RNS MFD 2 en de verdwenen functies

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Lev Ergovi
Starting Member
Starting Member

Bericht door Lev Ergovi »

Heren,

Dank jullie voor jullie snelle reactie!

Wanneer ik het dus goed begrijp zou mijn wagen WEL een can-bus 2.0 moeten hebben. En wanneer dit niet zo is (wat dus eigenlijk niet kan) is dat te verhelpen door een can-converter 1.6 → 2.0. Correct?

Verder begrijp ik dat de antenneaansluiting wel een probleem is en anders moet. Oplossing zou antennestekker 4E0 035 672 K moeten zijn (is dit hetzelfde als een diversity adapter/stekker?).

Ik heb overigens geen stuurwielbediening of CD-wisselaar. Ook heb ik geen boordcomputer plus (denk ik?). Ik kan alleen aflezen wat mijn huidige en gemiddelde verbruik is in de tripcomputer 1+2, hoeveel kilometer ik gereden heb en hoeveel kilometer ik nog kan rijden op mijn brandstoftank.

Begrijp ik het zo goed? En begrijp ik het ook goed dat wanneer ik dit mijn dealer meedeel, dat de RNS 510 WEL zou moeten werken, inclusief TMC?

Nogmaals, bedankt voor jullie input!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nu is het natuurlijk nog mogelijk dat iedereen gelijk heeft. gezien de rare trucs die deze dealer uithaalt, zou de Jetta van 2005 beste eens een 2004 model kunnen zijn dat lang bij hem op voorraad heeft gestaan!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

Het laatste model Jetta ongeacht welk modeljaar is altijd can-bus 2.0.
De antenne stekker 4E0 035 672 K is alleen een ander type stekker voor de antenneaansluiting achterop de radio.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lev Ergovi
Starting Member
Starting Member

Kleine update: Ik heb mijn dealer geconfronteerd met jullie input. Hij is dit nu aan het checken en zal uiterlijk vrijdag met antwoord komen. Ik hoop dat dit positief nieuws is, want de ik heb er helemaal tabak van. De sfeer wordt ook wat grimmiger. De dealer is zich (al) aan het indekken nadat ik hem officieel ingebreke heb gesteld.

@vwgolf: ik heb elders gelezen dat de aankomsttijd wel problemen geeft. Kan dit kloppen? En waardoor zou dit dan komen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

Lev Ergovi schreef:@vwgolf: ik heb elders gelezen dat de aankomsttijd wel problemen geeft. Kan dit kloppen? En waardoor zou dit dan komen?
Dit is alleen van toepassing als er een interface voor can-bus 1.6 naar can-bus 2.0 wordt gebruikt.
Een laatste model Jetta heeft al can-bus 2.0 en heeft dus dit probleem niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lev Ergovi
Starting Member
Starting Member

hoewel ik hoopvol was gestemd na jullie input, blijkt de RNS 510 niet in de Jetta te passen wanneer het modeljaar ouder is dan 2008. Zie hieronder de reactie van mijn dealer.

Geachte heer,

Wij hebben officieel antwoord van Pon's Automobielhandel ontvangen. Het is niet mogelijk om een RNS 510 in te bouwen in de VW Jetta van het bouwjaar 2005. Alleen in het modeljaar 2008 en hoger is dit mogelijk. In bouw is mogelijk in oudere modeljaren, maar niet alle functie's worden dan gegarandeerd.

Hierbij zullen wij dan ook niet kunnen overgaan tot inbouw van een dergelijk systeem in uw auto. Alsnog blijft er de mogelijkheid het apparaat onder garantie te laten repareren. Wij kunnen hiervoor een afspraak maken. De tijdsduur die dit in beslag neemt zal naar alle waarschijnlijkheid ca 1 maand duren.

Hiernaast verzoeken wij u het in bruikleen gegeven Tom Tom apparaat aan ons te retourneren. Voor de periode dat u het inbouwapparaat moet missen zullen wij uit coulance zorgdragen voor een mobiel navigatiesysteem en een radio.

In afwachting van uw reactie,

Met vriendelijke groet,

De toon is nu ook ineens heel formeel geworden en ik zou gebeld worden vandaag, maar meer dan dit mailtje is er niet gekomen. Hoe laf kun je zijn. Het lijkt me duidelijk dat ik vanaf nu niet meer over 'mijn' dealer zal spreken. Wie heeft er nog een Toyota of een Peugeot te koop?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Op de Duitse fora wordt 100% gegarandeed dat de RNS510 goed functioneert in een Golf V/Jetta van 2005
En mochten er een paar functies ontbreken dan zou ik dat risico wel aandurven. Zeg ze dat je ondanks deze brief geen bezwaar hebt tegen inbouw.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

Inderdaad wat Gerritje zegt toch voor de rns 510 gaan.
Heb meer postieve berichten gehoord dan negatieve berichten van mensen die een rns 510 hebben laten inbouwen in een auto van voor modeljaar 2008. En indien je voor de rns 510 kiest vragen of het mogelijk is om de rns 510 te laten inbouwen door een dealer die meer verstand heeft van het inbouwen van een rns 510.
Veel succes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Scherm blijft blauw. Wel werkende functies
    door Turbogeit » 19 okt 2017 23:34 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0