Telefoonvoorbereiding Premium en RNS510

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
GeWas
New Member
New Member

Telefoonvoorbereiding Premium en RNS510

Bericht door GeWas »

Ik mag een nieuwe leaseauto uitzoeken en ben aan het kijken voor een Golf Variant Highline met Executive Plus. Ik weet echter niet welke telefoonvoorbereiding ik moet kiezen. De verkoper bij de plaatselijke dealer vertelde me dat de premium telefoonvoorbereiding alleen met een aantal nokia's werkt en dat je beter de gewone telefoonvoorbereiding met die foeilelijke houder kunt gebruiken. Dit lijkt mij een beetje raar, aangezien "Premium" toch impliceert dat dit allemaal wat beter kan...
Als ik de duitse site van VW bekijk lijkt het er ook op dat je elke telefoon via BT kunt koppelen aan de RNS150 als je Premium telefoonvoorbereiding hebt, maar ik zou daar graag een bevestiging van willen hebben voor ik de bestelling doe.
Heeft één van jullie een antwoord voor me?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

De Premium Carkit maakt gebruikt van het zogenaamde rSAP bluetooth profiel. Dit wordt niet door alle telefoons geleverd. Sterker, van de telefoons die ik getest heb werkten alleen de Nokia toestellen zonder problemen. Nu is mijn test niet heel uitgebreid geweest, maar sluit wel aan bij wat je over het algemeen leest.

Aan Windows Mobile toestellen is het profiel vaak wel toe te voegen (hack of uitbreiding) maar daar heb ik geen ervaring mee. Volgens mij biedt bijvoorbeeld de iPhone het profiel niet, of het moet in de 3GS zijn toegevoegd.

Premium slaat volgens mij in dit geval op het feit dat de auto eigenlijk de telefoon is. Het enige waarvoor hij mijn eigen mobiel nodig heeft is om de SIM kaart te gebruiken voor het bellen. Dit wordt gedaan via het rSAP profiel. Het telefoonboek kan gesynchroniseerd worden en ook de call lists worden overgenomen door de auto, maar bellen, nummer selecteren en bijvoorbeeld SMS ontvangen gaan allemaal via de auto. Mijn telefoon kan ik daarvoor niet gebruiken. Lastig: als ik aankom op de plaats van bestemming en aan het bellen ben kan ik het gesprek niet overnemen op mijn telefoon, aangezien de telefoon zelf geen gebruik van de SIM kaart kan maken. Deze is namelijk overgenomen door de auto.

Hth.

Cheers,

Marnix

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Re: Telefoonvoorbereiding Premium en RNS510

Bericht door vwgolf »

GeWas schreef:Ik mag een nieuwe leaseauto uitzoeken en ben aan het kijken voor een Golf Variant Highline met Executive Plus. Ik weet echter niet welke telefoonvoorbereiding ik moet kiezen. De verkoper bij de plaatselijke dealer vertelde me dat de premium telefoonvoorbereiding alleen met een aantal nokia's werkt en dat je beter de gewone telefoonvoorbereiding met die foeilelijke houder kunt gebruiken. Dit lijkt mij een beetje raar, aangezien "Premium" toch impliceert dat dit allemaal wat beter kan...
Als ik de duitse site van VW bekijk lijkt het er ook op dat je elke telefoon via BT kunt koppelen aan de RNS150 als je Premium telefoonvoorbereiding hebt, maar ik zou daar graag een bevestiging van willen hebben voor ik de bestelling doe.
Heeft één van jullie een antwoord voor me?
De Premium telefoonvoorbereiding werkt inderdaad alleen met telefoons met R-Sap.
Hier een link met geteste telefoons door Volkswagen:

http://www.volkswagen-zubehoer.de/filea ... 0light.pdf

Indien je een telefoon hebt zonder R-Sap maar je wilt wel graag de bedieining via de RNS510 en de boardcomputer kun je beter geen telefoonvoorbereiding af-fabriek bestellen maar na aflevering een Fiscon Pro (Basic Plus) laten monteren.

De Fiscon Pro ondersteunt bijna elke telefoon met bluetooth en heeft als voordeel dat deze te updaten is en zo later geschikt gemaakt kan worden voor nieuwe toestellen. Google maar even voor meer info over de Fiscon Pro.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member

Re: Telefoonvoorbereiding Premium en RNS510

Bericht door nomad »

vwgolf schreef:
Indien je een telefoon hebt zonder R-Sap maar je wilt wel graag de bedieining via de RNS510 en de boardcomputer kun je beter geen telefoonvoorbereiding af-fabriek bestellen maar na aflevering een Fiscon Pro (Basic Plus) laten monteren.

De Fiscon Pro ondersteunt bijna elke telefoon met bluetooth en heeft als voordeel dat deze te updaten is en zo later geschikt gemaakt kan worden voor nieuwe toestellen. Google maar even voor meer info over de Fiscon Pro.
Wat een toeval: viewtopic.php?t=14129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS510 GTI V vervangen
    door vtrik » 14 jun 2019 16:27 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 540
  • RNS510 in vw Golf 6
    door FantheMan » 17 okt 2019 07:41 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 594
  • Navigatie rns510 look
    door Schreur » 18 mei 2017 13:15 » in V.A.G
    Weergaves: 1625
  • probleem RNS510 wisselaar
    door michelbrand1976 » 10 mei 2016 23:32 » in V.A.G
    Weergaves: 585
  • Stoffige RNS510 update
    door rjdewit » 06 jan 2020 20:56 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 799
  • RNS510 nog steeds zo diefstalgevoelig?
    door martijn2308 » 10 aug 2015 21:56 » in Navigatie algemeen
    Weergaves: 789
  • geheugen werk niet rns510
    door laurenszegers » 21 aug 2016 21:31 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 737

Terug naar “V.A.G”