RNS310 Gebruiksproblemen

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

RNS310 Gebruiksproblemen

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Voor degenen die gebruik maken van een RNS310 en daarin een SD-card gebruiken waarop meerdere landen zijn geïnstalleerd, dreigt er nu een vervelende situatie te ontstaan

Indien je kaartje is voorzien van V2 versies van o.a Duitsland, Centraal-Oost Europa en Alpen in een willekeurige combinatie loopt het systeem hopeloos vast indien de grens met Slovenië of Kroatië wordt gepasseerd.
Alles wordt zwart, inclusief het schermpje van de boordcomputer. Alleen de radio blijft doorspelen

Indien Alpen en Oost Europa tezamen zijn geïnstalleerd is het niet meer mogelijk om te navigeren in Slovenië terwijl dit wel mogelijk is als Alpen niet aanwezig is
Het lijkt er sterk op dat de Alpen CD de reeds aanwezige gegevens op een verkeerde manier overschrijft waardoor dit verschijnsel kan optreden

Van eea is al op diverse fora melding gemaakt

Hallo zusammen,
ich habe mit meinem RNS-310 (3C0 035 270, HW 12 und SW 0212) mit den installierten Karten
- Deutschland V2
- Alpen V2 und
- Osteuropa V2

auf einer 16 GB SDHC folgendes Problem.

Sobald ich mich entweder von Kroation oder von Österreich der Slowenischen Grenze nähere stürzt die Navigation vollständig ab. Anzeige in der MFA+, Display des RNS wird schwarz. Wenn ich das Gerät dann aus- und wieder einschalte und die Navigation mit dem selben Ziel wieder starte, wird die Routenberechnung zwar begonnen, stürzt aber mit den gleichen Bild wie oben ab.

Z. B. das Radio läuft trotz abgestürzter Navigation noch weiter.

Entferne ich die SDHC-Karte und lege nur die Osteuropa-CD ein, funktionert wieder alles problemlos.
Einträge im Fehlerspeicher gibt es keine.

Kennt dieses Problem jemand?

Beste Grüße
Martin

-----------------------------------------------

ich habe mir vor kurzem einen seat leon cupra gegönngt baujahr 2009 also mit dem media system 2.0

habe mir vor kurzem die gesagten karten installiert, alles prima danke an alle die sich die mühe dafür gemacht haben.

als ich nun dieses jahr nach kroatien gefahren bin ist mein komplettes media system zwischen slovenien und kroatien total abgeschmiert. man musste es neu starten und kurze zeit später stürzte es wieder ab. musik konnte man nur hören wenn man die sd karte mit dem kartenmaterial entfernte.

nun meine frage wäre:
ist es vlt ein kopierfehler der daten auf die sd karte oder könnte da auch ein fehler seitens blaupunkt vorliegen, dass die karten genau im grenzgebiet abstürzen?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Axell
New Member
New Member

Re: RNS310 Gebruiksproblemen

Bericht door Axell »

beste allemaal,

Is het dan veilig het beste Italie dan maar mee te nemen op CD ?
Iemand bood mij Frankrijk aan op CD, ik begrijp dat als deze CD al een keer is gebruikt of is overgezet op een SD kaart dat deze dan niet meer goed zou werken in mijn eigen auto door een nummer of code ?
Dus hoe kom ik erachter of ik te maken heb met een aanbieding of dat ik straks met illegaal niet werkend spul zit.
De aanbieding van €150 voor € 90,=. Immers in de winkel heb je ook wel eens spullen die fors minder kosten dan de echte prijs.

groet Axell
Lekker zuinig die Blue Motion van VW :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Krijg bluetooth niet verbonden RNS310
    door tricker89 » 02 mei 2016 22:35 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 7558