Weet iemand een duidelijk verschil in de database v. 6.1 aan te geven dat er bij de vorige versie nog niet in zat?
Mijn verborgen menu in de RNS 510 is niet vrijgeschakeld, en ik zou toch graag weten of ik inderdaad 6.1 heb. Als ik de DVD erin stop navigeert hij vanaf de DVD, en als ik hem eruit haal (niet tijdens navigeren want dan geeft hij een melding dat de navigatie stopt) werkt hij vanaf de harddisk. Je zou dus zeggen dat het in orde is omdat hij niet gaat kopieeren naar HD als ik de DVD plaats. Maar toch zou ik het graag zeker weten....
Ik zoek dus een nieuwe straat of rotonde of zo waaraan ik kan zien dat het echt 6.1 is. Hij geeft namelijk meer foutjes (afrit en direct weer oprit e.d.) dan de oude versie!
verschil in database
-
- Average Member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 24 sep 2007 17:36
-
- Normal Member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 27 jun 2006 15:20
Lijkt me vrij duidelijk. Op je DVD staat het versienummer. Er staat of V6 of V6.1.
[b][url]http://www.vagcommunity.com[/url][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Er zit geen enkel verschil in database tussen 6.0 en 6.1 Beiden gebruiken de Q4-2008
Het verschil betreft uitsluitend enkele bug-fixes mbt TMC.
Ondertussen is deze informatie natuurlijk behoorlijk verouderd, vooral als je bedenkt dat de komende BMW Professional 2011 welke eind september beschikbaar komt, een database van Q2=2010 zal hebben
Dat er bij jou manco's aan het licht komen kan ook wel andere oorzaken hebben. Navteq zelf geeft toe dat hun gegevens door administratieve en logistieke oorzaken, makkelijk 1-2 jaar kan achterlopen
Uit een brief van Navteq:
NAVTEQ levert de database aan verschilllende systeemfabrikanten., onder andere voor uw navigatie systeem.
De fabrikant van uw systeem betrekt bij ons op een bepaald moment een database voor het product dat zij gaan maken. Zij voegen hier bepaalde software aan toe en maken het eindproduct. Hier zit enige tijd tussen, vaak 6-9 maanden. Een pas uitgekomen versie van een navigatie systeem, zal dus altijd gebruik maken van een oudere database als op het moment van uitgave.
Daarnaast wordt door veel fabrikanten 1 keer per jaar een nieuwe versie uitgebracht. De tijd die tussen het aanschaffen van de kaart en het moment van uitgave zit, moet u dus meerekenen.
Zo kan het zijn dat bepaalde informatie van 1 a 2 jaar geleden nog niet wordt weergegeven door uw systeem.
Het verschil betreft uitsluitend enkele bug-fixes mbt TMC.
Ondertussen is deze informatie natuurlijk behoorlijk verouderd, vooral als je bedenkt dat de komende BMW Professional 2011 welke eind september beschikbaar komt, een database van Q2=2010 zal hebben
Dat er bij jou manco's aan het licht komen kan ook wel andere oorzaken hebben. Navteq zelf geeft toe dat hun gegevens door administratieve en logistieke oorzaken, makkelijk 1-2 jaar kan achterlopen
Uit een brief van Navteq:
NAVTEQ levert de database aan verschilllende systeemfabrikanten., onder andere voor uw navigatie systeem.
De fabrikant van uw systeem betrekt bij ons op een bepaald moment een database voor het product dat zij gaan maken. Zij voegen hier bepaalde software aan toe en maken het eindproduct. Hier zit enige tijd tussen, vaak 6-9 maanden. Een pas uitgekomen versie van een navigatie systeem, zal dus altijd gebruik maken van een oudere database als op het moment van uitgave.
Daarnaast wordt door veel fabrikanten 1 keer per jaar een nieuwe versie uitgebracht. De tijd die tussen het aanschaffen van de kaart en het moment van uitgave zit, moet u dus meerekenen.
Zo kan het zijn dat bepaalde informatie van 1 a 2 jaar geleden nog niet wordt weergegeven door uw systeem.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Verschil tussen VD) MS4140 en MS4150
door xabre16v » 13 mei 2022 13:27 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 2
Weergaves: 373
-