verschil in database

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Gerard136
Average Member
Average Member

verschil in database

Bericht door Gerard136 »

Weet iemand een duidelijk verschil in de database v. 6.1 aan te geven dat er bij de vorige versie nog niet in zat?
Mijn verborgen menu in de RNS 510 is niet vrijgeschakeld, en ik zou toch graag weten of ik inderdaad 6.1 heb. Als ik de DVD erin stop navigeert hij vanaf de DVD, en als ik hem eruit haal (niet tijdens navigeren want dan geeft hij een melding dat de navigatie stopt) werkt hij vanaf de harddisk. Je zou dus zeggen dat het in orde is omdat hij niet gaat kopieeren naar HD als ik de DVD plaats. Maar toch zou ik het graag zeker weten....
Ik zoek dus een nieuwe straat of rotonde of zo waaraan ik kan zien dat het echt 6.1 is. Hij geeft namelijk meer foutjes (afrit en direct weer oprit e.d.) dan de oude versie!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member

Bericht door nomad »

Lijkt me vrij duidelijk. Op je DVD staat het versienummer. Er staat of V6 of V6.1.
[b][url]http://www.vagcommunity.com[/url][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er zit geen enkel verschil in database tussen 6.0 en 6.1 Beiden gebruiken de Q4-2008
Het verschil betreft uitsluitend enkele bug-fixes mbt TMC.

Ondertussen is deze informatie natuurlijk behoorlijk verouderd, vooral als je bedenkt dat de komende BMW Professional 2011 welke eind september beschikbaar komt, een database van Q2=2010 zal hebben

Dat er bij jou manco's aan het licht komen kan ook wel andere oorzaken hebben. Navteq zelf geeft toe dat hun gegevens door administratieve en logistieke oorzaken, makkelijk 1-2 jaar kan achterlopen

Uit een brief van Navteq:

NAVTEQ levert de database aan verschilllende systeemfabrikanten., onder andere voor uw navigatie systeem.

De fabrikant van uw systeem betrekt bij ons op een bepaald moment een database voor het product dat zij gaan maken. Zij voegen hier bepaalde software aan toe en maken het eindproduct. Hier zit enige tijd tussen, vaak 6-9 maanden. Een pas uitgekomen versie van een navigatie systeem, zal dus altijd gebruik maken van een oudere database als op het moment van uitgave.

Daarnaast wordt door veel fabrikanten 1 keer per jaar een nieuwe versie uitgebracht. De tijd die tussen het aanschaffen van de kaart en het moment van uitgave zit, moet u dus meerekenen.

Zo kan het zijn dat bepaalde informatie van 1 a 2 jaar geleden nog niet wordt weergegeven door uw systeem.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Verschil tussen VD) MS4140 en MS4150
    door xabre16v » 13 mei 2022 13:27 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 2