Een tijdje terug heb ik een bluetooth module kunnen kopen via een handelaar op een forum. Bij de aanschaf van deze module heb ik volgende zaken ontvangen:
8P0 035 503 E - Bluetooth Antenne
3B0 035 711 B - Microfoon
1Z0 035 729 B - Bluetooth Interface
Aangezien ik zelf weinig kaas gegeten heb van het installeren van dit alles, heb ik dit door een Audi technieker, die dit in bijberoep doet, laten installeren.
Toen de module aan mijn RNS-510 gekoppeld werd, werkte alles en niets. Ttz de computer herkende de module, maar er kon geen verbinding gemaakt worden.
De reden hiervoor was simpel; er ontbrak een voedingskabel in de meegeleverde kabelboom. De Audi technieker heeft dan eigenhandig een voedingskabel aan de kabelboom toegevoegd. Met als gevolg dat mijn RNS-510 nu ook mijn bluetooth module herkent.
So far, so good…
Op mijn boordcomputer werkt alles perfect. Ttz ik kan via mijn multifunctiestuur (het rechtse gedeelte van het stuur) perfect scrollen in mijn telefoonboek, gekozen – gemiste – ontvangen oproepen. Met het linkse gedeelte van mijn multifunctiestuur kan ik ook perfect oproepen opnemen, zelf iemand oproepen en het volume van het gesprek regelen.
Tot hiertoe nog steeds alles ok.
Momenteel zijn er, mijns inziens, nog 2 zaken die niet werken.
Op mijn stuur is er ook een toets voor spraakherkenning. Wanneer ik op deze toets druk, dan werkt deze toets enkel als mute-knop.
Volgens de Audi technieker heeft dit te maken met de kabelboom, die hem niet volledig leek. Hij wist mij te zeggen dat hij dit euvel makkelijk kan oplossen door een of meerdere draden aan de kabelboom toe te voegen.
Het andere probleem dat zich stelt is min of meer soortgelijk. Ttz wanneer ik op de phone knop van mijn RNS-510 druk dan wordt de radio/cd/mp3 op mute gezet, terwijl ik in principe dan op het scherm van mijn RNS-510 mijn telefoon zou moeten zien…
Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? Is dit een gevolg van het feit dat mijn spraakherkenning op het multifunctiestuur niet werkt? Of is er een andere oorzaak en zoja, weet iemand van jullie een oplossing?
Op zich kan ik dus wel perfect bellen, gesprekken aannemen en mijn multifunctiestuur bedienen. Echter 2 zaken werken niet en ik zou toch graag het volledige pakket willen.
Ter info:
Wagen: Golf VI
Radio: RNS-510 (af fabriek geplaatst)
Multifunctiestuur aanwezig (af fabriek geplaatst)
BT module (retrofit)
GSM: iPhone 1st Gen
Het scherm van mijn RNS-510 werkt enkel bij het indrukken van de phone knop niet
Alvast bedankt.
RNS-510 & BT module retrofit probleem
-
- New Member
-
- Senior Member
Volgens deze website:
http://vwnavi.com/forums/showthread.php?p=38331
zou je de 1Z0 035 729 A moeten hebben ipv van de B.
Deze is door andere getest met de Passat CC + de Golf VI.
Is de auto ook gecodeerd via VAG-Com of een dealer testkast?
Is de RNS510 gereset na de inbouw, door middel van de 3 bekende knoppen?
Daarnaast is het mij onbekend of de spraakbediening zou moeten werken omdat hier een Skoda unit gecombineerd wordt met een Volkswagen RNS510.
http://vwnavi.com/forums/showthread.php?p=38331
zou je de 1Z0 035 729 A moeten hebben ipv van de B.
Deze is door andere getest met de Passat CC + de Golf VI.
Is de auto ook gecodeerd via VAG-Com of een dealer testkast?
Is de RNS510 gereset na de inbouw, door middel van de 3 bekende knoppen?
Daarnaast is het mij onbekend of de spraakbediening zou moeten werken omdat hier een Skoda unit gecombineerd wordt met een Volkswagen RNS510.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
De auto is gecodeerd via VAG-COM.
Een reset van de RNS-510 via <> en de infotoets brengt geen veranderingen...
Kan het ook enkel aan de iPhone liggen, dat de PHONE knop van de RNS-510 geen toegang verschaft tot mijn menu? Ttz dat de iPhone niet 100% compatibel is, waardoor bepaalde functies eenvoudigweg niet werken?
Een reset van de RNS-510 via <> en de infotoets brengt geen veranderingen...
Kan het ook enkel aan de iPhone liggen, dat de PHONE knop van de RNS-510 geen toegang verschaft tot mijn menu? Ttz dat de iPhone niet 100% compatibel is, waardoor bepaalde functies eenvoudigweg niet werken?
Hide post links |
-
- Senior Member
Het menu moet ook zichtbaar zijn als er nog geen telefoon via bluetooth is aangemeld."Kan het ook enkel aan de iPhone liggen, dat de PHONE knop van de RNS-510 geen toegang verschaft tot mijn menu? Ttz dat de iPhone niet 100% compatibel is, waardoor bepaalde functies eenvoudigweg niet werken?"
Zit het niet in de versie A of B van het telefoonregelapparaat?
Er zijn namelijke verschillende berichten, de een zegt dat het wel werkt en de ander weer van niet.
Hide post links |
-
- New Member
Ik vermoed dat het ook aan de A of B versie ligt (en dat ik de verkeerde versie heb).
Jammer genoeg, kan ik het niet met een ander GSM toestel testen aangezien ik geen ander BT toestel in mijn bezit heb (of in mijn omgeving).
Logischerwijze, zou ik zeggen dat een correcte versie installeren de oplossing zou moeten bieden.
Het probleem is echter, zoals je zelf al aangaf, dat de ene "dit" zegt en de andere "dat". Bij de ene werkt het wel, bij de andere niet...
Het probleem van de spraakherkenning kon, volgens de Audi technieker (die de BT module geplaatst heeft), zelf opgelost worden. Ttz, hijzelf zou dan even de kabelboom aanpassen, zodat de spraakherkenning op mijn stuur zou werken.
Werkt mijn scherm, van mijn RNS-510 nadien dan ook... Of heeft dit dan enkel te maken met de verkeerde A of B versie? (op de boordcomputer werkt alles zoals het moet).
Jammer genoeg, kan ik het niet met een ander GSM toestel testen aangezien ik geen ander BT toestel in mijn bezit heb (of in mijn omgeving).
Logischerwijze, zou ik zeggen dat een correcte versie installeren de oplossing zou moeten bieden.
Het probleem is echter, zoals je zelf al aangaf, dat de ene "dit" zegt en de andere "dat". Bij de ene werkt het wel, bij de andere niet...
Het probleem van de spraakherkenning kon, volgens de Audi technieker (die de BT module geplaatst heeft), zelf opgelost worden. Ttz, hijzelf zou dan even de kabelboom aanpassen, zodat de spraakherkenning op mijn stuur zou werken.
Werkt mijn scherm, van mijn RNS-510 nadien dan ook... Of heeft dit dan enkel te maken met de verkeerde A of B versie? (op de boordcomputer werkt alles zoals het moet).
Hide post links |
-
- Senior Member
Mogelijke oplossing spraakbediening:
Step 3 - Multi Function Steering Wheel - Voice activation (optional)
If you car is fitted with the Multi Function Steering Wheel you can modify the mute button (* on the VW models) to activate the voice dialing feature. The phone button under this button is not usable at this time as this is designed to operate with the fixed car kit unit.
Controller 16 - Steering
Select Coding 07 and you should see a 7 digit softcode which will be in the format 00xxxxx
The 4th digit from the right corresponds to the steering wheel variant. If you have a 4 spoke Multi Function Steering Wheel without the Cruise Control buttons it should be a 2. Change this to a 3 and that should convert your Mute button to activate the Voice Dialling.
http://www.my-gti.com/429/volkswagen-sk ... rogramming
Veel succes
Step 3 - Multi Function Steering Wheel - Voice activation (optional)
If you car is fitted with the Multi Function Steering Wheel you can modify the mute button (* on the VW models) to activate the voice dialing feature. The phone button under this button is not usable at this time as this is designed to operate with the fixed car kit unit.
Controller 16 - Steering
Select Coding 07 and you should see a 7 digit softcode which will be in the format 00xxxxx
The 4th digit from the right corresponds to the steering wheel variant. If you have a 4 spoke Multi Function Steering Wheel without the Cruise Control buttons it should be a 2. Change this to a 3 and that should convert your Mute button to activate the Voice Dialling.
Veel succes
Hide post links |
-
- Senior Member
spraakbediening
Wanneer je de Skoda BT module hebt zal het knopje op het stuur voor spraakbediening nooit werken!
Hide post links |
-
- Senior Member
Volgens diverse forums zou dit moeten kunnen werken:
http://octavia-vrs.com/technical/bluetooth.html
If you have a car fitted with the Multi Function Steering Wheel it is possible to modify the coding so that you can use the Mute button on the steering wheel to activate the voice dialling function of the installed telephone system.
Using VAG-COM open Controller 16 - Steering and select Coding 07.
You should see a 7 digit softcode which will be in the format 00xxxxx
The 4th digit from the right corresponds to the steering wheel variant. If you have a 4 spoke MFSW without the Cruise Control buttons it should be a 2. Change this to a 3 and that should
Controller 16 - Steering
http://cgi.ebay.de/VW-Bluetooth-FSE-UHV ... 3003r11581
The best features of this bluetooth kit are : multifunctional steering wheel control, Voice dial , and full FIS controll !!!
Heb dit niet met eigen ervaring kunnen vast stellen maar op meerdere forums wordt gesproken dat dit zou moeten werken?
Blijft een kwestie van proberen.
De Skoda telefoon unit is een "omgekatte" Audi unit.
En de Audi unit heeft wel voice dailing, dus verwacht ik dat dit bij de Skoda unit ook mogelijke moet zijn?
Misschien kan dfenzz ons terug koppelen of het met deze codering is gelukt?
http://octavia-vrs.com/technical/bluetooth.html
If you have a car fitted with the Multi Function Steering Wheel it is possible to modify the coding so that you can use the Mute button on the steering wheel to activate the voice dialling function of the installed telephone system.
Using VAG-COM open Controller 16 - Steering and select Coding 07.
You should see a 7 digit softcode which will be in the format 00xxxxx
The 4th digit from the right corresponds to the steering wheel variant. If you have a 4 spoke MFSW without the Cruise Control buttons it should be a 2. Change this to a 3 and that should
Controller 16 - Steering
http://cgi.ebay.de/VW-Bluetooth-FSE-UHV ... 3003r11581
The best features of this bluetooth kit are : multifunctional steering wheel control, Voice dial , and full FIS controll !!!
Heb dit niet met eigen ervaring kunnen vast stellen maar op meerdere forums wordt gesproken dat dit zou moeten werken?
Blijft een kwestie van proberen.
De Skoda telefoon unit is een "omgekatte" Audi unit.
En de Audi unit heeft wel voice dailing, dus verwacht ik dat dit bij de Skoda unit ook mogelijke moet zijn?
Misschien kan dfenzz ons terug koppelen of het met deze codering is gelukt?
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
VDO / Mark III navigation system retrofit kit - change language problem
door glm2006ITALY » 07 okt 2017 22:25 » in Vaste VDO-Dayton systemen -