Hallo, ik ben in bezit van rns-e Q versie ik weet niet hoe ik 2 2gb kaarten in moet delen zodat deze files allemaal leesbaar zijn, ik hen gezocht op het forum zal ongetwijfeld er op staan maar ..... ik kon het niet vinden, misschien iemand die mij kan helpen,.....mischien voor de zoveelste keer.
TNX,
Peter
Rns-e SD-kaart
-
- Junior Member
-
- New Member
De MP3's kan je gewoon vanaf je pc op de kaart kopieren en daarna zijn ze op de RNS-E af te spelen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is wel een beetje kort door de bocht want er zijn meerdere restricties verbonden aan deze materie.De MP3's kan je gewoon vanaf je pc op de kaart kopieren en daarna zijn ze op de RNS-E af te spelen.
Uit het Duitse navi-forum.net:
Als erstes solltest Du ueberpruefen, ob eine aktuelle Navi-DVD dabei ist (am besten 2006_1 oder neuer, mindestens aber 2005_2). Damit bekommst Du auch aktuellere Software und hast wesentlich weniger Probleme mit MP3 Dateien. Die Software Version sollte 0550 sein (zu sehen unter CAR/Version). Falls nicht installiert ist und Du mind. eine 2005_2 DVD hat kann jeder Haendler ein Update durch einlegen der aktuellen 2007 DVD machen.
Die weiteren Regel sind im allgemeinen:
- Kurze Dateienamen (weniger als 64+3)
- Keine Umlaute und andere Sonderzeichen
- Saubere ID3 tags
- Weniger als 512 Objekte (Dateien, Ordner und Playlists)
- Nur SD Karten (keine SDHC), am besten High Speed, zumindest aber Markenware
- SD Karten bis 4GB funktionieren mit o.a. Einschraenkungen
Hoewel ook 4 Gb kaartjes met FAT32 perfect functioneren, blijft de beperking van 512 files, directories of playlists gewoon bestaan.
Hide post links |
-
- New Member
Ligt er natuurlijk aan wat de vraag is. Je hebt gelijk als het de restricties van de kaart of de mp3's betreft,
maar in jouw posting lees ik niets extras over de indeling op de sd kaart zelf.....
Ik ging er van uit, dat de vraag meer betrekking had op de indeling zoals een Ipod oid (bepaalde mappen
benodigd, etc).
maar in jouw posting lees ik niets extras over de indeling op de sd kaart zelf.....
Ik ging er van uit, dat de vraag meer betrekking had op de indeling zoals een Ipod oid (bepaalde mappen
benodigd, etc).
Hide post links |
-
- Junior Member
Rns-e sd kaart
Saubere id tags, ik maaak gebruik van mp3 tussen de 128 en 320 bits, je meot alleen een cd helemaal vooruit spoeln wil je bij de volgende cd komen en in het menu zie je 2 mappen staan. In de gebruiks aanwijzing wordt er weinig over gezegd, ik heb rouwens een oudere ben op zoek naar een nieuwe gebruiksaanwijzing.
Hide post links |
-
- Starting Member
Nog een vraagje:
4 Gb kaartjes zijn mogelijk, en omdat er 2 sleuven inzitten betekent dit dan ook 2 x 4 Gb aan MP3 bestanden?
En 2 x 512 titels?
4 Gb kaartjes zijn mogelijk, en omdat er 2 sleuven inzitten betekent dit dan ook 2 x 4 Gb aan MP3 bestanden?
En 2 x 512 titels?
Hide post links |
-
- Normal Member
RNS-E kan .m3u playlists in the SD card root lezen
MP3s kunnen in meerdere multi-level subdirectories worden geplaatst
Maximum file name lengte (inclusief de directory name) is 64
SD kaarten moeten geformatteerd zijn in FAT32
Gebruik alleen SD-cards en geen SDHC cards
Ondanks dat Audi zegt dat je een kaart van 256 MB max. per slot kunt gebruiken kun je inderdaad 4 GB per slot gebruiken (2 x 4G = 8GB totaal). Echter, 512 objecten (files of folders, maakt niet uit) is het maximum aantal files per SD card.
Voorbeeld:
1) je kunt 32 folders (1 per album) hebben die ieder 15 tracks (mp3 files) bevat -> 32 + (32 * 15) = 512
2) je kunt 32 playlists (m3u files), hebben plus 32 folders (een per album) die ieder 14 tracks (mp3 files) bevat
-> 32 + 32 + (32 * 14) = 512
Oplossing is een één file te nemen (bijvoorbeeld een grand mix). Met dat soort grote MP3-files kun je dus wel de 4 GB maximaal benutten.
Er is door een aantal jongens een programma gemaakt (jajaja, met een user interface in de vorm van de RNS-E zoals je hieronder ziet) waarmee je heel gemakkelijk files/play lists naar de SD card voor de RNS-E kunt kopieren/rippen:
http://sourceforge.net/projects/rnse-mp3-mgr/
MP3s kunnen in meerdere multi-level subdirectories worden geplaatst
Maximum file name lengte (inclusief de directory name) is 64
SD kaarten moeten geformatteerd zijn in FAT32
Gebruik alleen SD-cards en geen SDHC cards
Ondanks dat Audi zegt dat je een kaart van 256 MB max. per slot kunt gebruiken kun je inderdaad 4 GB per slot gebruiken (2 x 4G = 8GB totaal). Echter, 512 objecten (files of folders, maakt niet uit) is het maximum aantal files per SD card.
Voorbeeld:
1) je kunt 32 folders (1 per album) hebben die ieder 15 tracks (mp3 files) bevat -> 32 + (32 * 15) = 512
2) je kunt 32 playlists (m3u files), hebben plus 32 folders (een per album) die ieder 14 tracks (mp3 files) bevat
-> 32 + 32 + (32 * 14) = 512
Oplossing is een één file te nemen (bijvoorbeeld een grand mix). Met dat soort grote MP3-files kun je dus wel de 4 GB maximaal benutten.
Er is door een aantal jongens een programma gemaakt (jajaja, met een user interface in de vorm van de RNS-E zoals je hieronder ziet) waarmee je heel gemakkelijk files/play lists naar de SD card voor de RNS-E kunt kopieren/rippen:
http://sourceforge.net/projects/rnse-mp3-mgr/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1007