RNS 510 vervanger?

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
wulfke
New Member
New Member

RNS 510 vervanger?

Bericht door wulfke »

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen om de overstap te maken van mijn rns 300 systeem naar een rns 510 systeem.
nu zijn er redelijk wat rns 510's te vinden op verschillende sites en de prijzen ervan zijn nogal verschillend tot een ditiszekergeenlegaalverkregentoestel prijs.
nu was ik wat aan het rondsnuffelen op het net en kwam ik deze nogal knappe look a like van de rns 510 tegen
Afbeelding

het systeem ziet er gewoon goed uit vind ik zelf maar zijn de specificaties wel ok

D723V
compleet multimedia centrum met alle opties,
Past perfect in de volgende modellen Polo V, Golf V, Passat V, Jetta III, Touran, Tiguan, Touareq, Caddy III
Dt model is compleet met oa navigatie, DVD speler, touch screen, Blue tooth car kit
De GPS unit draait op een Samsung 5.0 processor met Windows CE 5.0 kernel.
Standaard wordt hij geleverd met TomTom Navigator andere software is op aanvraag mogelijk.
De Ipod functie is ook aanwezig sluit uw Ipod aan op de bijgeleverde kabel en u kunt hem volledig bedienen via het touch screen.

1 16:9 high definition, 6.5 inch TFT LCD volledig gemotoriseerd dubbel din auto dvd-speler met touchscreen
2 Built-in Bluetooth voor de hand vrij (Coming Tel No dispaly functie & Bel direct met touch screen)
3 SD-kaartslot, USB port support MP3, MP4, Divx, WM etc
4 Geschikt voor mp4/mp3/DVD/VCD/CD/CD-R/Divx/CD-Rw etc
5 met uitstekende mechanische anti-trillingen en elektronische schok bescherming.
6 Uniek ontworpen circuits met inbegrip van de standby functie om de batterij duurzaamheid
7 Instelbare parameters kunnen worden opgeslagen automatisch en hervatten terug naar de standaard waarde.
8 3D interface maken opreation te eenvoudig;
9 Real-time klok functie;
10 Een kanaal-video-ingang, twee-kanaals video-uitgang, twee kanaals audio-ingang, drie-kanaals audio uitgang
11 RDS-ontvanger functie
12 Dualzone functie (Luister Radio / CD's, DVD's tijdens het kijken naar GPS-beeld)
13 30 vooringestelde radiozenders
14 Multi-function OSD-menu
15 kleine rode lampje op de knop van het paneel
16 TL sleutels beschikbaar voor de afstandsbediening
17 Radar detectie en achteruitkijkspiegel zowel beschikbaar
18 Built-in GPS-navigatie-systeem Optioneel
19 CDC (multiple-schijf cartridge) spelen controle functie beschikbaar
20 Universele stuurwiel controle Optioneel
21 built-in DVB-T voor digitale televisie systeem Optioneel
22 ingebouwde TV-tuner Optioneel
23 IPOD ondersteuning

GPS-info:

Kaart ondersteuning: Route66, TomTom, IGO8, Mapfactor, Finean etc
Besturingssysteem: Windows CE5.0
Opslagapparaat: 128MB NAND FLASH, Support SD-kaart
EMS Geheugen: 128MB SDRAM
Processor: High performance processor S3C2440A-40, Max.main frequentie 400MHz
Luister Radio / CD's, DVD's tijdens het kijken naar GPS-beeld

Technische info:
16:9 TFT LCD-monitor: Panasonic, TFT-apparaat IC: MT1711
Lader: wantje (DL-301)
Bluetooth-raad: G-Link A2DP beschikbaar

nu zie ik ook dat de navisoft gewoon tom tom is en dat draait toch redelijk goed en kaartmateriaal en updates zijn gemakkelijk en legaal te verkrijgen dus dat is niet zo een probleem denk ik.
ook is het gemakkelijk dat er built in bluetooth aanwezig is wat bij een rns 510 achterafinbouw voor problemen kan zorgen.
ook interessant is een dubbel sd kaartslotje, 1 voor kaartmateriaal (omdat er geen harde schijf aanwezig is) en 1 voor extra bestanden zoals muziek denk ik.

is dit systeem wat? voor de prijs van 599 eur incl btw heb toch wel aardig wat denk ik toch
zou het zonder problemen geplaatst kunnen worden, want een conflict in het can-bus systeem kan je zeker missen als de pest.

http://www.youtube.com/watch?v=qlw_dBvwHRQ

al bedankt voor de reacties

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Als ik dit zo lees dan:
--zul je geen last hebben met integratie in de CANBUS. Het is een TT-achtige, dus niet verbonden met de puls of de rest van de auto.
--is het onduidelijk welke SW er nou op draait. TT voor PDA is versie 6 en die is al knap oud.

Oftewel, laat je dit systeem eerst goed demonstreren en probeer echte feiten boven tafel te krijgen voordat je hiertoe besluit.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De toestellen zijn juist wel CAN bus georienteerd want ze worden over het algemeen rechtstreeks aangesloten dmv de Quadlockstekker waardoor de signalen voor verlichting en ontsteking uit het aangevoerde CAN bus signaal worden gehaald.
CAN bus is voor meer dan alleen puls en achteruit!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Wat ik bedoelde te zeggen is dat er, naar ik denk, geen interactie is met de rest van de auto, geen stuurwielbediening, geen info van de auto of wat dan ook. Alleen een plus en een geschakelde plus via de Quadlock, en wellicht iets van verlichting.
Daar kun je je geen buil aan vallen denk ik zo.

Maar voor de rest, je deelt m'n "vraagtekens"?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Volop. Maar er zijn wel degelijk aftermarket toestellen die volop gebruik kunnen maken van de stuurwielbediening en verdere integratie met de elektronica van de auto.
Bij dit soort toestellen waarover veel te vinden is in bepaalde forums, is het over het algemeen gebruikelijk om ze te voorzien van de allernieuwste niet legaal verkregen software. Daarvoor zijn ze ook uitermate goed geschikt. Dat is ook de "charme" van dit soort apparatuur, als het ene programma je niet bevalt, knal je er iets anders op. Het kost toch niets nietwaar!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

het blijft chinese kwaliteit, ik zou doorsparen
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
boewie
New Member
New Member

RNS 510 vervanger

Bericht door boewie »

Hallo, ik lees zojuist je bericht. Ik heb deze radio in mijn Golf V zitten en het werkt perfect echter zijn er 2 kleinigheidjes:
1) de radio werkt op de bediening(canbus) ik zie op het grote display in het dashbord alle info en kan ook de functies van de radio met de handel aan het stuur, maar ik kan niet terug schakelen naar de overige menu's. Hoofdmenu MFA e.d.

2) de verlichting van functietoetsen en draaiknoppen op de radio werkt alleen als je een roze draad (achterzijde van de de radio)aansluit op een plus, de verlichting van het scherm verzwakt dan wel ?? Als ik de roze draad los maak is wordt het display weer helderder. maar heb je dus geen verlichte toetsen.

Ik hoop dat het allemaal wat duidelijk is, mijn vraag is heeft iemand hier al ervaring mee. wie kan me advies geven comentaar over je had beter een andere radio kunnen kopen mag achterwege blijven, de radio werkt gewoon goed.

groet Boewie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Dit lijkt er op te wijzen dat deze navigatie helemaal niets doet met de aanwezige CAN bus signalen.
Dit gezegd hebbend diskwalificeert zo'n systeem zich ook meteen, zelfs al een slechte vervanger van de RNS510

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
914
Junior Member
Junior Member

Bericht door 914 »

Het mag misschien "chinese meuk" zijn, het maakt wel deel uit van de productencatalogus van Kufatec, de GMBH die anderzijds die prachtige, universele telefoonintegratie met onze RNS 510 produceert: Fiscon (plus). En het lijkt erop dat Fiscon-BT er gedeeltelijk (of alle functies erbij zitten is niet duidelijk) al ingebakken is.
Misschien toch niet zo slecht? :wink:
Wellicht kan één van de "inbouwers/experts" (die contact hebben met Kufatec) eens informeren wat de mogelijkheden van dit apparaat zijn.
VW-Porsche 914 natuurlijk enne ... 8)

VW CC 2013 met RNS315 en UP! Highline 2013 met Maps&More

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

914 schreef:Het mag misschien "chinese meuk" zijn, het maakt wel deel uit van de productencatalogus van Kufatec, de GMBH die anderzijds die prachtige, universele telefoonintegratie met onze RNS 510 produceert: Fiscon (plus). En het lijkt erop dat Fiscon-BT er gedeeltelijk (of alle functies erbij zitten is niet duidelijk) al ingebakken is.
Misschien toch niet zo slecht? :wink:
Wellicht kan één van de "inbouwers/experts" (die contact hebben met Kufatec) eens informeren wat de mogelijkheden van dit apparaat zijn.
Deze radio/navi heeft helaas geen ingebouwde Fiscon.
Navigatie gaat via een SD kaart waarop bijvoorbeeld TomTom software is geïnstalleerd.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Dus dan maar Chinees-Germaanse meuk? :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • goede vervanger gezocht voor Command (Mercedes ML)
    door HendrikJD » 12 okt 2015 17:53 » in Aankoop advies
    Reacties: 4
    Weergaves: 957

Terug naar “V.A.G”