Heren (en dames),
Vandaag een RNS 510 in een Eos uit 4/2007 laten zetten. Alles werkt maar een kleine onzekerheid bij de instellingen/coderingen via de VAG-COM. Er zijn in de RNS 510 meerdere type Dynaudio labels in de VAG-COM. Eentje heet gewoon "Dynaudio Soundsystem" en de ander "Dynaudio Soundsystem (BAP DSP). Enige idee wat er gekozen moet worden bij een Eos (1F) met Dynaudio? De Eos had oorspronkelijk de MFD2 met Dynaudio waarbij er een extra versterker geplaatst is onder de bestuurder stoel. Ik kan zeer weinig vinden over het BAP-DSP op internet.
Ten tweede, de vrijschakeling. Werkt prima en ik zag al in andere posts dat mensen een identiek systeem hebben waarbij er een tussenstuk geplaatst wordt bij 1 van de connectors aan de achterkant van de RNS 510. Bij de andere post werd een dergelijk systeem bij car-tronic voor 150 euro verkregen. Ik merk bij mijn versie op dat de automatische volumeregeling (afhankelijk van snelheid voertuig) niet meer werkt. Dat kan natuurlijk best omdat juist deze informatie geblokkeerd wordt waardoor de video vrijgeschakeld wordt... toch? Heeft iemand anders hetzelfde euvel?
Bedankt,
Remco.
RNS 510 Dynaudio Codering en volumeregeling
-
- New Member
-
- Senior Member
BAP is een protocol wat wordt gebruikt in de Passat CC. Dit protocol heeft een andere manier van data overdracht. In de toekomst gaan nog meer auto's hier mee uitgerust worden. Kijk evt. bij de link hieronder misschien kun je hier iets mee. Dus de Eos moet gecodeerd worden zonder BAP.
http://wiki.ross-tech.com/index.php/VW_ ... %29#Coding
Veel succes
http://wiki.ross-tech.com/index.php/VW_ ... %29#Coding
Veel succes
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Super, bedankt. Dan hebben we de juiste keuze genomen.
Opvallend was wel dat de standaard instelling ook prima leek te werken.
Ik vraag me af wat deze instellingen precies doen....
Opvallend was wel dat de standaard instelling ook prima leek te werken.
Ik vraag me af wat deze instellingen precies doen....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |