RNS 510 bluetoothinterface

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
tantetruffel
Starting Member
Starting Member

RNS 510 bluetoothinterface

Bericht door tantetruffel »

Beste mensen op dit forum,

Heb mijzelf net aangemeld omdat er heel veel te lezen over de RNS510.
Veel heb ik hier van kunnen gebruiken maar heb op 1 punt nog steeds niet op iets bruikbaar kunnen vinden.

Bijna alles werkt op mijn RNS510 in mijn Touareq uit 2004. Aanpassingen dmv kabels etc hebben er voor gezorgd dat ik hier dankbaar gebruik van kan maken. Alleen de telefoonfunctie werkt nog niet naar mijn zin.

I :cry: k maak nu gebruik van de oplader/carkit op het dashboord. Een oude nokia 6230i werkt perfect over de boxen en kan het aan/uitzetten via het stuurwiel.
Op de diverse posts kan je lezen dat je ook een universele bluetooth interface kan aansluiten. Ik gelijk blij want ik wil af van steeds mijn extra 6230 telefoon te plaatsen als ik een lange rit ga maken, terwijl ik liever mijn N95 gebruik.

Ik heb nu de interface en kabel gekocht bij Conexx in duitsland. Deze hebben er helaas geen inbouwhandleiding bij
gegeven.( wat raar is want ze maken er wel een vermelding van).
Op de fora(Nederlandse en Duitse) lees je dat mensen hem al geplaatst hebben en dat het werkt middels de RNS510.

Nu mijn vraag na dit lange verhaal: Is er iemand die mij kan helpen hoe ik deze kabel kan aansluiten( moet nog 1 stekker ergens instoppen maar kan de juiste contrastekker niet vinden)
Hopelijk is er iemand die dit al eens gedaan heeft of iemand kent die mij dit kan uitleggen. :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tantetruffel
Starting Member
Starting Member

link bluetooth interface

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nu mijn vraag na dit lange verhaal: Is er iemand die mij kan helpen hoe ik deze kabel kan aansluiten( moet nog 1 stekker ergens instoppen maar kan de juiste contrastekker niet vinden)
Hopelijk is er iemand die dit al eens gedaan heeft of iemand kent die mij dit kan uitleggen.
Goede vraag :!: Maar wat vraag je nu eigenlijk? Niemand zal denk ik uit je relaas begrijpen over welke ene kabel je het nu hebt of over welke stekker
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ligth011
Starting Member
Starting Member

510

Bericht door ligth011 »

hallo,

ik las dat jij ook een werkende 510 had in een tourareq uit 2004.
Nu heb ik er een uit 2007 , ik heb laatst een kabel er tussen gezet van canbus 1.6 naar 2.0.
nu lijken de meeste functie het te doen maar tussen de teller heb ik geen aanwijzingen en de vrijschakeling heb je dipswitch voor maar weet niet welke aanof uit moet zijn.
alle info is welkom.
kun je nu ook een ipod aansluiten?

bvd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tantetruffel
Starting Member
Starting Member

Beste Gerritje,

Jij bent blijkbaar de man die redelijk veel kan vertellen over het 1 en ander hier op dit forum. Ik ga het een beetje
voor je specificeren:

Ik heb getypt dat ik een kabel( zie mijn 2e reply hoe deze eruit ziet en hoe deze mensen deze hebben ingebouwd bij een skoda. Grotendeels zal naar mijns inzien de werkwijze hetzelfde zijn) bij connexx in duitsland heb gekocht.
Deze kabel, voor de RNS510, kan je aansluiten op de universele bluetooth die men bij vw verkoopt.
Er gaan 3 stekkers aan deze kabel naar diverse aansluitpunten: 1 naar de bluetoothinterface, 1 naar de oude interface die in je auto zit, en er gaat een stekker naar, zoals ze het in het duits noemen"ladeschale". Deze kan ik dus niet vinden want de "Ladeschale" is naar mijn weten de oplader en deze heeft niet deze stekkerverbinding.
Heb hiervoor het dashbord opengemaakt maar je ziet er een andere stekkerverbinding dan diegene die aan de kabel zit die ik in Duitsland heb gekocht.
Mijn vraag is of er iemand ervaring had met deze kabel en/of deze mij dan opweg kan helpen om de laatste stekker juist te plaatsen.

Hoop dat ik nu het iets beter heb geformuleerd. Bedank Gerritje voor de op/aanmerking.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik zou je gaarne van dienst zijn maar, aangezien ik hier geen zinnige bijdrage aan kan leveren, pas ik liever. :cry:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tantetruffel
Starting Member
Starting Member

Gerritje,

Als zelfs jij dit niet weet dan ga ik denk ik maar de hoop opgeven. Misschien kom ik er nog wel achter en zal het dan meteen melden.

BVD

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tantetruffel
Starting Member
Starting Member

Beste light011,

Wat raar dat jij een stekker tussen de rns en de auto heb moeten stoppen. Heb je het ook zonder dit al eens geprobeerd? Is de nieuwe touareq niet voorzien van CAN 2.0?
Sowieso is het ook jammer dat je een CAN 1.6 > 2.0 zonder tv vrij hebt gekocht. De mijne , die ook tv vrij is, heb ik via het net bij Connexx in duitsland gekocht en werkt perfect. Geen aparte dipswitch oid voor vrijschakeling. Ik kan gewoon tijdens het rijden dvd kijken.
Het enige wat ook ik niet heb is dat het FIS tussen de tellers geen meldingen doorgeeft van de RNS510. Er wordt al een tijd gezegd dat het gaat komen maar zelf geloof ik dit niet. Stuurbediening voor geluid van radio/cd/ navi-medlingen/ telefoon werkt ook perfect.

Connexx en Kufatec( ook een internet bestelsite) bieden een multimedia adapter voor de rns510 aan. Deze heb je nodig voor je i-pod. Op deze kan je een i-pod/digi tv/ achteruitrijkamera etc aansluiten. Kijk maar eens voor meer info op hun site. Kom je zeker wat dingen tegen die je graag wilt hebben.

Er zijn VAG-dvd's( Etka/elsawin) in de omloop waar info op staat om zelf aan je touareq te knutselen. Losmaken van materiaal zonder het te "slopen" is zeker bij een nieuwe touareq toch wel handig. Zelf heb ik deze niet maar heb wel al gelezen dat er mensen stevig gebruik van maken. Ik kan gelukkig goed terugvallen op de vw dealer voor info.
Al laten ze niet zo snel info los betreffende bepaalde zaken.( moedwillig of ze weten het echt (nog)niet)

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”