RNS510 Multimedia box: USB aansluiting

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Greggy
New Member
New Member

RNS510 Multimedia box: USB aansluiting

Bericht door Greggy »

Vraagje (waarvan ik het antwoord niet duidelijk kon herleiden uit andere topics):
Binnenkort krijg ik mijn RNS-510 in een nieuwe VW Golf (Variant) leaseauto. Ik heb deze besteld met Multimediabox af fabriek en Premium carkit.

De 30GB is voor mij 'te klein'. Anders gezegd: mijn wens is om al mijn MP3 & DVD-zooi mee te nemen in de auto (graag geen commentaar over het nut hiervan... :)). Is het mogelijk om een USB HDD (2,5") op de RNS-510 aan te sluiten en dus via de RNS-510 een MP3 of DVD te kiezen? Technisch: v.w.b. DVD-s: gaan deze niet stotteren (bij DVD9 bijvoorbeeld) of zijn alleen DVD5 mogelijk? Ik neem aan dat je de DVD als .VOB bestanden erop moet gooien i.p.v. ISOs?

Daarnaast heb je een vrijschakeling nodig las ik. Zijn er echt geen software-unlock mogelijkheden, of, indien nee, welke alternatieven zijn er en zijn nog enigszins goedkoop? 150 EUR voor een vrijschakeling vind ik nogal pittig...

Thanks,
Greg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Een vrijschakeling heb je helemaal niet nodig.

Ik ben blij dat er op deze manier nog enige barrières onstaan die voorkómen dat er nog meer bestuurders op de weg komen met een DVD'tje aan het spelen.
En ja, ik weet het, ze argumenteren allemaal dat dit voor de bijrijder is. Die zit dan kennelijk even weggedoken als ik ze zie rijden :twisted:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Greggy
New Member
New Member

Bericht door Greggy »

Krijgen we dat weer....

Nee, het is niet NODIG dat ik een vrijschakeling wil hebben voor tijdens het rijden. Ik WIL het alleen wel beschikbaar hebben. Als ik in de file sta en af en toe een blik werp op dat apparaat is dat mijn keuze. Ik hoef geen excuses aan te voeren zoals dat het zou zijn voor berijders. Ja, het is onverantwoord als je gaat zitten kijken tijdens het rijden maar stel je nou eens even voor; als die op navigatiestand staat kijk je ook af en toe. Heb je een TomTom kijk je ook af en toe. Zit een kind voor- of achterin kijk je ook af en toe. Gaat je telefoon in je carkithouder kijk je er ook naar. En als een DVD-tje aanstaat - in mijn geval muziek-DVD' - kijk ik ook af en toe. SO WHAT?

320GB in je auto met honderden CD's in je auto is ook niet nodig. Een auto die >120km/uur gaat is ook niet nodig toch? Hou toch op... :x

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Net zo als het jouw keuze is om dit te doen, staat het een ander vrij om dit soort gedrag, bezigheden en handelingen als levensgevaarlijk, onverantwoordelijk en grooteels asociaal tegenover andere weggebruikers te vinden
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Greggy
New Member
New Member

Bericht door Greggy »

Een ieder in NL mag zijn mening geven. Prima. Nix mis mee. Maar ik vraag hier om technisch advies/mogelijkheden van de RNS-510 en niet om meningen over het nut van, het nodig hebben van, het mogen van deze mogelijkheden. Snap je? Vaak verzand je in eindeloze, nutteloze discussies die ik niet nodig heb maar die hier wel mogen. :lol:

Enfin, weer een paar posts verder maar nog geen antwoord op mijn vragen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Op één van die vragen heb je al wel een antwoord gekregen.
Nee, die vrijschakeling op iets wat de fabrikant terecht heeft geblokkeerd, is niet nodig. Maar als je 'm toch wilt hebben moet je er die 150 Euri voor neertellen. Aan jou om dat te doen, of niet.
En ik zal niet nalaten om het gebruik ervan aan de kaak te blijven stellen, ik zie ze dagelijks om me heen en vind dat buitengewoon kwalijk.

In een ander draadje heb ik al eens geschreven dat ik hoop dat de wetgever hier expliciet een verbod voor instelt (impliciet is het al verboden via het "kapstokartikel") zoals dat al in vele landen om ons heen gedaan is. En daar wordt het ook stevig gehandhaafd, met forse boetes.
Mijn zegen heeft dat, con amore :!:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

Hey Greggy,

ik help je wel even;

ik deze vrijschakeling gekocht voor uit eindelijk 80 euro, snelle verzending en het werkt perfect;

http://cgi.ebay.de/VW-RNS510-TV-Freisch ... 240%3A1318

ik heb hem niet voor mij zelf, maar puur voor de aansturing van de 2 dvd schermpjes voor de kids achterin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

golfgti5 schreef: ....ik heb hem niet voor mij zelf, maar puur voor de aansturing van de 2 dvd schermpjes voor de kids achterin
Als iedereen het zó zou doen zou je mij ook niet horen :wink:
Maar de werkelijkheid is anders, helaas :roll:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Greggy
New Member
New Member

Bericht door Greggy »

Ah... inhoudelijk commentaar, fijn!

Die eBay had ik idd gezien en 80 euri is nog te overzien (was een bieding zeker? geen nu kopen?).

Het blijft altijd de vraag of het goed werkt want er schijnt nogal wat rommel op de markt te zijn waardoor bijv. je navi de kluts kwijt is. T.z.t. zal ik ook een hoofdsteuntje kopen (of maken) met een LCD erin. Op een ander forum (dacht ik) las ik een draadje over iemand die zelf een hoofdsteun van de sloop had gehaald en hierin is gaan hobbyen met fraai resultaat.

Had jij overigens een USB-disk aan je MDI-box aangesloten (als je die hebt) voor de DVD-s van de kids? Zou wel enorm makkelijk zijn i.p.v. bergen DVD's in je auto te hebben liggen!

@JW, ik snap waar je terecht naartoe wilt. Dat moge onderhand duidelijk zijn. Dat je ze dagelijks ziet vind ik opvallend, tenzij je bij de politie werkt of zo? Het bevordert de verkeersveiligheid niet. Laat dat duidelijk zijn. Maar er is nog een overgrote groep mensen die geen DVD nodig hebben om het verkeer onnodig in gevaar te brengen. En die zie ik juist iedere dag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Greggy
New Member
New Member

Bericht door Greggy »

Guys, bedankt voor de technisch inhoudelijke feedback! :wink:

Maar voor verdere informatie, antwoorden en technisch advies ga ik wel naar andere fora waar ik geen ongevraagde en betuttelende meningen naar mijn hoofd krijg geslingerd en/of mij moet verdedigen voor mijn acties. Ik schrijf mij uit hier.

Jammer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kettm009
New Member
New Member

Bericht door Kettm009 »

Ben wel een beetje laat van reactie maar zit pas op dit forum na een nare ervaring met een Xtrons multimedia, maar wat dan wel functioneerd is dat je de oranje draad naar de massa kan voeren en zo de handrem functie uitsluit. Ik heb gewoon een aftakking gemaakt naar de massa draad van mijn toestel en het werkt, dus ook ik rijd en kijk naar de DVD (muziek) nou ja kijken naar het verkeer voor me anders gaat mijn spelertje nauurlijk geheel kapot :sturen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

@ Kettm009 dit is helaas niet mogelijk bij een originele radio/navi deze werkt met can-bus.

@ Greggy Je kunt geen DVD's afspelen via de Media Device Interface alleen via de interne speler.
En wat betreft de HDD, dit is afhankelijk hoeveel stroom de HDD nodig heeft.
Een HDD gebruikt meer stroom dan een simpel USB-stickje en dit kan problemen geven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Nieuw navigatie/multimedia systeem voor Audi A3 2.0 TDI (2009)
    door Guul » 03 feb 2016 13:19 » in Aankoop advies
    Reacties: 0
    Weergaves: 610
  • Gsm antenne aansluiting
    door hjvn » 13 apr 2016 19:23 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 676
  • Aansluiting achteruitrijcamera op een pc5400 met een mom 5000 beeldscherm
    door fransvandervalk » 26 okt 2015 20:58 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1534
  • RNS510 GTI V vervangen