Telefoongeluid niet te regelen in mijn RNS 300
-
- Starting Member
Telefoongeluid niet te regelen in mijn RNS 300
Hi,
Ben een rookie op deze site en heb een vraag.
ik heb sinds vorige week een prachtige Touran uit 2006 met RNS 300.
De telefoon is aangesloten en volgens het boekje moet het geluid te regelen zijn, maar bij mij gebeurt niets. Niet zachter en niet harder.
Doe ik iets fout?
Ik heb bij geluidinstellingen gekeken, maar zie daar alleen de basisgeluidsinstelling.
Is de telefoon verkeerd aangesloten? Ik heb via mijn rechter frontspeaker het telefoongeluid.
Ik hoor graag van jullie
Ben een rookie op deze site en heb een vraag.
ik heb sinds vorige week een prachtige Touran uit 2006 met RNS 300.
De telefoon is aangesloten en volgens het boekje moet het geluid te regelen zijn, maar bij mij gebeurt niets. Niet zachter en niet harder.
Doe ik iets fout?
Ik heb bij geluidinstellingen gekeken, maar zie daar alleen de basisgeluidsinstelling.
Is de telefoon verkeerd aangesloten? Ik heb via mijn rechter frontspeaker het telefoongeluid.
Ik hoor graag van jullie
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Je moet tijdens het telefoongesprek het volume regelen. Deze stand wordt onthouden
En het geluid dient over beide voorluidsprekers te komen
En het geluid dient over beide voorluidsprekers te komen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Starting Member
Gerritje,
dank voor je snelle reactie.
Ik concludeer dat de telefoon niet goed is aangesloten. Neem morgen contact met de inbouwer op.
dank voor je snelle reactie.
Ik concludeer dat de telefoon niet goed is aangesloten. Neem morgen contact met de inbouwer op.
Hide post links |
-
- Senior Member
Indien er een carkit achteraf is ingebouwd dan kan het zijn dat er geen gebruik is gemaakt van de telefoon line-in.
De inbouwer kan gebruik hebben gemaakt van car naar iso adapter en dan kan er geen geluid geregeld worden via de radio. Kun je misschien iets duidelijker vertellen wat voor carkit er inzit en of deze evt. pas is ingebouwd.
De inbouwer kan gebruik hebben gemaakt van car naar iso adapter en dan kan er geen geluid geregeld worden via de radio. Kun je misschien iets duidelijker vertellen wat voor carkit er inzit en of deze evt. pas is ingebouwd.
Hide post links |
-
- Starting Member
Er is een Bury carkit ingebouwd. Meer weet ik er niet van. Zou het aan de aansluiting hiervan kunnen liggen?
Wat moet ik de inbouwer vertellen, dat hij anders moet aansluiten?
Wat moet ik de inbouwer vertellen, dat hij anders moet aansluiten?
Hide post links |
-
- Senior Member
Vertel de inbouwer dat hij gebruik moet maken van de telefoon line-in.
Hij zal daar een stekker voor nodig hebben met de onderdeelnummer's: 3B7 035 447 B en 000 979 009.
De inbouwer heeft nu denk ik een stekker tussen de speakers zitten (car to iso to car adapter).
Veel succes
Hij zal daar een stekker voor nodig hebben met de onderdeelnummer's: 3B7 035 447 B en 000 979 009.
De inbouwer heeft nu denk ik een stekker tussen de speakers zitten (car to iso to car adapter).
Veel succes
Hide post links |
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Toch nog een aanvullende vraag: Als er een gesprek binnekomt, zie je dan op het scherm van je RNS300 ook "PHONE" staan of wordt alleen het geluid onderdrukt?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
Het scherm geeft gewoon de radiozender aan.
Onderin staat wel een telefoonhoorn zichtbaar.
Onderin staat wel een telefoonhoorn zichtbaar.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat was eigenlijk niet mijn vraag.
Als de radio/navi uitgeschakeld is en het scherm blanco, en de zaak goed is aangesloten via de toestelingangen, bij het binnekomen van een gesprek het toestel moeten aanspringen en in het scherm een telefoonaanduiding moeten verschijnen. Als dit niet gebeurt, is de carkit verkeerd of althans niet optimaal aangesloten. De mogelijkheden van de RNS300 worden dan totaal niet benut.
Als de radio/navi uitgeschakeld is en het scherm blanco, en de zaak goed is aangesloten via de toestelingangen, bij het binnekomen van een gesprek het toestel moeten aanspringen en in het scherm een telefoonaanduiding moeten verschijnen. Als dit niet gebeurt, is de carkit verkeerd of althans niet optimaal aangesloten. De mogelijkheden van de RNS300 worden dan totaal niet benut.
Hide post links |
-
- Starting Member
Heb het net getest.
Als alles uit staat, ook contact uit en ik stop de foon in de houder, dan licht het scherm op bij een binnenkomend gesprek en gaat direct naar de radiozender en de rechterspeaker geeft geluid.
Meer gebeurt er niet.
Wat kan ik allemaal meer, als alles goed is aangesloten?
Als alles uit staat, ook contact uit en ik stop de foon in de houder, dan licht het scherm op bij een binnenkomend gesprek en gaat direct naar de radiozender en de rechterspeaker geeft geluid.
Meer gebeurt er niet.
Wat kan ik allemaal meer, als alles goed is aangesloten?
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is bewijs dat de mute is aangesloten zoals het hoort om ten volle de mogelijkheden van de RNS300 te benutten.
Maar ik ben bang dat er ipv de Tel-In aansluitingen waar de uitgang van de carkit op moet worden aangesloten, een rechtstreekse verbinding is gemaakt naar de aansluiting voor de rechter luidspreker.
Dat kun je alleen maar controleren door de unit te verwijderen om te zien of er aan de LS kabels iets gehobbyed is en de LS uitgang van de carkit rechtstreeks op de Tel-in + en - aan te (laten) sluiten
Maar ik ben bang dat er ipv de Tel-In aansluitingen waar de uitgang van de carkit op moet worden aangesloten, een rechtstreekse verbinding is gemaakt naar de aansluiting voor de rechter luidspreker.
Dat kun je alleen maar controleren door de unit te verwijderen om te zien of er aan de LS kabels iets gehobbyed is en de LS uitgang van de carkit rechtstreeks op de Tel-in + en - aan te (laten) sluiten
Hide post links |
-
- Starting Member
De eerstvolgende keer dat ik naar de dealer terug ga, wordt dit alsnog goed aangesloten. Dit is me al toegezegd.
Het is nu overigens ingebouwd door een zeer gerenommeerd bedrijf en zij kiezen bewust voor deze manier van aansluiten.
Ik ben er niet zo blij mee, maar het kot dus goed.
Zelfs mijn iPhone (via Icelink) klinkt perfect via de RNS300. Ik heb grote blij.
Het is nu overigens ingebouwd door een zeer gerenommeerd bedrijf en zij kiezen bewust voor deze manier van aansluiten.
Zelfs mijn iPhone (via Icelink) klinkt perfect via de RNS300. Ik heb grote blij.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is nu juist het zorgelijke dat bedrijven die dit soort grappen uithaalt als gerenommerd wordt omschreven.touranneke schreef:De eerstvolgende keer dat ik naar de dealer terug ga, wordt dit alsnog goed aangesloten. Dit is me al toegezegd.
Ik zou hier eerder het label "Knoeiwerk" aan willen hechten.
Hide post links |
-
- Starting Member
In dit geval weet je echt niet waar je over praat en ben je erg snel met je conclusie. Jammer
Hide post links |
-
- Senior Member
Hierboven stond de posting:
En als de inbouwer dat, om hem moverende redenen anders gedaan heeft is de vraag gerechtvaardigd: waarom zó, en niet op de goede manier?
Jij bent er ook niet blij mee, lees ik hierboven, dus waarom hou je die inbouwer zo nadrukkelijk de hand boven het hoofd?
Groet,
JW
Ik kan je verzekeren dat hij verrekte goed weet waatover hij het heeft, hij is deskundig bij uitstek op dit gebied.vwgolf schreef:Vertel de inbouwer dat hij gebruik moet maken van de telefoon line-in.
Veel succes
En als de inbouwer dat, om hem moverende redenen anders gedaan heeft is de vraag gerechtvaardigd: waarom zó, en niet op de goede manier?
Jij bent er ook niet blij mee, lees ik hierboven, dus waarom hou je die inbouwer zo nadrukkelijk de hand boven het hoofd?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Als een bedrijf bewust iets zo aansluit zou er voor de klant geen reden moeten of mogen zijn om een probleem op een forum voor te leggen. Dat is geen snelle conclusie, dat is een feit!
Van gerenommeerde bedrijven horen helemaal dit soort klachten niet te komen.
Van gerenommeerde bedrijven horen helemaal dit soort klachten niet te komen.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ieder inbouwbedrijf heeft zo zijn eigen aansluit methodes.
En dat het niet hetzelfde werkt als een af-fabrieks carkit mbt het geluid dan wil dit nog niet zeggen dat deze aansluit methode niet goed is.
Ben zelf ook voorstander om het op de originele manier aan te sluiten maar ieder inbouwbedrijf zijn methode.
Feit is dat de carkit werkt alleen iets anders dan origineel.
En dat het niet hetzelfde werkt als een af-fabrieks carkit mbt het geluid dan wil dit nog niet zeggen dat deze aansluit methode niet goed is.
Ben zelf ook voorstander om het op de originele manier aan te sluiten maar ieder inbouwbedrijf zijn methode.
Feit is dat de carkit werkt alleen iets anders dan origineel.
Hide post links |
-
- Senior Member
Maar aangezien we het hier hebben over een standaard VW toestel dat in alle opzichten met elke willekeurige carkit optimaal kan worden aagesloten dmv de door jou en mij genoemde aansluitpunten en daarmede optimaal kan functioneren incl de door de fabriek voorziene mogelijkheden mbt besturing van het toestel, moet je als inbouwstation al een verrekt goede reden hebben om daar van af te wijken, en zelf iets te broddelen dat tot onwerkzaamheid van de constructie leidt en ongenoegen van de klant. En in dit geval is het duidelijk dat het niet werkt, ergo knoeiwerk, hoe leuk en inventief het ook is bedacht.
Misschien dat dit gerenommeerde station nog niet zo goed op de hoogte was van de mogelijkheden mbt een RNS300
Misschien dat dit gerenommeerde station nog niet zo goed op de hoogte was van de mogelijkheden mbt een RNS300
Hide post links |
-
- Senior Member
Daarom liever naar de echte dealer. Daar is (meestal) meer kennis in huis ten opzichte van een universeel inbouwstation. Het werkt meestal wel bij een inbouwstation maar soms net iets anders dan je verwacht had.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 583
-
-
Weergaves: 571
-
-
Weergaves: 682
-
-
Weergaves: 1106
-
-
Weergaves: 587
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 882
-
-
kaarten voor mijn Ipaq 2210
door mmols4088 » 09 aug 2016 23:14 » in Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software -
Weergaves: 603
-