Ik heb mijn RNS-D unit laten vervangen door een RNS-E + Fiscon basic plus bluetooth carkit.
Mijn Audi A4 2.5TDI quattro met Bose, MFSW en orginele "Gen 1" telefoonsysteem.
Het volgende doet zich echter voor:
Probleemomschrijving:
Het volume over de voorste speakers is te hoog.
Symptomen:
- Tijdens navigatie instructies wordt het volume van de muziek niet verlaagt waardoor de navigatie stem amper te horen is. (Om de stem te kunnen horen moet het volume van de navigatie hoger gezet worden dan het volume van de muziek.)
- De fader moet op 3/4 (75%) gezet worden voor een goed balans tussen voor en achter.
- Het volume van de carkit is te hoog (Veel te hoog).
Work-arounds:
- Om ervoor te zorgen dat tijdens navigatie instructies het volume van de muziek wordt gedempt(verlaagd) kan je de muziek bestanden (.MP3) normaliseren op 85 dB. (Normaal is dit +/-99 dB)
Hierdoor moet je het volume vrij hoog draaien om 'Normaal' muziek te luisteren. Hierdoor 'denkt' de RNS-E dat het geluid erg hoog staat en zal ze wél het geluid dempen bij navigatie instructies.
- Om het telefoon volume omlaag te krijgen moet je tijdens het gesprek de volume zo laag mogelijk zetten. Dit is echter nog steeds erg hard, en dit wordt niet onhouden bij de volgende rit.
Na wat zoeken op internet ben ik eens gaan kijken naar de Bose pin op de stekker. Deze was niet aangesloten op massa zoals dat zou moeten wanneer je Bose hebt. Deze heb ik nu goed aangesloten maar het probleem blijft zich voordoen!
Wie weet raad?
RNS-E Volume problemen (I.C.M FISCON en Bose)
-
- Normal Member
-
- Senior Member
Re: RNS-E Volume problemen (I.C.M FISCON en Bose)
Ik!! Zit in de Fiscon, laat je leverancier deze opsturen naar fiscon met de vraag om het basisvolume naar beneden af te stellen (iets van -18db) daarna werkt deze feilloosbocca schreef:Ik heb mijn RNS-D unit laten vervangen door een RNS-E + Fiscon basic plus bluetooth carkit.
Mijn Audi A4 2.5TDI quattro met Bose, MFSW en orginele "Gen 1" telefoonsysteem.
Het volgende doet zich echter voor:
Probleemomschrijving:
Het volume over de voorste speakers is te hoog.
Symptomen:
- Tijdens navigatie instructies wordt het volume van de muziek niet verlaagt waardoor de navigatie stem amper te horen is. (Om de stem te kunnen horen moet het volume van de navigatie hoger gezet worden dan het volume van de muziek.)
- De fader moet op 3/4 (75%) gezet worden voor een goed balans tussen voor en achter.
- Het volume van de carkit is te hoog (Veel te hoog).
Work-arounds:
- Om ervoor te zorgen dat tijdens navigatie instructies het volume van de muziek wordt gedempt(verlaagd) kan je de muziek bestanden (.MP3) normaliseren op 85 dB. (Normaal is dit +/-99 dB)
Hierdoor moet je het volume vrij hoog draaien om 'Normaal' muziek te luisteren. Hierdoor 'denkt' de RNS-E dat het geluid erg hoog staat en zal ze wél het geluid dempen bij navigatie instructies.
- Om het telefoon volume omlaag te krijgen moet je tijdens het gesprek de volume zo laag mogelijk zetten. Dit is echter nog steeds erg hard, en dit wordt niet onhouden bij de volgende rit.
Na wat zoeken op internet ben ik eens gaan kijken naar de Bose pin op de stekker. Deze was niet aangesloten op massa zoals dat zou moeten wanneer je Bose hebt. Deze heb ik nu goed aangesloten maar het probleem blijft zich voordoen!
Wie weet raad?
[b]Electronic4cars.nl[/b]
VW Passat 3C 2.0TDi Highline Limousine met: Navi, DVD, TV,Rearcam in Logo, Playstation, Laser en Stinger... :D
VW Passat 3C 2.0TDi Highline Limousine met: Navi, DVD, TV,Rearcam in Logo, Playstation, Laser en Stinger... :D
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
-
- Senior Member
net een fiscon met dezelfde klachten gemonteerd, alles werkt perfect in een S4 4,2!
[b]Electronic4cars.nl[/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 408