T5 Multivan + RNS 2 DVD

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Rafiki
New Member
New Member

T5 Multivan + RNS 2 DVD

Bericht door Rafiki »

Hallo allemaal,

Ik heb een VW T5 multivan 2007 en heb deze besteld zonder navigatie maar wel met radio voorbereiding. Ik heb deze ontvangen met ISO stekkers, dit is door de dealer omgezet in QUATTROLOCK en ik heb de RNS 2 DVD kleuren navigatie ontvangen.
Alles werkt navi, radio etc inc FIS.

Ik merk echter dat, nadat ik begonnen ben met rijden, het scherm voor ongeveer een seconde zwart wordt en dan weer normaal is maar dat de tekst in het Duits is. Dit gebeurde ongeacht of ik het navigatieprogramma aan had of niet. Ik reed van Almere naar Enschede en toen gebeurde dit 6 keer (iedere keer moest ik het weer naar het Nederlands resetten). De laatste keer bij Deventer ging het weer terug naar Duits en toen naar de safestand en werd er zelfs gevraagd om het pin nummer! Dit kan elke keer gebeuren. :(
Als ik de navigatie mode heb dan verlies ik de huidige directies en doel.
We hebben de RNS 2 DVD units 3 keer verwisseld maar dit loste niets op. Dus hier ligt het niet aan.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is en een oplossing? De Can bus is trouwens afgenomen van de Clima. Zou dat er mee te maken kunnen hebben? De dealer kan de fout niet vinden! :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het lijkt er op dat de 12 volt die naar de SAFE-pin gaat af en toe of vaker wordt onderbroken. Misschien een slechte verbinding of een draadbreuk.
Dat de 12 volt van de Climatic/Climatronic wordt afgenomen is juist zeer correct.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rafiki
New Member
New Member

Bericht door Rafiki »

Beste Gerritje,

Hartstikke bedankt voor je snelle reactie. Ik zal de dealer vragen om datgene wat jij denkt dat fout is te onderzoeken. :D
Ik vergat trouwens te vermelden dat ik ook een 80 GB IPOD heb met vrijschakeling. Zou dit de oorzaak van het probleem kunnen zijn ? :?:

Ik heb ook een achteruit camera met interface en Bluetooth FWD telefoon gekoppeld. Beide werken prima.

Groeten,

Rafiki

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Met alle vrijschakelmodules behalve DIETZ kun je meest afgrijselijke fouten verwachten!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Peter Huurman
New Member
New Member

Bericht door Peter Huurman »

Ik heb hetzelfde gehad met een nieuwe Golf 5. Ik heb hier ook later een originele navi in laten bouwen maar deze sprong ook elke keer weer op duits. Na heel veel omprogrameren en uit wisselen van de navi heeft de dealer besloten om de tellerset te veranderen. Hij heeft toen de tellers van een golf met nvi ingebouwd en vanaf dat moment was het pobleem verholpen. Bij een golf met af fabriek navi zit er een groter display tussen de tellers waar de route op afgebeeld wordt. dit was het probleem. Nu heb ik een Multivan met af fabriek navi en heb deze problemen nog nooit gehad. Kun je als de navi werkt een pijl zien tussen je tellers? Misschien heeft de T5 ook wel verschillende tellers.

Groetjes,

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rafiki
New Member
New Member

Bericht door Rafiki »

Zoals Gerti ook al suggereerde heb ik de vrijschakelmodulte veranderd naar DIETZ en nu is alles OK. :D De FIS display (piljl & andere info tussen tellers) werkt ook perfect via de aansluiting op de CANBUS. Dus nu heb ik een Apple Ipod met muziek en heb ik Navi op mijn scherm. :lol: Ik heb tevens de T5 in de achteruit versnelling zodat de camera automatisch aangaat als mijn RNS is aan. De T5 is inderdaad met 2 verschillende tellers, met of zonder FIS.

Bedankt Gerti!! :lol:

Groeten,

Rafiki

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerard136
Average Member
Average Member

Bericht door Gerard136 »

Zoals Gerti ook al suggereerde heb ik de vrijschakelmodulte veranderd naar DIETZ en nu is alles OK. De FIS display (piljl & andere info tussen tellers) werkt ook perfect via de aansluiting op de CANBUS. Dus nu heb ik een Apple Ipod met muziek en heb ik Navi op mijn scherm. Ik heb tevens de T5 in de achteruit versnelling zodat de camera automatisch aangaat als mijn RNS is aan. De T5 is inderdaad met 2 verschillende tellers, met of zonder FIS
Zat er in jouw bus een geschikte FIS? Is hij dan origineel ook met een navi geleverd, of met radio(voorbereiding)? Ik koop namelijk een bus met radio Delta, en vraag me dus af welke FIS daar in zit!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rafiki
New Member
New Member

Bericht door Rafiki »

Zat er in jouw bus een geschikte FIS? Is hij dan origineel ook met een navi geleverd, of met radio(voorbereiding)? Ik koop namelijk een bus met radio Delta, en vraag me dus af welke FIS daar in zit![/quote]

Ja .....( multivan ) radio voorbereiding geen navi geleverd wel FIS .

Over de Delta vraag probeer hier :-

http://www.weetjewel.com/

Groetjes,

Rafiki

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bedankt Gerti!!
Ik zal het m'n zuster vertellen :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rafiki
New Member
New Member

Bericht door Rafiki »

Gerritje schreef:
Bedankt Gerti!!