SW 1120 versus 1100

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
coen1
Average Member
Average Member

SW 1120 versus 1100

Bericht door coen1 »

Kan iemand mij vertellen of een link sturen wat het verschil is tussen SW 1120 en de oudere versie 1100?
Ik heb via de Pon garage de versie 1100 laten installeren met als bijkomende nadeel dat de gehele harddisk leeg was, hetgeen ik overigens van tevoren wist dankzij dit uitstekende forum.
Echter het opnieuw installeren van muziek kost best veel tijd.
Als 1120 niet veel voordeel oplevert blijf ik voorlopig bij 1100 en bespaart mij dit een hoop tijd de muziek wederom op de HD te zetten
RNS510 (Volkswagen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member

2660

Bericht door nomad »

Firmware 2660 is inmiddels ook beschikbaar met een paar hele leuke nieuwe features.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

Voice Control (requires microphone – see note below)
Speed Limit Display
Stability Improvements
Faster Startup
Display OPS and RVC at the same time
SDHC 32 GB Support (HW04 and above)
Display Off on extras tab
Climatronic control if approriate climatronic fitted
Clock display if RNS 510 swtiched off
Excluded roads (under route options)
on display together OPS and rear cam ( like audi) etc.

Ga het er morgen maar even opzetten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

Warning! This upgrade WILL delete your music and/or maps if you have a firmware version PRIOR to version 1100/1102. Units with a firmware version of 1100/1102 will not have music and maps deleted.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pastv5
Average Member
Average Member

Bericht door pastv5 »

golfgti5 schreef:Voice Control (requires microphone – see note below)
Speed Limit Display
Stability Improvements
Faster Startup
Display OPS and RVC at the same time
SDHC 32 GB Support (HW04 and above)
Display Off on extras tab
Climatronic control if approriate climatronic fitted
Clock display if RNS 510 swtiched off
Excluded roads (under route options)
on display together OPS and rear cam ( like audi) etc.

Ga het er morgen maar even opzetten.
Zou de dealer dit ook al in huis hebben :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Wel, vraag het hem gewoon, dan weet je het :idea: :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Re: 2660

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

nomad schreef:Firmware 2660 is inmiddels ook beschikbaar met een paar hele leuke nieuwe features.
Het is jammer dat de enige slechte feature van dit toestel, nl dat ie meteen gejat wordt, ook met deze update niet wordt opgelost :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

Mijn dealer had de update nog niet in huis..........dus maar gedownload.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pastv5
Average Member
Average Member

Bericht door pastv5 »

Mijn dealer heeft het bij PON nagevraagd en die zei dat de update er nog niet eens was ?

Iemand een bestelnummer van de cd ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jaapb
New Member
New Member

Bericht door jaapb »

@golfgti5
Heb je de software al geinstaleerd?

Jaap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

Yep,

software is geinstalleerd.
ondanks de vele nieuwe leuke dingentjes zou ik er toch over nadenken, 1 ding zint mij namelijk niet, als ik mijn navi start dan start je altijd op een locatie in Duitsland, zwaar frustrerend, het duurd soms 5 minuten voordat hij de juiste positie heeft gevonden, dit lijkt echt een bug in de software te zijn...........

voorheen had ik al de juiste positie als de wagen nog in de garage stond............nu is het net een Tomtom, hij moet eerst zoeken naar de juiste positie............

gelukkig ben ik niet de enige, de forum's staan er vol mee, zal dus best een fix komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member

Bericht door nomad »

golfgti5 schreef:als ik mijn navi start dan start je altijd op een locatie in Duitsland, zwaar frustrerend, het duurd soms 5 minuten voordat hij de juiste positie heeft gevonden, dit lijkt echt een bug in de software te zijn...........

voorheen had ik al de juiste positie als de wagen nog in de garage stond............nu is het net een Tomtom, hij moet eerst zoeken naar de juiste positie............

gelukkig ben ik niet de enige, de forum's staan er vol mee, zal dus best een fix komen.
Dat is vreemd. Ik heb dezelfde uitgevoerd op een Columbus, maar nergens last van.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pastv5
Average Member
Average Member

Bericht door pastv5 »

Ik ga dit even volgen voordat ik ook maar iets ga installeren :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

Hmm, dat klinkt toch als een structureel probleem. Misschien alleen bij Columbussen met een bepaald hardwarenummer? Anders zou nl. iedereen het hebben. @Nomad: kun jij dit eens nabootsen door je auto een tijdje in een parkeergarage te zetten en daarna te kijken wat 'ie doet?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jaapb
New Member
New Member

Bericht door jaapb »

golfgti5 schreef:Yep,

software is geinstalleerd.
ondanks de vele nieuwe leuke dingentjes zou ik er toch over nadenken, 1 ding zint mij namelijk niet, als ik mijn navi start dan start je altijd op een locatie in Duitsland, zwaar frustrerend, het duurd soms 5 minuten voordat hij de juiste positie heeft gevonden, dit lijkt echt een bug in de software te zijn...........

Bij mij het zelfde probleem met een 510 in een passat.

Jaap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

SDS op RNS510

Bericht door emielvanham »

Voor de liefhebbers en bezitters leverbaar:

SDS pakketje bestaande uit een originele VW microfoon en kabelsetje voor op de RNS510 stekkertjes in de quadlock prikken en that's it!

Werkt ook op de Originele telefoon of eventuele aanwezige Fiscon carkit

Kost € 59,00.... (let wel: SW 2660 nodig voor de werking)

Verkrijbaar bij uw betere speciaalzaak in Beek en Donk :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member

Re: SDS op RNS510

Bericht door nomad »

emielvanham schreef:Voor de liefhebbers en bezitters leverbaar:

SDS pakketje bestaande uit een originele VW microfoon en kabelsetje voor op de RNS510 stekkertjes in de quadlock prikken en that's it!

Werkt ook op de Originele telefoon of eventuele aanwezige Fiscon carkit

Kost € 59,00.... (let wel: SW 2660 nodig voor de werking)

Verkrijbaar bij uw betere speciaalzaak in Beek en Donk :wink:
Nette prijs... Inderdaad leuk om je RNS met je stem te kunnen besturen. Jammer alleen dat de NL stemondersteuning niet werkt en dat alles in het engels of duits moet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Carel
New Member
New Member

Bericht door Carel »

Bij mij het zelfde probleem met een 510 in een passat.
Ik heb dat fenomeen niet....Passat CC Oktober 2008. SW update loopt sinds afgelopen weekend, gisteren is de spraakherkenning geactiveerd en vandaag de micro ombouw gedaan. (FSE low, microfoonkabel naar RNS510 verlegd en micro uit van de RNS aan de FSE). Inderdaad jammer dat Nederlands niet ondersteund wordt, misschien komt dat nog in een update. Aan de andere kant heb ik me reeds jaren afgevraagd waarom de MFA geen Nederlands kent...dus ik hoop op het beste maar verwacht niets :-)

Verder een goede update, vooral de functie dat de climatronic info niet meer steeds in de RNS510 verschijnt en dat het scherm kan worden uitgeschakeld. Spraakherkenning werkt aardig (ingesteld op Engels) maar niet foutloos. Je stelt je toch op Engels in maar als ik een adres in Duitsland in wil geven begint het al met het land: Deutschland ipv Germany. De steden ingeven is een drama, Hannover bv wordt met geen enkele uitspraak herkend maar kan wel gespeld worden.

Navigeren naar favorieten of laatst ingegeven bestemmingen gaat perfect, media bedienen gaat OK.

Weergave van maximaal toegestane snelheid werkt in NL mondjesmaat, op de meeste 80 kilometer wegen wordt niets aangegeven, snelwegen zijn OK. In Duitsland wordt meer aangegeven, Landstrassen en Ortschaften meestal wel, snelwegen wisselend. Heeft natuurlijk alles te maken met het kaartmateriaal, waarschijnlijk verbetert dat als er een V6 uitkomt. Als...

Mijn Tomtom heeft echter meer info mbt toegestane snelheden...maar die heeft weer geen spraakherkenning en verkeersinformatie, dus hier krijg je wat en daar laat je wat :-)

Al met al ben ik er wel tevreden over, de ombouw was met de nodige voorbereiding ook goed te doen al heb ik geconstateerd dat een originele VW micro wel een must is. Ik heb voor test doeleinden een andere micro aangesloten gehad (ik wilde weten of het allemaal wel werkte voordat ik een auto onder garantie half uit elkaar ging slopen) maar die deed het niet zo geweldig. Ik moest daarmee echt IN de micro praten om het systeem te laten reageren. De originele VW micro van de FSE doet het daarentegen perfect, en ook de kwaliteit van de FSE is gelijk gebleven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Misschien een rare vraag, maar weten we of de 266x release van de firmware een 'final' versie is? Ik krijg het gevoel dat het een soort beta versie is de uitgelekt is. Ook aangezien dealers (doen alsof ze) er niets van afweten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Synchro
New Member
New Member

Firmware RNS 510

Bericht door Synchro »

Hallo,

Ik ben nog nieuw op dit forum maar heb regelmatig dit forum bezocht als ik iets wilde weten over de RNS 510. Afgelopen week las ik over de update van de firmware 2660. Ook de reactie's waren verschillend. Nieuwsgierig als ik ben heb ik het bij mij ook geprobeerd en inderdaad na de update was de vertreklocatie ergens in Duisland. Dit kon ik echter niet accepteren dus meteen weer gedowngrade naar verzie 1100. Nadeel was dat de harde schijf inderdaad leeg was incl kaart data. Vervolgens kaart DVD erin en klaar is kees allen werkt. Echter zat het me nog niet lekker dus ik opnieuw de 1100 geladen en meteen daarna de 2660. Gevolg was dat ik een leeg systeem met de nieuwste firmware heb. Als laatste nog de kaart DVD geladen en alles draait als een klok.

Misschien hebben jullie hier iets aan

Groet.......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

Start je na de 2e keer 2660 erop te hebben gezet nog steeds in Duitsland?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Synchro
New Member
New Member

Bericht door Synchro »

Nee na de DVD erin gestopt te hebben is dat meteen over. Waarschijnlijk leest ie eerst de positie dan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jaapb
New Member
New Member

Bericht door jaapb »

na de update naar 2660 bleek dat de navi de accu leeg trok. (na 2 dagen wou de auto niet meer starten)
Toen maar weer een downgrade naar 1100 gemaakt.
En nu geen problemen meer wel was de HDD toen helemaal leeg.
Las op andere forum's dat je dit met een nieuwe canbus interface verhelpen kan, ik wacht hier wel even mee misschien komt er nog een update die dit probleem verhelpt.

Jaap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

Bericht door emielvanham »

jaapb schreef:na de update naar 2660 bleek dat de navi de accu leeg trok. (na 2 dagen wou de auto niet meer starten)
Toen maar weer een downgrade naar 1100 gemaakt.
En nu geen problemen meer wel was de HDD toen helemaal leeg.
Las op andere forum's dat je dit met een nieuwe canbus interface verhelpen kan, ik wacht hier wel even mee misschien komt er nog een update die dit probleem verhelpt.

Jaap
CANbusinterface moet CANgateway zijn... onderdeelnummer moet eindigen op de letter N of hoger..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”