usb en/of ipod aansluiting in v.a.g. wagen

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
poppetje19
New Member
New Member

usb en/of ipod aansluiting in v.a.g. wagen

Bericht door poppetje19 »

Ik heb een RNS 300 en wil mijn cd wisselaar eruit halen en een usb en/of ipod aansluiting.
Welke optie te nemen. Bij VW een usb aansluiting laten inbouwen.
of een solisto aansluiten en als laatste een dension gateway.
Volgens de site van dension (staan foto;s) krijg je mp3tag in het scherm en volgens sommige mensen is dit niet mogelijk en wat is de waarheid. Graag reacties over de beschikbare opties welke het beste is en gebruikers reviews.

Gr Karel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Solisto is tevens de OEM voor de USB uitbreiding bij VW. Zij leveren alleen de Basic-uitvoering. De andere typen hebben meer mogelijkheden, maar daarbij is het steeds zo dat de USB stick bediend kan worden via de knoppen van de navi of radio. ID3 tags zijn nooit zichtbaar te maken. Je bent feitelijk beperkt tot 6 x 99 = 594 nummers

Bij de Dension Gateway zijn de mogelijkheden iets groter maar de juiste informatie is heel moeilijk te achterhalen. Er is een beperkte mogelijkheid tot bediening via de navigatie of de stuurwielbediening en uitlezen van sommige zaken in het scherm van de boordcomputer. Maar nergens kan ik iets vinden over de combinatie met de RNS300 en ik zou er dan ook maar vanuit gaan dat je zeer beperkt ben in de mogelijkheden. De getoonde foto's rechts op de website worden bij elk merk getoond en dat wekt bij mij enige argwaan. Nergens wordt er beweerd dat voor jou specifieke geval een optie aanwezig is. Ik heb er nog niet één gezien die ID3 tags in het scherm tovert.

Er is op dit forum al eerder gerapporteerd over de Gateway van Dension
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
poppetje19
New Member
New Member

Dus de voorkeur ligt bij solito aangezien dat vw hem zelf ook gebruikt. Alleen de solisto basic heeft geen usb en ipod aansluiting. De kappen om de ruimte afteschermen waar mijn cd-wisselaar zit kan ik gewoon bij de vw dealer bestellen neem ik aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Dat bakje ter vervanging van die waarin nu je wisselaar zit kost bij VW rond de 10 euro. Er zijn ook bakjes compleet met interface en kabel voor 259 euro.
Maar als je een Solisto koopt kijk dan wel eerst of deze samenwerkt met de RNS300
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
poppetje19
New Member
New Member

Ik denk dat ik voor de dension 300 ga alleen die hebben ze in 2 uitvoeringen 1 met 12 pin quadload en 8 pin mini iso.
Welke heb ik nodig en moet ik nog meer kabels nodig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Jij moet een uitvoering hebben met 8 pin mini ISO maar let op dat wat ik eerder zei dat Dension zelf geen enkele indicatie geeft dat de 300 ook compatibel is met de RNS300.
Ik vermoed dat de 12 pin Quadlock uitvoering voor de nieuwe RNS510 zou kunnen zijn
Laat je verder adviseren bij een goede auto hifi zaak want van de site van Dension krijg je een punthoofd door de niet eenduidige en vaak onoverzichtelijke informatie. Probeer eens een handleiding te downloaden dan weet je iets meer maar ook daar is de info moeilijk te achterhalen omdat de aanwizjingen zeer algemeen zijn gehouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

Gerritje schreef:Jij moet een uitvoering hebben met 8 pin mini ISO
Sorry maar deze informatie klopt niet moet een 12 pin's stekker zijn.
Alle rns 300, rcd 300, rns mfd, rns 510, rcd 210 rcd 510 hebben een 12 pin's aansluiting.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Je hebt volkomen gelijk!
Ik heb hier notabene nog eens een fotootje van de aansluiting geplaatst :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Gsm antenne aansluiting
    door hjvn » 13 apr 2016 19:23 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 1