Verborgen menu RNS510 !!
-
- Senior Member
Verborgen menu RNS510 !!
ook de RNS510 heeft blijkbaar een verborgen menu voor diverse instellingen, je moet wel vagcom hebben:
Goto 37 (navi) -> 10 aanpassen -> channel 050-> lezen -> waarde is 0 -> veranderen in 1-> testen -> opslaan-> afsluiten
reset de navi met <+> +i (toetsen bovenin) indien opstartscherm verschijnt SETUP 20-30 sec vasthouden...
have fun!
Goto 37 (navi) -> 10 aanpassen -> channel 050-> lezen -> waarde is 0 -> veranderen in 1-> testen -> opslaan-> afsluiten
reset de navi met <+> +i (toetsen bovenin) indien opstartscherm verschijnt SETUP 20-30 sec vasthouden...
have fun!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Di menu was in de A versie altijd al beschikbaar. Alleen de B versie vereist vrijschakeling dmv VAG-COM
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
-
- Junior Member
Na update van een A unit naar SW 1100, is het menu ook verborgen in de A unit.
[size=75]Passat Variant HL 1.8TSI met RNS510 etc[/size]
Hide post links |
-
- Senior Member
-
- Junior Member
Nee want ik heb geen VCDS.
Wat ik aan wilde geven is dat de gegeven reply niet helemaal correct was. Het zou alleen om B units gaan. Echter A units krijgen hetzelfde "euvel" na SW 1100. Vandaar.
Wat ik aan wilde geven is dat de gegeven reply niet helemaal correct was. Het zou alleen om B units gaan. Echter A units krijgen hetzelfde "euvel" na SW 1100. Vandaar.
[size=75]Passat Variant HL 1.8TSI met RNS510 etc[/size]
Hide post links |
-
- Senior Member
Ok thanx voor het meedenken! Echter een A unit met sw1100 is feitelijk een b unit geworden
Vanaf sw900 werkt dit niet meer, en aangezien de B units geleverd zijn vanaf sw900 <knip>?
Sw 1100 is inmiddels een upgrade voor de B-versie.
Als je sw900 op een A unit zet is het een B-unit.. echter die update cd's zijn er niet zoveel omdat dit het "startpunt" was van de B versie en al snel sw1020/sw1100 verscheen om de problemen van de sw900 op te lossen..
Admin edit: Groene gedeelte vanuit een verdere posting hier bij in gevoegd. Rode <knip> zijn 4 woorden weggehaald om verhaal lopende te houden
Vanaf sw900 werkt dit niet meer, en aangezien de B units geleverd zijn vanaf sw900 <knip>?
Sw 1100 is inmiddels een upgrade voor de B-versie.
Als je sw900 op een A unit zet is het een B-unit.. echter die update cd's zijn er niet zoveel omdat dit het "startpunt" was van de B versie en al snel sw1020/sw1100 verscheen om de problemen van de sw900 op te lossen..
Admin edit: Groene gedeelte vanuit een verdere posting hier bij in gevoegd. Rode <knip> zijn 4 woorden weggehaald om verhaal lopende te houden
Hide post links |
-
- Normal Member
-
- New Member
Maar dan moet je wel weten wat een VAG-COM is.
Ik heb de RNS510 nu 3 dagen dus nog niet veel verstand ervan.
Ik heb versie 3 erbij gekregen is V4 al beschikbaar, weet iemand dat ?
Of een site waar ik dat kan vinden ?
Ik heb de RNS510 nu 3 dagen dus nog niet veel verstand ervan.
Ik heb versie 3 erbij gekregen is V4 al beschikbaar, weet iemand dat ?
Of een site waar ik dat kan vinden ?
Hide post links |
-
- Senior Member
versie 4 is al enige tijd beschikbaar (december als ik me niet vergis) en als je niet weet wat een VAGcom is kun je beter er uit de buurt van blijven omdat je er ook een hoop mee kunt "vernielen" !
Hide post links |
-
- New Member
Daar hebben we toch het forum voor ?
Om kennis uit te wisselen of is dit een eliteclub die alleen maar mag posten en mensen die informatie zoeken moeten maar ergens anders heen ?
Klinkt een beetje grof maar als ik een vraag op een forum stel verwacht ik een antwoord niet een verwijt dat ik een nitwit ben die maar beter overal vanaf kan blijven.
Ik kan trouwens nergens anders iets over die Versie 4 vinden, heb je daar een URL van ?
Op de www.volkswagen-zubehoer.de staat nog steeds Versie3.
Met vriendelijke groet,
Hans.
Om kennis uit te wisselen of is dit een eliteclub die alleen maar mag posten en mensen die informatie zoeken moeten maar ergens anders heen ?
Klinkt een beetje grof maar als ik een vraag op een forum stel verwacht ik een antwoord niet een verwijt dat ik een nitwit ben die maar beter overal vanaf kan blijven.
Ik kan trouwens nergens anders iets over die Versie 4 vinden, heb je daar een URL van ?
Op de www.volkswagen-zubehoer.de staat nog steeds Versie3.
Met vriendelijke groet,
Hans.
Hide post links |
-
- Senior Member
VAG-COM is het computer/diagnosesysteem van VAG
Aangezien er ook legale en illegale versies en bijbehorende apparatuur op de markt is, bestaat het gevaar dat als je niet weet wat en waar geprogrammeerd moet worden, er grote problemen met het totale management van de auto kunnen ontstaan.
Ik vermoed dat het vorige antwoord, ondanks de bewoordingen, ook deze strekking had moeten hebben![Wink :wink:](./../images/smilies/icon_wink.gif)
Aangezien er ook legale en illegale versies en bijbehorende apparatuur op de markt is, bestaat het gevaar dat als je niet weet wat en waar geprogrammeerd moet worden, er grote problemen met het totale management van de auto kunnen ontstaan.
Ik vermoed dat het vorige antwoord, ondanks de bewoordingen, ook deze strekking had moeten hebben
![Wink :wink:](./../images/smilies/icon_wink.gif)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
Zoals op diverse plaatsen op dit forum te lezen is Versie 4 de meest recente versie van de kaarten. Ik heb de DVD hier liggen, deze heb ik via de dealer gekregen. Dus ondanks dat die Duitse site aangeeft dat V3 de meest recente is kun je in Nederland (en volgens mij overal in West Europa) bij de dealers al V4 krijgen.
Hide post links |
-
- New Member
Dank je wel, sorry voor mijn wat kribbige reaktie maar ik wil goed beslagen ten ijs komen als om Versie 4 vraag.
De dealers zijn zo ontzettend 'simpel' dat ik met duidelijke waarheden bij ze aan moet komen om V4 te krijgen.
Hartelijk bedankt voor de duidelijke antwoorden heren !!
Hans.
De dealers zijn zo ontzettend 'simpel' dat ik met duidelijke waarheden bij ze aan moet komen om V4 te krijgen.
Hartelijk bedankt voor de duidelijke antwoorden heren !!
Hans.
Hide post links |
-
- Junior Member
Hans,
DVD V4 West-Europa is al maanden uit.
Als ze dus kortgeleden de RNS510 hebben uitgeleverd met V3 is dit dus een oude versie.
De dealer moet de laatste versie meeleveren.
Als ze niet weten waar het over gaat. Dit is het bestelnummer: 1T0 919 859 of 1To 051 859 F
DVD V4 West-Europa is al maanden uit.
Als ze dus kortgeleden de RNS510 hebben uitgeleverd met V3 is dit dus een oude versie.
De dealer moet de laatste versie meeleveren.
Als ze niet weten waar het over gaat. Dit is het bestelnummer: 1T0 919 859 of 1To 051 859 F
Volkswagen EOS 2.0 FSI RNS510 Bluetooth Skoda-carkit
Hide post links |
-
- New Member
Na een uitermate prettig gesprek met Emiel (offline) ben ik helemaal up-to-date.
Hij heeft me aangeboden te helpen waar ik de kennis ontbeer en dank hem daarvoor.
Ik ga nu eerst nog even van de garantie periode van mijn nieuwe auto/RNS gebruik maken en daarna gezellig koffie drinken met Emiel terwijl hij wat dingen voor me regelt.
Al met al een geslaagde aktie om dit forum te hulp te roepen voor mijn problemen.
Ik blijf het volgen en Emiel bedankt voor de aangeboden hulp !
Hans.
Hij heeft me aangeboden te helpen waar ik de kennis ontbeer en dank hem daarvoor.
Ik ga nu eerst nog even van de garantie periode van mijn nieuwe auto/RNS gebruik maken en daarna gezellig koffie drinken met Emiel terwijl hij wat dingen voor me regelt.
Al met al een geslaagde aktie om dit forum te hulp te roepen voor mijn problemen.
Ik blijf het volgen en Emiel bedankt voor de aangeboden hulp !
Hans.
Hide post links |
-
- Starting Member
Re: Verborgen menu RNS510 !!
is dit nog steeds van toepassing , ook op de laatste c-toestellen ???? (Golf 6 GTI 01/2010)emielvanham schreef:ook de RNS510 heeft blijkbaar een verborgen menu voor diverse instellingen, je moet wel vagcom hebben:
have fun!
heb met diagnosetoestel kanaal 50 op 1 gezet en het toestel laten rebooten (zelfs even de accu van de wagen los gemaakt)
wanneer ik geruime tijd op die setup-knop druk komen er alleen maar die 2 knoppen voor radio-ontvangst (FM/AM) te voorschijn maar verder niets
ik had graag te weten gekomen welke kaart-versie er momenteel op de HDD staat..
Hide post links |
-
- Starting Member
Dat is inderdaad nog steeds, ook voor de C versie. Als de AM/FM toetsen in beeld komen de setup knop nog een seconde of 10 ingedrukt houden. Zo werkt het in iedergeval op mijn C versie.
Hide post links |
-
- Starting Member
juist Bram
dit werkt dus
ik was wat ongeduldig waarschijnlijk maar je moet na het verschijnen van het eerste setup scherm blijven drukken et voila
bedankt voor de tip..
dit werkt dus
ik was wat ongeduldig waarschijnlijk maar je moet na het verschijnen van het eerste setup scherm blijven drukken et voila
bedankt voor de tip..
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0