RNS 500 en 510 navi
-
- Normal Member
hier kan je de engelse versie downloaden, 55mb groot, daar moet je dus wel wat aan hebben;
http://rapidshare.com/files/60468040/RN ... d.pdf.html
http://rapidshare.com/files/60468040/RN ... d.pdf.html
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
-
- New Member
-
- Normal Member
-
- Normal Member
Als deze echt goed werkt zijn ze fors goedkoper als elders......
http://cgi.ebay.de/TV-Freischaltung-VW- ... dZViewItem
Hide post links |
-
- Senior Member
Kopen en rapporteren hoe het werkt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Normal Member
Ik heb net mij RNS erin zitten.......moet ik het dashboard weer open schroeven..........
wil hem best kopen, als hij niet werkt, betaal jij dan in het kader van het rapporteren de helft mee....
wil hem best kopen, als hij niet werkt, betaal jij dan in het kader van het rapporteren de helft mee....
Hide post links |
-
- Senior Member
Als ik een RNS510 zou ambiëren, en ook nog behoeft zou voelen om tijdens het rijden video te kunnen kijken, en er verder nooit andere mensen op de weg zouden zitten, zou ik meedoen, maar ja, die andere weggebnruikers hè.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Moderator
Wellicht bestel ik er een, nu m'n O2 in aantocht is, en dan speel ik wel proefkonijn.
Als 'ie dan niet werkt, tracteert Gerritje me op koffie met gebak
Als 'ie dan niet werkt, tracteert Gerritje me op koffie met gebak
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- New Member
Als je kijkt bij de verkochte artikels van deze ebay verkoper, dan zijn ze wel allemaal tevreden en blijkbaar werkt het toch goed zonder de navigatie te be-invloeden. Als nu iemand als proefkonijn kan fungeren, dan kunnen we misschien een oproep doen hier om samen een aantal te kopen om zo de portkosten te drukken.golfgti5 schreef:Als deze echt goed werkt zijn ze fors goedkoper als elders......
Hide post links |
-
- Junior Member
Mede forumleden,
ik krijg morgen mijn nieuwe Passat met RNS510. Ik heb de dealer gevraagd om de software naar 1022 te upgraden. Men had de CD en zou dit doen.
Maar hoe kan ik zelf zien welke software versie het apparaat heeft? Ik heb gezocht in de op internet rondgaande gebruikershandleidingen, maar helaas niet gevonden (of niet goed gezocht).
Is er een bepaald menu of een toetscombinatie waarmee het te achterhalen is? Of kan het alleen via de apparatuur van de dealer?
ik krijg morgen mijn nieuwe Passat met RNS510. Ik heb de dealer gevraagd om de software naar 1022 te upgraden. Men had de CD en zou dit doen.
Maar hoe kan ik zelf zien welke software versie het apparaat heeft? Ik heb gezocht in de op internet rondgaande gebruikershandleidingen, maar helaas niet gevonden (of niet goed gezocht).
Is er een bepaald menu of een toetscombinatie waarmee het te achterhalen is? Of kan het alleen via de apparatuur van de dealer?
Hide post links |
-
- Senior Member
Hoewel ik je alles gun zou ik toch enige voorzichtigheid betrachten met de software update; op Motor-Talk.de is er sprake van dat na de update, de vrijschakeling van de AV ingang niet meer mogelijk is! Mocht je ooit overwegen een videobron aan te sluiten is dit een punt waar op gelet zou moeten worden.
Bij het inschakelen de Setup toets > 15 seconden ingedrukt houden >> service menu
Met gelijktijdig indrukken van de 2 toetsen links en de ene toets rechts van de DVD-sleuf vindt een Reset plaats.
Bij het inschakelen de Setup toets > 15 seconden ingedrukt houden >> service menu
Met gelijktijdig indrukken van de 2 toetsen links en de ene toets rechts van de DVD-sleuf vindt een Reset plaats.
Hide post links |
-
- Junior Member
Bedankt voor het meedenken, maar ik vind het voorkomen van vastlopers belangrijker dan de AV aansluiting. En wellicht zijn er binnenkort wel handige techneuten bij bv Kufatec om die blokkering weer te omzeilen.
En daarnaast had een kennis van mij problemen met versie 1020 icm een achteruitrijcamera. Dan sloeg de boel weer vast. Versie 1022 lostte dat op. En laat ik die camera nu ook hebben, dan wil ik toch dat het allemaal goed werkt.
Bedankt voor de instructies om de versie te checken.
En daarnaast had een kennis van mij problemen met versie 1020 icm een achteruitrijcamera. Dan sloeg de boel weer vast. Versie 1022 lostte dat op. En laat ik die camera nu ook hebben, dan wil ik toch dat het allemaal goed werkt.
Bedankt voor de instructies om de versie te checken.
Hide post links |
-
- Junior Member
De problemen met de AV-connector en de achteruitcamera zaten in SW100.x.
In SW102.x zijn deze juist opgelost.
Tussen SW 1020 en 1022 zitten geen verschillen. SW1020 is voor alle Volkswagens bahalve de Touareg.
SW1022 is alleen voor de Touareg.
SW1024 en SW1026 zijn voor SEAT en SKODA
Tussen SW 1020 en 1022 zitten geen verschillen. SW1020 is voor alle Volkswagens bahalve de Touareg.
Volkswagen EOS 2.0 FSI RNS510 Bluetooth Skoda-carkit
Hide post links |
-
- Average Member
Ik heb het vermoeden dat ook de T5 (net als de Touareg) met de 1022 versie werkt ipv versie 1020.
Hide post links |
-
- Junior Member
Bedoel je dat de AV connectoren (zoals van Tixxon en Kufatec) nu wel weer werken, ipv dat AV apparatuur alleen met/via de standaard VW TV tuner is aan te sluiten?paul047 schreef:De problemen met de AV-connector en de achteruitcamera zaten in SW100.x.
Hide post links |
-
- Average Member
.Gerritje schreef:Bij het inschakelen de Setup toets > 15 seconden ingedrukt houden >> service menu
Beste allemaal,
Ik ben sinds een week in het bezit van een RNS 510 en heb mij in deze optie verdiept (was voor mij nieuw)
Ik krijg echter alleen het radio service menu waarbij ik kan kiezen uit de balken FM, AM en DAB.
Een meer algemeen service menu krijg ik niet tevoorschijn getoverd.
Overigens is eea puur uit interesse, Ik ben niet van plan te gaan knutselen in dit soort menu's.
Een andere vraag: ik ging er gemakshalve vanuit dat je in dit VDO apparaat gewoon de Navteq en/of Teleatlas kaarten kunt gebruiken icm de supercode.
Maar ben er nu achter dat je toch enkel specifieke VW navigatie kaarten kunt gebruiken van Navteq (die heb ik) en wellicht ook Teleatlas. Klopt dit?
En zo ja, zijn deze kaarten (updates) ook ergens andere te koop dan bij VW zelf?
Wat is op dit moment de meest recente versie?
Heeft iemand een idee wat deze kaarten kosten (West Europa)?
Dank voor ieders bijdrage.
Verder een prima apparaat, in mijn geval logisch omdat ik voorheen een MS4200 gebruikte, die overigens ook goed
werkte waarvoor hij bestemd was (navigeren van A naar B).
Groet, Coen
RNS510 (Volkswagen)
Hide post links |
-
- Senior Member
Een andere vraag: ik ging er gemakshalve vanuit dat je in dit VDO apparaat gewoon de Navteq en/of Teleatlas kaarten kunt gebruiken icm de supercode.
Je gooit VDO en VDODayton op één hoop. Het is geen VDO apparaat maar een VW apparaat dat toevallig door VDO wordt gemaakt. Er zijn vele andere apparaten door VDO gemaakt die ook niets met VDODayton te maken hebben
Maar ben er nu achter dat je toch enkel specifieke VW navigatie kaarten kunt gebruiken van Navteq (die heb ik) en wellicht ook Teleatlas. Klopt dit?
Alleen specifieke voor VW gemaakte en door VW verkochte 'DVD's zijn bruikbaar. Deze gebruiken de gegevens van Navteq. Tele Atlas is op geen enkele wijze in the picture
Alleen bij VW zelfEn zo ja, zijn deze kaarten (updates) ook ergens andere te koop dan bij VW zelf?
Voorzover mij bekend is versie V2 de huidigeWat is op dit moment de meest recente versie?
De mij laatst bekende prijs is € 259Heeft iemand een idee wat deze kaarten kosten (West Europa)?
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik heb de vrijschakeling van ebay gekocht en getest (rns510), de verlichting van de knopjes werkte bij mij niet meer, heb hem dus weer uitgebouwd, heb de verkoper op de hoogte gesteld hiervan, echter nog geen reactie....
Hide post links |
-
- Normal Member
@jeradu
betrefd dat die goedkope vrijschakeling waarop je kan bieden vanaf 59 euro of direkt kopen voor 69 euro??
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... Y.m238.lVI
betrefd dat die goedkope vrijschakeling waarop je kan bieden vanaf 59 euro of direkt kopen voor 69 euro??
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... Y.m238.lVI
Hide post links |
-
- Senior Member
Misschien niet duidelijk genoeg aangegeven:coengea schreef:Ik krijg echter alleen het radio service menu waarbij ik kan kiezen uit de balken FM, AM en DAB.
Tijdens het opstarten van de navi verschijnt het VW Logo. Op dat moment de Setup toets ingedrukt houden waardoor je in het "echte" setup menu komt.
Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan kun je een reset geven door de 2 toetsen links en de ene rechts van de DVD sleuf gelijktijdig te drukken, als dan het logo veschijnt hetzelfde, setup drukken.
Let wel op dat door een reset muziekgegevens op de HD verloren kunnen gaan
Hide post links |
-
- Starting Member
ik rij een seat ibiza cupra uit 2000 (zonder CAN dus). Is het wel mogelijk om dit systeem in deze auto te bouwen. Niet hebbende over dat het er niet voor gemaakt is, want dat kan ik zelf nog wel maken. Ik bedoel eigenlijk of hij kwa aansluiting er in past, of MOET het via CAN.
heb net een mfd ingebouw in de seat met een eigen gemaakt dubbel DIN dash etc. etc., maa dit systeem spreekt mij iets meer aan....
Iwan
heb net een mfd ingebouw in de seat met een eigen gemaakt dubbel DIN dash etc. etc., maa dit systeem spreekt mij iets meer aan....
Iwan
Hide post links |
-
- Senior Member
Inbouwen kan natuurlijk altijd maar je zult wel een CAN emulator nodig hebben om de noodzakelijke speciale aansluitingen incl daarbij behorende signalen aan te voeren
Hide post links |
-
- Starting Member
dus wel ALLE aansluitingen moeten aangesloten worden.?Gerritje schreef:Inbouwen kan natuurlijk altijd maar je zult wel een CAN emulator nodig hebben om de noodzakelijke speciale aansluitingen incl daarbij behorende signalen aan te voeren
zo ja, dan ga ik op zoek naar de benodigde kabels/schema's, dan kan ik alvast gaan voorbereiden.
Iwan
Hide post links |
-
- Senior Member
. Je hebt geen enkel schema nodig want daar heb je niets aan. Op jouw ISO A stekker zitten reeds alle signalen afgezien van het achteruitrijsignaal. De Seat Leon Cupra heeft sinds 2000 meteen standaard de snelheidspuls (Gala) op pin 1 van de ISO A. Het achteruitrijsignaal haal je van de zekeringkast of de achteruirijlichten.
Je kunt nooit om een CAN emulator heen. Op de emulator moet je alle aansluitingen maken en de uitgang met speciale Quadlock stekker stop je in de RNS510. Op de RNS510 moet je NIETS aansluiten
Je kunt nooit om een CAN emulator heen. Op de emulator moet je alle aansluitingen maken en de uitgang met speciale Quadlock stekker stop je in de RNS510. Op de RNS510 moet je NIETS aansluiten
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-