RNS310 coderen?

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
golfgti5
Normal Member
Normal Member

RNS310 coderen?

Bericht door golfgti5 »

Hallo,

als ik mijn RNS510 uit mijn Golf 6 haal en de standaard RNS310 radio plaats kan ik nog wel bellen en gebeld worden echter hoord niemand mij, het lijkt alsof de microfoon van de carkit niet werkt, moet ik soms de RNS310 coderen of aanmelden zodat de carkit ook weer volledig werkt?

Grt Ron

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Re: RNS310 coderen?

Bericht door vwgolf »

golfgti5 schreef:Hallo,

als ik mijn RNS510 uit mijn Golf 6 haal en de standaard RNS310 radio plaats kan ik nog wel bellen en gebeld worden echter hoord niemand mij, het lijkt alsof de microfoon van de carkit niet werkt, moet ik soms de RNS310 coderen of aanmelden zodat de carkit ook weer volledig werkt?

Grt Ron
Is de microfoon van de carkit aangesloten via de RNS510 ivm spraakbediening radio/telefoon/navigatie (mogelijk vanaf software versie 2660)?
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

Doen ze dat standaard vanaf de fabriek??
De navi is ingebouwd vanaf de fabriek, wagen gebouwd rond week 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

Ik bedoel eigenlijk of de bedrading van de microfoon van de carkit gaat via de RNS510 ivm de spraakbediening?
Dit zou dan later aangepast moeten zijn omdat dit niet mogelijk is met de RNS310.

DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

De RNS510 komt standaard in de auto vanaf de fabriek, ik heb geen idee of de fabriek standaard de microfoon op de RNS510 uitsluit, naderhand is dat in ieder geval niet gebeurd....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

golfgti5 schreef:De RNS510 komt standaard in de auto vanaf de fabriek, ik heb geen idee of de fabriek standaard de microfoon op de RNS510 uitsluit, naderhand is dat in ieder geval niet gebeurd....
Is de auto af-fabriek geleverd met de RNS510 of de RNS310?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

Yep, de auto is affabriek geleverd met de RNS510

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

Productieweek 45 2009 of later?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

Inderdaad, na week 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

golfgti5 schreef:Inderdaad, na week 45
Vanaf productieweek 45 2009 hebben alle auto's met af-fabriek een RNS510, spraakbediening voor radio/navi/telefoon. Vanaf deze productiedatum gaat de kabel van de microfoon via de RNS510 naar het regelapparaat van de telefoon. Indien er een andere radio dan de RNS510 wordt geplaatst heb je een probleem omdat andere radio's dit niet ondersteunen. Deze hebben geen aansluiting voor de microfoon. Dus zullen de kabels van de microfoon achter de RNS510 door gelust moeten worden.

Van de 12 polige groen stekker in de qaudock de volgende posities door verbinden:

Mic-in en Mic-out

Positie 1 door verbinden met positie 4
Positie 7 door verbinden met positie 9

Zie de foto hieronder voor meer duidelijkheid:

Afbeelding

PS is het geen RCD310 ipv een RNS310 zoals te lezen is op het Autoweek Forum?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

Aha, jij zit dus wel op het Autoweek forum!!!
Het gaat inderdaad om de radio van Nico (Zundapp), ik heb zoals jij weet een vag.com kabel en hij heeft gevraagd of ik er naar wilde kijken, maar zoals ik al vreesde is het probleem gecompliceerder....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

en inderdaad, het betrefd een RCD310, foutje van mijn kant

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

golfgti5 schreef:Aha, jij zit dus wel op het Autoweek forum!!!
Het gaat inderdaad om de radio van Nico (Zundapp), ik heb zoals jij weet een vag.com kabel en hij heeft gevraagd of ik er naar wilde kijken, maar zoals ik al vreesde is het probleem gecompliceerder....
Ik lees alleen op het Autoweek forum, ben daar niet actief met antwoorden (te druk om alles bij te houden).

Je zou de kabels continu kunnen door verbinden omdat de spraakbediening niet in het Nederlands werkt en maar weinig mensen deze functie in het Engels of Duits gaan gebruiken. Dus op het moment dat de kabels zijn door verbonden en de RNS510 gemonteerd wordt werkt de spraakbediening niet, je kunt dan wel bellen en gebeld worden en de microfoon werkt dan wel goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

De gedachten was om de RNS510 eruit te halen omdat hij bang is voor diefstal, bij de Golf 6 zoals jij weet zijn het maar 4 schroefjes nadat je het frame om de radio hebt verwijderd, en dus voor dagelijks gebruik met een RCD310 te gaan rijden en tijdens vakantie even snel de radio wisselen voor de RNS510.......zo eenvoudig gaat dat dus niet vrees ik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

golfgti5 schreef:De gedachten was om de RNS510 eruit te halen omdat hij bang is voor diefstal, bij de Golf 6 zoals jij weet zijn het maar 4 schroefjes nadat je het frame om de radio hebt verwijderd, en dus voor dagelijks gebruik met een RCD310 te gaan rijden en tijdens vakantie even snel de radio wisselen voor de RNS510.......zo eenvoudig gaat dat dus niet vrees ik
Indien het geen probleem is dat de spraakbediening niet meer werkt is het niet zo'n groot probleem.
Eenmalig de kabels aanpassen en dan is het in de toekomst plug and play.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

Wat bedoel je met doorlussen van die pinnen?
Kan ik niet gewoon pin 1 gelijk in pin 9 doen en pin 7 eruithalen en in Pin 9 doen??

Heb even reclame gemaakt voor je op Autoweek.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

golfgti5 schreef:Wat bedoel je met doorlussen van die pinnen?
Kan ik niet gewoon pin 1 gelijk in pin 9 doen en pin 7 eruithalen en in Pin 9 doen??

Heb even reclame gemaakt voor je op Autoweek.
Dit stel ik erg op prijs.

Je kunt de kabels uit de groene 12 polige stekker halen en met elkaar verbinden.

Dus kabel 1 en 4 uit de stekker halen en met elkaar verbinden, en kabel 7 en 9 uit de stekker halen en met elkaar verbinden. Nu gaat de kabel van de microfoon direct naar het regelapparaat van de telefoon ipv via een omweg naar de RNS510 en dan naar het telefoonregelapparaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Krijg bluetooth niet verbonden RNS310
    door tricker89 » 02 mei 2016 22:35 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 7558