RNS 500 en 510 navi

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Mocht er in jouw Touran een CAN 1.6 zitten, dan is daarvoor een perfect werkende adapter te vinden. Kostenpost iets van 250 Euri.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LiGHTNiNG
New Member
New Member

Bericht door LiGHTNiNG »

En hoe kom ik er achter welke versie CANbus ik heb?

Kan de dealer dat terugvinden via het chassisnummer? Of moet je dat echt met VAGcom uitlezen?

En die Skoda bluetooth module, hoeveel kost die ongeveer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

Dit is wellicht een betere optie, werkt perfect;

http://www.fiscon-mobile.eu/products/fis.php

er is ook een versie als je een RNS510 hebt;

http://www.fiscon-mobile.eu/products/rns_510.php

makkelijk aansluiten, plug and play

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

LiGHTNiNG schreef:En hoe kom ik er achter welke versie CANbus ik heb?

Kan de dealer dat terugvinden via het chassisnummer? Of moet je dat echt met VAGcom uitlezen?

En die Skoda bluetooth module, hoeveel kost die ongeveer?
Ongetwijfeld.
Maar wellicht weet Gerritje dat, of VWGolf...

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Elke Touran is CAN 2.0
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stijnh
Junior Member
Junior Member

Bericht door stijnh »

golfgti5 schreef:Dit is wellicht een betere optie, werkt perfect;

http://www.fiscon-mobile.eu/products/fis.php

er is ook een versie als je een RNS510 hebt;

http://www.fiscon-mobile.eu/products/rns_510.php

makkelijk aansluiten, plug and play
Dag GolfGTI5

Ik heb de kleine variant van de boordcomputer, werkt dit daar dan ook mee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Alleen als je vreselijk veel fantasie hebt :cry: Nee uiteraard niet. Geen schermpje, geen aanwijzingen.
En zonder MFL heb je ook geen stuurwielbediening van de carkit.

viewtopic.php?p=70096#70096
Bijdragen van Paul047 die precies vertelt wat het kost.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Heijbron
New Member
New Member

rns 510 zonder uitgebreide telefoonfuncties.

Bericht door Heijbron »

Ik heb een passat (sept 08 ) met rns510 systeem maar zonder telefoon optie. ik heb nu spijt dat ik de uitgebreide tel.optie niet genomen heb.

Kan ik nu nog een software update of extra hardware laten bijplaatsen? zodat ik deze telefoon optie toch krijg?

groet
Heijbron

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Het antwoord staat hierboven, bijv in de bijdragen van Paul047

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
manusje
New Member
New Member

RNS 510

Bericht door manusje »

Ik heb net een Volkswagen Passat gekocht met een RNS 510 en DynAudio. De audio systeem is heel erg goed met uitstekend geluid, maar de navigatiesysteem is heel erg slecht. In Nederland doet hij het toch goed, maar wij gingen net naar Frankrijk en Duitsland en het was gewoon heel erg slecht in vergelijking met de TomTom die we ook meenamen. Het adres van ons vakantiehuis in Frankrijk en ook in Duitsland kon hij niet vinden. De dorpjes wel, maar de straat niet. De TomTom had er geen probleem mee, die had gewoon de straat en zelfs het nummer. Aan het eind van de vakantie moest ik mijn ouders naar een hotel brengen in Putten op de Garderenseweg 154 (Hampshire Hotel) en dat vond de RNS 510 dus ook niet. Hij geen optie zelfs voor nummer 154, alleen maar 150, dus kwamen we terecht in een bos. De volgende dag heb ik het geprobeerd met de TomTom en weer geen probleem.

Let op dat je de stem op deze navigatie niet kan wijzigen zoals in het geval van een TomTom, je kunt een plek ook niet opslaan, alleen maar als je het adres hebt. Op een TomTom kan je, als je een adres gevonden heb maar die heeft geen straatnaam bijvoorbeeld, de locatie opslaan. Als ik in mijn TomTom nuttige plaatsen (POI) gaat zoeken op mijn dorp op categorie restaurants, vind ik 28, op de RNS 510 5. Ik vind het gewoon waardeloos. Je hebt gewoon een hardeschijf en kan toegang krijgen, maar niets updaten aangezien dat deel van de hardeschijf niet toegankelijk is voor de gebruiker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Wat je hierboven schrijft is in ieder geval deels pure onzin!
Voor het invoeren van een bestemming zijn er 3 elementaire mogelijkheden:

Adres (pag 93)
POI (Pag 95)
Kaart/GPS (Pag 100) Zowel met cursor als met coördinaten mogelijk. Staat in apart hoofdstuk
In het menu "Nieuwe Bestemming kies je voor Kaart/GPS :oops:

Daarnaast zijn er nog de mogelijkheden
Huisadres, laatste bestemming, Favorieten en Adresboek

Alvorens je zoiets beweert is het wellicht handiger eerst de gebruiksaanwijzing te bestuderen
Overigens ben je, voorzover ik kan nagaan, de enige die ooit iets negatiefs over de RNS510 navigatie heeft gemeld.
Je kunt maar ergens uniek in zijn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Gerritje schreef: ....Overigens ben je, voorzover ik kan nagaan, de enige die ooit iets negatiefs over de RNS510 navigatie heeft gemeld.
Je kunt maar ergens uniek in zijn
Net als jij ben ik zeer verbaasd dit verhaal te lezen....
De 510 is een VDO systeem, daar heb ik inmiddels een kleine 10 jaar ervaring mee. En zulke zaken zijn mij nooit overkomen.
Uiteraard zijn er verschillen tussen een 510 en een TT, de 510 gebruikt Navteq kaarten, de TT doet het met TeleAtlas.
Daarvan weten we inmiddels dat de verschillen van de kaarten in ons land minimaal zijn, met een lichte voorkeur voor de kwaliteit van Navteq.
In het buitenland zijn de verschillen onderscheidelijk, waarbij ze in de EU landen minimaal zijn. Ik heb zelf veel ervaring in D en F met de Navteq kaarten, die zijn daar uitstekend. Ik ben er eigenlijk nooit de mist mee ingegaan.
Enige jaren geleden had TeleAtlas in F wat meer wegen "gedigitaliseerd", die bleken vaak niet te kloppen. Ik heb dat toen uitvoerig vergeleken met Navteq, met een duidelijke voorkeur voor de laatste.

Ik hoop dat enige andere 510 rijders hun inmiddels wat uitvoeriger ervaringen met ons willen delen. Ik kan hier geen brood van bakken.
Of het zou de gedachte moeten zijn dat er iets misgegaan is bij het inspelen van de kaart op die betreffende 510.

Daarom de vraag aan manusje: is die 510 af fabriek geleverd, of is 'ie er om een of andere reden achteraf ingebouwd?
En kun je ons die adresen in Duitsland en Frankrijk geven, dan kunnen we kijken of die in onze systemen met Navteq kaarten ook niet te vinden zijn. In mijn systeem heb ik zowel de 2007 kaart, alsook die van 2008.
Dan zal ik ook checken hoe het zit bij de MS 2010 die ik hier heb, die heeft een Teleatlas Europa kaart.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paul047
Junior Member
Junior Member

Bericht door paul047 »

Manusje,

Als ik op mijn RNS 510 zoek op Putten, Garderenseweg dan komt hij automatisch met slechts twee huisnummers, nl 105 en 154.
Als ik dan via POI ga zoeken op hotels in die omgeving dan vindt hij op dat adres wel een hotel. Echter met een andere naam. Maar het zou kunnen dat dit hotel de afgelopen twee jaar van naam is veranderd.

Groetjes,

Paul
Volkswagen EOS 2.0 FSI RNS510 Bluetooth Skoda-carkit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stijnh
Junior Member
Junior Member

Bericht door stijnh »

Ik had ergens op internet op internet een foto gezien waarbij een overzicht van de auto had, in bovenaanzicht, waarbij je de geluidsverdeling van de boxen kon instellen. Iemand die weet in welk menu je dit kan vinden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joptroot
Junior Member
Junior Member

Re: RNS 510

Bericht door joptroot »

manusje schreef:Ik heb net een Volkswagen Passat gekocht met een RNS 510 en DynAudio. De audio systeem is heel erg goed met uitstekend geluid, maar de navigatiesysteem is heel erg slecht. In Nederland doet hij het toch goed, maar wij gingen net naar Frankrijk en Duitsland en het was gewoon heel erg slecht in vergelijking met de TomTom die we ook meenamen. Het adres van ons vakantiehuis in Frankrijk en ook in Duitsland kon hij niet vinden. De dorpjes wel, maar de straat niet. De TomTom had er geen probleem mee, die had gewoon de straat en zelfs het nummer. Aan het eind van de vakantie moest ik mijn ouders naar een hotel brengen in Putten op de Garderenseweg 154 (Hampshire Hotel) en dat vond de RNS 510 dus ook niet. Hij geen optie zelfs voor nummer 154, alleen maar 150, dus kwamen we terecht in een bos. De volgende dag heb ik het geprobeerd met de TomTom en weer geen probleem.

Let op dat je de stem op deze navigatie niet kan wijzigen zoals in het geval van een TomTom, je kunt een plek ook niet opslaan, alleen maar als je het adres hebt. Op een TomTom kan je, als je een adres gevonden heb maar die heeft geen straatnaam bijvoorbeeld, de locatie opslaan. Als ik in mijn TomTom nuttige plaatsen (POI) gaat zoeken op mijn dorp op categorie restaurants, vind ik 28, op de RNS 510 5. Ik vind het gewoon waardeloos. Je hebt gewoon een hardeschijf en kan toegang krijgen, maar niets updaten aangezien dat deel van de hardeschijf niet toegankelijk is voor de gebruiker.
Heb ook al geruime tijd een RNS510 en ik herken uw problematiek niet echt. Ben nog altijd netjes voor de deur gereden van waar ik moest zijn. Toegegeven het systeem heeft niet zo veel opties en customizaties als een TomTom, maar qua kaart detal en kwaliteit doet hij er zeker niet voor onder.

Vergeet ook niet om een Navigatie als ondersteuning te zien voor uw route. Blijven opletten en goed kijken (naar wat u buiten ziet) is ongeacht welk systeem ook altijd belangrijk. Door alleen op een schermpje te turen kunt u zo de vaart in rijden, u bent zeker niet de eerste dan :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Dat de RNS510 een fraai systeem is dat weten we inmiddels allemaal wel, maar dat het systeem nukken vertoont en niet echt flexibel is (ook tav aansluitingen van oa Ipod, BT etc) weten we ook.
Ik heb met een bekende onderdelenleverancier contact gehad en samen kwamen we tot de conclusie dat de Kenwood eigenlijk een betere oplossing is en nog veel goedkoper ook, zeker als je in ogenschouw neemt dat het dievengilde het tegenwoordig op de RNS510 gemunt heeft.

Ik heb met mijn zwager dan ook afgesproken om geen RNS510 voor hem aan te schaffen maar te wachten op de nieuwe Kenwoods.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kobus1960
Senior Member

Bericht door kobus1960 »

paul047 schreef:Manusje,

Als ik op mijn RNS 510 zoek op Putten, Garderenseweg dan komt hij automatisch met slechts twee huisnummers, nl 105 en 154.
Als ik dan via POI ga zoeken op hotels in die omgeving dan vindt hij op dat adres wel een hotel. Echter met een andere naam. Maar het zou kunnen dat dit hotel de afgelopen twee jaar van naam is veranderd.

Groetjes,

Paul
IGO 12-2008 geeft op dat adres Hampshire / Mooi Veluwe, teleatlas 080215 8)
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
osaki
Starting Member
Starting Member

Welk merk SD kaart past in de RNS510

Bericht door osaki »

Welke merk SD kaart past in de RNS510, Sandisk Ultra II doet het niet. Hebben jullie enig idee welk merk in de RNS past zonder met de melding SD kaart fout.. Ik heb de kaart geformateerd in FAT, FAT32, snel formateren. Maar niets heeft geholpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pastv5
Average Member
Average Member

Bericht door pastv5 »

Hoe groot is het geheugenkaartje < 4Gb of > 4Gb ? is het een SDHC of echt alleen een SD kaartje ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

Bericht door emielvanham »

JW schreef:Mocht er in jouw Touran een CAN 1.6 zitten, dan is daarvoor een perfect werkende adapter te vinden. Kostenpost iets van 250 Euri.

Groet,
JW
JW: € 200,00 voor de CAN converter (met TV free)
[b]Electronic4cars.nl[/b]
VW Passat 3C 2.0TDi Highline Limousine met: Navi, DVD, TV,Rearcam in Logo, Playstation, Laser en Stinger... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jonas V
New Member
New Member

Re: RNS 500 en 510 navi

Bericht door Jonas V »

Om dit topic even om hoog te schoppen ;) :
Ik ben nieuw hier en ben sinds kort in het bezit van een Golf uit 2005 met het Blaupunkt RNS500 systeem.
Hier zit geen wisselaar op het mis het gebruik van MP3's in de auto wat ik in de zakelijke auto wel heb nog al.
Wat zijn de mogelijkheden om met dit systeem gebruik te maken van de AUX aansluiting van het systeem om een mp3 speler en/of usb aan te sluiten? En waar eventueel dit te kopen?
Of ben ik definitief aangewezen op het gebruik van 'ouderwetse' muziek cd's?

Mogelijk is deze vraag al eens beantwoord maar zo gaat het vast sneller dan zelf 24 pagina's doorlezen ;)

Hartelijk dank vast!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Parrot MKi9100 of 9200 aanschaffen, heb je USB, Ipod en MP3 aux aansluiting met gratis erbij een goede bluetooth oplossing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jonas V
New Member
New Member

Bericht door Jonas V »

Bedankt voor je reactie!
Zo'n Parrot wordt op de aux aangesloten? Heb zoiets nog niet eerder zelf ingebouwd, vandaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Komt tussen de radio en de Quadlock stekker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandeb
New Member
New Member

Bericht door sandeb »

Hallo ,
Ik heb sinds vorige week een Touran met RNS 510 . Kaart West Europa V7 CD_7333
Kan iemand mij een duidelijke handleiding sturen om POI's ( flitspalen ) toe te voegen ?
Je harkt nu van alles van internet , maar duidelijk ......
Heb met Poi Inpector wat gestoeid en een DVD gebakken , maar de DVD wordt niet herkend .
Bij voorbaat dank .
Laatst gewijzigd door admin op 17 feb 2011 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Email adres in posting verwijderd ivm spambots

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navi 950 tmc
    door John67 » 15 nov 2019 09:33 » in Traffic Message Channel
    Reacties: 0