RNS 500 en 510 navi
-
- Starting Member
Hallo,
Na een tijd op het forum te hebben rondgehangen wilde ik nog wat vragen stellen. Ik heb trouwens een VW Eos Modeljaar 2007.
1 - Hoe is de werking van het systeem? (Snel, betrouwbaar, duidelijk)
2 - Weet iemand of het display in de Eos goed leesbaar blijft?
3 - Wat is de laatste software versie, en ik lees iets van hardware versie?
Ik heb er namelijk een aantal zien staan op de marktplaats, maar weet niet of dit allemaal betrouwbaar is. Aangezien ik bij JCNS lees dat er veel uit Polen komen.
Groet,
Bjorn
Na een tijd op het forum te hebben rondgehangen wilde ik nog wat vragen stellen. Ik heb trouwens een VW Eos Modeljaar 2007.
1 - Hoe is de werking van het systeem? (Snel, betrouwbaar, duidelijk)
2 - Weet iemand of het display in de Eos goed leesbaar blijft?
3 - Wat is de laatste software versie, en ik lees iets van hardware versie?
Ik heb er namelijk een aantal zien staan op de marktplaats, maar weet niet of dit allemaal betrouwbaar is. Aangezien ik bij JCNS lees dat er veel uit Polen komen.
Groet,
Bjorn
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
En heb je je ook al afgevraagd hoe JNCS dit zo stellig kan beweren? Normaliter heet zoiets laster! Bewijzen hiervoor zijn nog nooit aangedragen.Ik heb er namelijk een aantal zien staan op de marktplaats, maar weet niet of dit allemaal betrouwbaar is. Aangezien ik bij JCNS lees dat er veel uit Polen komen.
Feit is wel dat VW navigatiesystemen makkelijker zijn te verwijderen dan welk ander systeem dan ook.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Junior Member
Bjorn,
Ik heb dit systeem nu bijna een half jaar in gebruik en ben uiterst tevreden over de werking. Het geeft zeer snel een drietal mogelijkheden voor de route, het scherm is met een resolutie van 800x480 pixels één van de betere die er momenteel gebruikt worden en geeft een zeer scherp beeld.
Ik heb sinds kort ook de bluetooth carkit van de Skoda ingebouwd en ik moet zeggen dat werkt vlekkeloos. De telefoon is zowel van de RNS510 als vanaf de boordcomputer te bedienen (ik heb wel een groot scherm als boordcomputer).
Het scherm is goed afleesbaar, behalve als je met het dak open rijdt en de zon scherm van achteren precies op het scherm. Maar dat zal met andere oplossingen niet anders zijn.
Voor zover ik weet is de laatste hardwareversie HW04 en de laatste softwareversie SW1020.
Ik heb dit systeem nu bijna een half jaar in gebruik en ben uiterst tevreden over de werking. Het geeft zeer snel een drietal mogelijkheden voor de route, het scherm is met een resolutie van 800x480 pixels één van de betere die er momenteel gebruikt worden en geeft een zeer scherp beeld.
Ik heb sinds kort ook de bluetooth carkit van de Skoda ingebouwd en ik moet zeggen dat werkt vlekkeloos. De telefoon is zowel van de RNS510 als vanaf de boordcomputer te bedienen (ik heb wel een groot scherm als boordcomputer).
Het scherm is goed afleesbaar, behalve als je met het dak open rijdt en de zon scherm van achteren precies op het scherm. Maar dat zal met andere oplossingen niet anders zijn.
Voor zover ik weet is de laatste hardwareversie HW04 en de laatste softwareversie SW1020.
Volkswagen EOS 2.0 FSI RNS510 Bluetooth Skoda-carkit
Hide post links |
-
- Starting Member
Heren, dank voor jullie snelle reactie. Bij JCNS staat een filmpje van poolse handel. Stel voor ik koop op marktplaats onbewust zo'n systeem(dat weet je namelijk niet). Kan VW hierachter komen als ik een beurt laat doen? D.m.v. uitlezen van de boordcomputer? Of kan ik een serienummer laten checken bij VW?
- Is zo'n systeem zelf te plaatsen of moet ik dit laten doen? Ik las ergens iets: "Inbouw wordt verzorgt indien gewenst inclusief incodering bij de service VW dealer". Is het allemaal zo spannend of is het gewoon activeren met de code die erbij zit?
- Paul, zou jij eens willen kijken of de A73 van Venlo naar Echt in de software zit? Daaruit kan ik namelijk een beetje uit opmaken hoe nieuw de kaarten zijn.
- Gerritje: In hoeverre is een VW systeem makkelijker te verwijderen? Qua diefstal met eruithalen?
Dankje.
- Is zo'n systeem zelf te plaatsen of moet ik dit laten doen? Ik las ergens iets: "Inbouw wordt verzorgt indien gewenst inclusief incodering bij de service VW dealer". Is het allemaal zo spannend of is het gewoon activeren met de code die erbij zit?
- Paul, zou jij eens willen kijken of de A73 van Venlo naar Echt in de software zit? Daaruit kan ik namelijk een beetje uit opmaken hoe nieuw de kaarten zijn.
- Gerritje: In hoeverre is een VW systeem makkelijker te verwijderen? Qua diefstal met eruithalen?
Dankje.
Hide post links |
-
- Normal Member
Pffff, plaatsen is 3 minuten werk, aanmelden dealer slaat nergens op, ik heb de mijne uit Tjechië, ging perfct, service perfect, alles perfect.
er staat er eentje op Marktplaats uit Rotterdam voor 110 euro, ik heb ze zien leggen, nieuw in de doos, ophalen bij hem is geen probleem (weet je gelijk waar je moet wezen als hij niet werkt).
er staat er eentje op Marktplaats uit Rotterdam voor 110 euro, ik heb ze zien leggen, nieuw in de doos, ophalen bij hem is geen probleem (weet je gelijk waar je moet wezen als hij niet werkt).
Hide post links |
-
- Starting Member
Je bedoeld voor 1100 neem ik aan. Ik zie er nu geen staan in Rotterdam. Heb je daar gegevens van? Dus dat zijn nieuwe apparaten?
Hide post links |
-
- Senior Member
En dat is zuivere koffie? Vraag hem eens waar ze vandaan komen, van een vrachtwagen gevallen of zijn het soms vóór-serie spullen?golfgti5 schreef:Pffff, plaatsen is 3 minuten werk, aanmelden dealer slaat nergens op, ik heb de mijne uit Tjechië, ging perfct, service perfect, alles perfect.
Het moet uitgesloten worden geacht dat dit regulier spul is, daar kun je gif op innemen.
En het verhaal van JNCS neem ik wel serieus. Ook op duitse fora is dat met enige regelmaat gesignaleerd, Navi's afkomstig uit Polen, of Letland. Ik vind dat bepaald geen laster dat JNCS dit zó schrijft, een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Er is geen enkele kaartdatabase waar deze weg al op voor komt aangezien deze nog niet volledig in gebruik is.- Paul, zou jij eens willen kijken of de A73 van Venlo naar Echt in de software zit? Daaruit kan ik namelijk een beetje uit opmaken hoe nieuw de kaarten zijn.
Mijn beste schatting is dat de eerste DVD's waar deze weg in z'n geheel op staat niet eerder dan eind 2009 zullen kunnen verschijnen.
In z'n algemeenheid is het een verkeerde gedachte om aan het voorkomen van bepaalde wegen de actualiteit van de database af te lezen. Immers er komen soms wegen/situates op voor die nog niet eens bestaan, al dan niet door foutieve opgaven van wegbeheerders en anderzijds zijn er situatie bekend en gedocumenteerd dat situaties/wegen/afsluitingen die ale vele jaren bestaan, nog steeds niet in de database voorkomen.
De V3 is op dit moment voor jouw nieuwe speeltje de nieuwste software (Een bug fix van de V2)en je mag in je handen wrijven als de gegevens daarop de echte situatie van medio/eind 2006 en enkele afzonderlijke situaties correct weergeven.
Als een systeem deze weg toch laat zien is het het enkelbaansgedeelte want volgens mij is de volledige weg nog niet gereed. Overigens is een TomTom gebaseerd op TeleAtlas gegevens en niet Navteq zoals bij de RNS510
BELANGRIJK Via de bekende advertentie sites (Ebay, marktplaats etc) worden veel orgineel Audi en VW navigatie systemen verkocht onder de € 1000. Deze systemen zijn zelfs nieuw, incl code kaart en factuur.
De sysemen die onder de € 1000 worden verkocht zijn hoogstwaarschijnlijk ontvreemd in Duitsland en zijn in Polen omgekat. Deze worden incl nieuwe code en code kaart verkocht aan handelaren in Duitsland en Nederland. (Men betaald hiervoor zo'n 450 euro voor een systeem).
Dit soort prijzen zijn voor een nieuw systeem natuurlijk onmogelijk! Maar dat is wel het systeem wat u vervolgens in de auto krijgt, incl btw factuur en (nep) code kaart!!!
Ondanks het feit dat het verhaal van de duitse politie serieus genomen mag worden is met de bovenstaande beweringen geen enkel feit aangedragen noch aangetoond dat elke aangeboden navi met een leuke prijs van diefstal afkomstig is.
Zolang niet iedere handelaar die eea aanbiedt door JNCS wordt aangegeven onder overleg van uitvoerig bewijsmateriaal, is elke insinuatie of bewering van oneerlijke praktijken gewoon laster.
Er is geen andere dubbel DIN systemen die zo makkelijk te verwijderen zijn, zonder dashboard schade, als die van VWGerritje: In hoeverre is een VW systeem makkelijker te verwijderen? Qua diefstal met eruithalen?
Hide post links |
-
- Starting Member
Meen je dat? De weg is toch al een maand of 3 schat ik open en mijn TomTom One laat het perfect zien? Die heb ik in december gekocht. Dus de kaarten van dvd navigatiesystemen zijn minder recent dan van TomTom?
Hide post links |
-
- Senior Member
TeleAtlas doet dat wel vaker, iets al op de kaart zetten vóórdat de weg geopend is.
Dat was ook het geval bij Maanderbroek, de knoop van de A12-A30. Die werd in de zomer geopend maar op de VDO kaart met TA DB stond 'ie al. En dat gaf een hele hoop ellende, je moest dan op de A12 een eind doorrijden om alsnog de weg naar Barneveld te kunnen nemen.
Bij de Navteq VDO-kaart stond 'ie er niet op, dat kwam in november. En zó hoort het ook.
Mijn inschatting is dat de Navteq kaart voor dit systeem ergens in de tweede helft van dit jaar de complete A73 zal hebben, niet pas eind volgend jaar zoals Gerritje denkt.
Groet,
JW
Dat was ook het geval bij Maanderbroek, de knoop van de A12-A30. Die werd in de zomer geopend maar op de VDO kaart met TA DB stond 'ie al. En dat gaf een hele hoop ellende, je moest dan op de A12 een eind doorrijden om alsnog de weg naar Barneveld te kunnen nemen.
Bij de Navteq VDO-kaart stond 'ie er niet op, dat kwam in november. En zó hoort het ook.
Mijn inschatting is dat de Navteq kaart voor dit systeem ergens in de tweede helft van dit jaar de complete A73 zal hebben, niet pas eind volgend jaar zoals Gerritje denkt.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Ware het niet dat na deze maand, Navteq in 2008 geen kaarten voor meer uitbrengt behalve voor BMWMijn inschatting is dat de Navteq kaart voor dit systeem ergens in de tweede helft van dit jaar de complete A73 zal hebben, niet pas eind volgend jaar zoals Gerritje denkt.
De eerstvolgende editie van de software voor de RNS510 die begin 2009 wordt verwacht zal dan gebaseerd zijn op een database van Q1-2008 net zoals nu de allernieuwste is gebaseerd op gegevens van Q1-2007
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
En als die dan uitkomt begin 2009, met DB Q1 2008 zal daar naar mijn verwachting wél de A73 op staan.
We zullen de release-notes in de gaten houden.
Overigens is VDO vaak veel sneller met het uitbrengen, ik herinner me nog de C-IQ van mei 2006, die had een DB Q4/2005, zie viewtopic.php?t=6250&start=25 .
Groet,
JW
We zullen de release-notes in de gaten houden.
Overigens is VDO vaak veel sneller met het uitbrengen, ik herinner me nog de C-IQ van mei 2006, die had een DB Q4/2005, zie viewtopic.php?t=6250&start=25 .
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Normal Member
De mijne komt gewoon uit Tjechië, Praag, volgens mij staat daar ook de fabriek, misschien dat mijn kontakt persoon ze daar zelf haalt of werkt.....
de mijne was van 12/2007 met de nieuwste software, ik heb hem in Februari gekocht.
Affijn, hij werkt als een trein, met code kaart erbij, ik ben er super blij mee, waarom zou ik dan 2500 euro of meer ergens anders betalen???
de mijne was van 12/2007 met de nieuwste software, ik heb hem in Februari gekocht.
Affijn, hij werkt als een trein, met code kaart erbij, ik ben er super blij mee, waarom zou ik dan 2500 euro of meer ergens anders betalen???
Hide post links |
-
- Starting Member
Inderdaad. Ik vindt die prijzen van VW belachelijk hoog. Hij kost daar nu € 2195,-.
Ik zie dat er ook een RCD-510 uit is. Exact hetzelfde alleen zonder navigatie, maar wel een 6 disc wisselaar geïntegreerd. Op de Duitse VW-site kost hij € 919,- maar nog alleen voor de Tiguan. Die keer dat ik de navigatie gebruik hang ik de TomTom wel op die hetzelfde kost als een nieuwe navigatiecd van VW.
Golfgti5 heb jij een mailadres van die Tjech?
Ik zie dat er ook een RCD-510 uit is. Exact hetzelfde alleen zonder navigatie, maar wel een 6 disc wisselaar geïntegreerd. Op de Duitse VW-site kost hij € 919,- maar nog alleen voor de Tiguan. Die keer dat ik de navigatie gebruik hang ik de TomTom wel op die hetzelfde kost als een nieuwe navigatiecd van VW.
Golfgti5 heb jij een mailadres van die Tjech?
Hide post links |
-
- Average Member
Ik lees zojuist dat er een update is voor de CANbus converter van Kufatec en dat de MFA displayaansturing (en volgens de PDF van Kufatec ook de stuurbediening) nu zou werken. Ik wacht -net als vele anderen- nog op bevestiging uit andere bronnen en natuurlijk de plaatjes
Hide post links |
-
- Average Member
-
- Moderator
Check je url eens, volgens mij maakt deze een cirkeltjezeef schreef:Voila, bewegende beelden
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Average Member
Je hebt helemaal gelijkHiggy schreef:Check je url eens, volgens mij maakt deze een cirkeltjezeef schreef:Voila, bewegende beelden
De goede link
Hide post links |
-
- New Member
Ben op zoek naar een vrijschakeling voor de RNS 510. Enkele pagina's geleden heeft iemand die van http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... %26otn%3D3
gekocht, maar heeft blijkbaar wat problemen gehad met toetsenverlichting. Heeft er echter iemand wel postieve ervaringen met deze vrijschakeling? Want aan de commentaren te zien, zijn de meeste personen wel tevreden en melden toch geen problemen.
Of waar kopen jullie je vrijschakeling? Linkje?
gekocht, maar heeft blijkbaar wat problemen gehad met toetsenverlichting. Heeft er echter iemand wel postieve ervaringen met deze vrijschakeling? Want aan de commentaren te zien, zijn de meeste personen wel tevreden en melden toch geen problemen.
Of waar kopen jullie je vrijschakeling? Linkje?
Hide post links |
-
- Starting Member
Weet iemand of die nieuwe converter goed werkt?
Ben zelf in het bezit van een Touareg uit Juli 2006 en zit met smart te wachten op een goede Canbus Converter zodat ik de RNS510 ook gewoon "zonder problemen" en volledig functioneel in gebruik kan nemen...
Ben benieuwd naar jullie reacties...
Alvast bedankt
Robertino
Ben zelf in het bezit van een Touareg uit Juli 2006 en zit met smart te wachten op een goede Canbus Converter zodat ik de RNS510 ook gewoon "zonder problemen" en volledig functioneel in gebruik kan nemen...
Ben benieuwd naar jullie reacties...
Alvast bedankt
Robertino
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik zie op de site van JNCS dat de prijs gezakt is en dat er nu een Intergrated Multimedia Adapter is ingebouwd in de nieuwe versie van de RNS 510. Wat houdt dit eigenlijk in?
Hide post links |
-
- Senior Member
Wat let je om daar navraag naar te doen, bij JNCS?
Groet,
JW
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
Ik kwam deze foto's tegen op vwnavi.com:
http://vwnavi.com/forums/attachment.php ... 1210968981
http://vwnavi.com/forums/attachment.php ... 1210968995
http://vwnavi.com/forums/attachment.php ... 1210969008
Daar zie ik toch wel wat verschillen.
http://vwnavi.com/forums/attachment.php ... 1210968981
http://vwnavi.com/forums/attachment.php ... 1210968995
http://vwnavi.com/forums/attachment.php ... 1210969008
Daar zie ik toch wel wat verschillen.
[size=75]Passat Variant HL 1.8TSI met RNS510 etc[/size]
Hide post links |
-
- New Member
Correctie dat gaat wel voor een stuk.Gerritje schreef:Ik zal je uit de droom helpen: die is er niet.Ben wel benieuwd of er een mogelijkheid is om evt. Poi's erin te zetten , en uiteraard hoe ??
Zelfs als je in staat zou zijn om de DVD te pimpen met deze info, dan nog zou je de installatie zo gek moeten krijgen om de reeds aanwezige informatie van diezelfde DVD op de HD te laten installeren. Dat gaat niet!
Ik vond elders volgende uitleg hoe je flitspalen kon toevoegen, weliswaar zonder geluidsweergave.
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=30271
Dus wanneer je POI hebt, en je hebt de coördinaten kan je zelf je POI uitbreiden.
Om diezelfde DVD op de HD te laten installeren, moet je eigenlijk een nieuwe DVD maken, met een andere versie nummer als volume naam van de DVD.
Hide post links |
-
- Senior Member
Welkom op het forum
Jouw bijdrage zou zeker interessant zijn als hier al niet veel vaker over was gesproken.
Verder is er ondanks prachtige aanwijzingen nog niemand in geslaagd om een RNS510 met de data op de HD te laten geloven dat er een update DVD in werd gestoken. Dat is namelijk cruciaal.
Als je even de zoekfunctie gebruikt zul je zien dat eea duidelijk wordt gemaakt.
Verder is het net als al die andere trucs waarbij een POI in je scherm wordt getoond, je hebt er vrijwel niets aan ook omdat je eigenlijk steeds naar het scherm zult moeten kijken om er op bedacht te zijn dat je een flitser nadert.
Elke waarschuwing zonder attentiesignaal is zo per definitie vrijwel "waardeloos".
Jouw bijdrage zou zeker interessant zijn als hier al niet veel vaker over was gesproken.
Verder is er ondanks prachtige aanwijzingen nog niemand in geslaagd om een RNS510 met de data op de HD te laten geloven dat er een update DVD in werd gestoken. Dat is namelijk cruciaal.
Als je even de zoekfunctie gebruikt zul je zien dat eea duidelijk wordt gemaakt.
Verder is het net als al die andere trucs waarbij een POI in je scherm wordt getoond, je hebt er vrijwel niets aan ook omdat je eigenlijk steeds naar het scherm zult moeten kijken om er op bedacht te zijn dat je een flitser nadert.
Elke waarschuwing zonder attentiesignaal is zo per definitie vrijwel "waardeloos".
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-