RNS300 achteraf omgeruild voor RSN510

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Plusrijder
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2009 12:17

RNS300 achteraf omgeruild voor RSN510

Bericht door Plusrijder »

Als nieuw lid op dit forum gelijk maar even mijn vraag/probleem voorleggen.
Heb in de afgelopen maanden wel de nodige info hier opgedoken ivm het RNS510 systeem, dit leek me wel prettig om mee te werken op de weg, dus het executvie pluspakket maar meebesteld met de nieuwe Golf Plus.

Bij aflevering bleek er in het middenconsole een CD-Wisselaar te zitten, en op het dashboard een BT module.
Ook een audioconnector voor een mp3 speler ontbreekt. Wat blijkt, ze hebben de auto af fabriek geleverd met een executive pakket en later de RNS300 module vervangen voor een RNS510, maar niet de extra audio connector, 2 boxen en premium telefoonvoorbereiding ingebouwd.

Nu zeggen ze bij de dealer dat deze premium voorbereiding niet achteraf is in te bouwen, maar ik meen me te herinneren dat ik ergens op een forum (deze of een andere) heb gelezen dat dit wel mogelijk is, maar veel tijd kost voor de dealer (en dus veel geld). En bieden ze me de nieuwe externe BT module aan met touchscreen bediening. Ik wil zelf liever de premium voor bereiding hebben, zodat alles netjes is weggewerkt en alle opties op het stuur werken.

Wie kan mij hier meer info over geven?
Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nooit zomaar accepteren!
Natuurlijk is de Premium BT kit ook achteraf volledig in te bouwen maar dat kost nogal wat werk en geld.
Het staat de dealer zeker niet netjes dat deze jou probeert af te poeieren met een smoes!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Er even van uitgaand dat de bestelling keurig en goed omschreven op papier staat is het devies: nakoming van het contact eisen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Plusrijder
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2009 12:17

Bericht door Plusrijder »

Met de bestelling is niks mis, staat ook netjes in het lease contract.
De dealer geeft ook toe dat de omruilactie achteraf is gebeurd, omdat de 510 niet af fabriek was te leveren.
Maar ze zijn even vergeten dit te melden aan de leaasemaatschappij en de berijder, waat ik ze ook niet in dank af neem.

Bedankt in ieder geval voor de info zover.
Laat wel weten hoe het is afgelopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Plusrijder
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2009 12:17

Bericht door Plusrijder »

Nog even een kort vraagje voor de experts, hoeveel werk is het om de premium kit later in te bouwen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het zou me niet verbazen als dit in totaal 3 uur in beslag neemt. Daarbij de kosten voor de interface en de Premiumkit zelf, kom je al snel rond de € 1000. De bekabeling netjes aanleggen is het lastigste.
Dan moeten ze die wisselaar er weer uit halen, een nieuw bakje incl Aux-In aansluiting plaatsen en de andere BT kit weghalen en eventuele beschadigingen bijwerken.

Maar het zal je worst zijn wat het kost, wie z'n gat brandt moet op de blaren zitten!

Misschien dat vwgolf hier nog een duit in het zakje wil doen. Die weet uit de praktijk hoeveel tijd er in gaat zitten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Bericht door vwgolf »

Ik denk als je alles mee telt dus het monteren van extra speakers achter, ombouw middenconsole voor aux aansluiting en de premium telefoonvoorbereiding en alles aansluit zoals het origineel zou zijn dat dit een dag werk is.
De middenconsole zal ook omgebouwd moeten worden mits je de adaptersteun niet in het zicht wil hebben.

Alleen de premium telefoonvoorbereiding inbouwen inclusief spraakbedieining knop bij de binnenverlichting en verwijderen adaptersteun zal zoals Gerritje zegt +/- 3-4 uur inbeslag nemen.

Misschien is het beter dat de dealer jou een goed voorstel doet waar jullie je beiden in kunnen vinden?

Het is natuurlijk een fout van de dealer, maar als er dadelijk door ondeskundigheid alles wordt veranderd en er zijn daarna veel problemen wordt je daar ook niet vrolijk van.

Ik zeg dit omdat de dealer nu al beweerd dat het niet mogelijk is om een premium telefoonvoorbereiding naderhand in te bouwen. Bijna alles is naderhand te monteren als de €€€ maar rollen.

Veel succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

vwgolf schreef:....Misschien is het beter dat de dealer jou een goed voorstel doet waar jullie je beiden in kunnen vinden?
Het is natuurlijk een fout van de dealer, maar als er dadelijk door ondeskundigheid alles wordt veranderd en er zijn daarna veel problemen wordt je daar ook niet vrolijk van.

Ik zeg dit omdat de dealer nu al beweerd dat het niet mogelijk is om een premium telefoonvoorbereiding naderhand in te bouwen. Bijna alles is naderhand te monteren als de €€€ maar rollen.

Veel succes
Hier zit een stevig probleem.
Formeel is het zo dat Plusrijder geen contract heeft met de dealer. Hij heeft, waarschijnlijk via z'n werkgever een contract met de leasemaatschappij. Daarin ligt vast wat de leveringsomvang zal zijn.
Echter, uit eigen ervaring weet ik dat de "leasebeheerder" van de werkgever vaak alleen maar een doorgeefluik is, dan wel dat hij zelf zaken op papier zet naar de leasemaatschappij, vaak in z'n eigen bewoordingen.
Vervolgens sluit de leasemaatschappij een contract met de importeur, veelal met de dealer als tussenpersoon/doorgeefluik.

Het is dus maar zeer de vraag hóe alles op papier staat, heeft Plusrijder een kopie van het contract dat de leasemaatschappij afgesloten heeft met de importeur/dealer? Ik vermoed van niet.
De vervolgakties zullen dus goed gecoordineerd moeten worden met de leasemaatschappij, zij zijn in dit spel de schakel en formele contractpartner. En uit ervaring weet ik dat de leasemaatschappij naar een snelle oplossing zoekt, die heeft geen zin in een langslepend verhaal.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zeef
Average Member
Average Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 aug 2007 13:49

Bericht door zeef »

Als het nou allemaal niks wordt qua montage dan zou je een fiscon BT module kunnen overwegen. Heeft volledige integratie mogelijkheden met de RNS510 (de pro versie).

Maar laten we hopen dat je er gewoon met je dealer / leasemaatschappij uitkomt :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • rsn510 updaten
    door slotboom » 13 nov 2016 13:30 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 576

Terug naar “V.A.G”