RNS 500 en 510 navi
-
- New Member
SD card - welke neemt hij aan?
In afwachting tot de nieuwe passat geleverd word, toch enkele vraagjes over het navigatiesysteem (RNS 510)
Ik kan op mijn werk SD kaartjes kopen van Kingston (8 GB, zowel de 4 mb/sec als de 6 mb/sec). Iemand die weet als de RNS510 die accpeteert? Welke accepteert hij zeker (niet)?
Kun je rechtstreeks MP3's lezen (of DVD's) van de SD kaart of moet je ze telkens kopieren op de harde schijf? Indien ze telkens moeten gekopieerd worden, dan heeft het niet veel nut om een 8 GB aan te schaffen...
Na wat gegoogled te hebben eigenlijk niets gevonden voor het importeren van POI's en flitspalen. Iemand daar toch al iets op gevonden? Zou stom zijn om mijn PDA met tomtom nav 6 naast de RNS510 te moeten hangen alleen om die verdomde flitspalen te weten staan als je ergens komt waar je nog niet bent geweest.
Ik kan op mijn werk SD kaartjes kopen van Kingston (8 GB, zowel de 4 mb/sec als de 6 mb/sec). Iemand die weet als de RNS510 die accpeteert? Welke accepteert hij zeker (niet)?
Kun je rechtstreeks MP3's lezen (of DVD's) van de SD kaart of moet je ze telkens kopieren op de harde schijf? Indien ze telkens moeten gekopieerd worden, dan heeft het niet veel nut om een 8 GB aan te schaffen...
Na wat gegoogled te hebben eigenlijk niets gevonden voor het importeren van POI's en flitspalen. Iemand daar toch al iets op gevonden? Zou stom zijn om mijn PDA met tomtom nav 6 naast de RNS510 te moeten hangen alleen om die verdomde flitspalen te weten staan als je ergens komt waar je nog niet bent geweest.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- 2 Gb is het absolute maximum volgens de specs en volgens de duitse fora
- Je kunt alleen MP3 afspelen en geen video
- Je hebt geen enkele zeggenschap over het indelen van de naar de HD gekopiëerde MP3's
- Er is geen mogelijkheid om ook maar iets toe te voegen aan de data op de DVD/HD
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Junior Member
De handleiding schrijft het volgende over de SD-kaartjes:
Er zijn geen mogelijkheden om POI's in te voeren in de RNS510.
je kunt zowel vanaf een CD/DVD als vanaf een SD-kaart rechtstreeks naar MP3-muziek luisteren. Je hoeft ze dus niet eerst te kopieren naar de Harddisck.Anforderungen an die Speicherkarte
Speicherkarten mit einer Größe von 32 mm x 24 mm x 2,1 mm oder 1,4 mm können in den Speicherkartenschacht
eingeschoben werden.
SD-Speicherkarten („Secure Digital Memory Cards“) und MMC-Speicherkarten („Multimedia Cards“)
mit einer Kapazität von bis zu 2 Gigabyte können vom Gerät gelesen werden.
Andere physikalisch passende Speicherkarten wie SDHC-Speicherkarten („Secure Digital High-Capacity
Memory Cards“) können nicht gelesen werden.
Er zijn geen mogelijkheden om POI's in te voeren in de RNS510.
Volkswagen EOS 2.0 FSI RNS510 Bluetooth Skoda-carkit
Hide post links |
-
- Senior Member
Weet je heel zeker dat je een MP3 DVD hebt samengesteld en daar vanaf hebt gespeeld? Dat zou namelijk de allereerste keer zijn dat dit mogelijk is. Op het duitse forum Motor-talk werd destijds steeds beweerd dat het niet ging!SD en CD is natuurlijk geen probleemje kunt zowel vanaf een CD/DVD als vanaf een SD-kaart rechtstreeks naar MP3-muziek luisteren
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Junior Member
Gerritje,
Ik heb het gelijk nog maar even geprobeerd.
2 GB aan MP3 op een DVD gebrand en in de RNS510.
Dit werkt vlekkeloos.
Behalve de 18GB op de Hardisk heb je dus ook 2 GB op een SD-kaartje en 4,5 of 9,0 GB op een DVD(DL) tot je beschikking.
Ik heb het gelijk nog maar even geprobeerd.
2 GB aan MP3 op een DVD gebrand en in de RNS510.
Dit werkt vlekkeloos.
Behalve de 18GB op de Hardisk heb je dus ook 2 GB op een SD-kaartje en 4,5 of 9,0 GB op een DVD(DL) tot je beschikking.
Volkswagen EOS 2.0 FSI RNS510 Bluetooth Skoda-carkit
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is dan buitengewoon goed nieuws!
Wellicht had je al gelezen dat hierover, vooral bij de AVIC bezitters, nogal enige discussie is geweest. Allerlei suggesties, ook door mij zelf, over manieren om een MP3 DVD samen te stellen. Gewoon dus een berg MP3's naar de DVD sleuren en klaar is kees! Maar dit opent inderdaad nieuwe perspectieven. Bedankt voor de praktijktest!
Wellicht had je al gelezen dat hierover, vooral bij de AVIC bezitters, nogal enige discussie is geweest. Allerlei suggesties, ook door mij zelf, over manieren om een MP3 DVD samen te stellen. Gewoon dus een berg MP3's naar de DVD sleuren en klaar is kees! Maar dit opent inderdaad nieuwe perspectieven. Bedankt voor de praktijktest!
Hide post links |
-
- Normal Member
Dat was het eerste wat ik deed, een mp3 DVD afspelen en kopieren naar de HDD..........ik wist niet beter dab dat dat gewoon normaal kon...........
Hide post links |
-
- New Member
En ik zal eens proberen om met een 8GB SD kaartje (die ik kan lenen van iemand) mp3's te lezen.
Dus je kunt GEEN poi's installeren op de HD? Er staan er toch hopelijk wel wat voorge-installeerd? Ik zie het hier wel verschijnen als iemand het systeem gekraakt heeft...
Dus je kunt GEEN poi's installeren op de HD? Er staan er toch hopelijk wel wat voorge-installeerd? Ik zie het hier wel verschijnen als iemand het systeem gekraakt heeft...
Hide post links |
-
- New Member
Natuurlijk rij ik meestal zonder de GPS aan, maar niemand gaat me toch zeggen dat die flitspalen info totaal zinloos is.Gerritje schreef:Lijkt me vreselijk lastig dat je alleen maar kunt autorijden als er een elektronisch waakhondje meelift
- 2 Gb is het absolute maximum volgens de specs en volgens de duitse fora
- Je kunt alleen MP3 afspelen en geen video
- Je hebt geen enkele zeggenschap over het indelen van de naar de HD gekopiëerde MP3's
- Er is geen mogelijkheid om ook maar iets toe te voegen aan de data op de DVD/HD
En wat betreft het indelen van de mp3's: Je kunt toch hopelijk wel playlists aanmaken?
Hide post links |
-
- Normal Member
-
- New Member
Ziet er goed uit. Dat zal wel lukken denk ik
Nu alleen nog die camera's erin krijgen
Nu alleen nog die camera's erin krijgen
Hide post links |
-
- Normal Member
-
- New Member
Vergt dat veel van de batterij om een DVD te bekijken (indien je stil staat met motor uit) of is dat af te raden?
Hide post links |
-
- Senior Member
Als je dat doet moet je het contact aan hebben en dat impliceert onmiddellijk dat de hele elektronica en alle andere gebruikers ingeschakeld zijn. Bij mij duurde dat 4 uur en toen was de accu echt helemaal leeg.
Ik heb begrepen dat als je de eeste keer iets op de HD zette, het allemaal goed ging. Het probleem is om er iets bij te zetten. Dan schijnt het hopeloos verkeerd te gaan en worden door het systeem mappen aangemaakt die verder niet te benoemen zijn.
Ik heb begrepen dat als je de eeste keer iets op de HD zette, het allemaal goed ging. Het probleem is om er iets bij te zetten. Dan schijnt het hopeloos verkeerd te gaan en worden door het systeem mappen aangemaakt die verder niet te benoemen zijn.
Hide post links |
-
- Senior Member
Is dat zó bij VAG's?Gerritje schreef:Als je dat doet moet je het contact aan hebben en dat impliceert onmiddellijk dat de hele elektronica en alle andere gebruikers ingeschakeld zijn. Bij mij duurde dat 4 uur en toen was de accu echt helemaal leeg.
.....
Bij mijn Xantia kan ik 'm op de accessoire stand zetten, dan gaat alleen de radio aan, verder niks.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Er is bij zo'n auto wel een tussenstand in het contactslot maar daar gebeurt niets.
Het is alles aan of alles uit
Het is alles aan of alles uit
Hide post links |
-
- New Member
Goedemorgen,
Ik heb een vraagje over een te kiezen optie voor dit systeem, ik ben van plan om een Seat Leon aan te schaffen met dit systeem alleen heb ik de optie te kiezen tussen een Ipod aansluiting en een USB aansluiting in de auto. Is het niet zo dat je je Ipod zoiezo via je USB ingang kan aansluiten op dit systeem? Als dit namelijk het geval is dan ga ik voor de USB aansluiting aangezien dit meer mogelijkheden biedt voor ander apparatuur.
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb een vraagje over een te kiezen optie voor dit systeem, ik ben van plan om een Seat Leon aan te schaffen met dit systeem alleen heb ik de optie te kiezen tussen een Ipod aansluiting en een USB aansluiting in de auto. Is het niet zo dat je je Ipod zoiezo via je USB ingang kan aansluiten op dit systeem? Als dit namelijk het geval is dan ga ik voor de USB aansluiting aangezien dit meer mogelijkheden biedt voor ander apparatuur.
Alvast bedankt voor de reacties.
Hide post links |
-
- Senior Member
Als jouw iPod rechtstreeks als USB drive wordt herkend door een willekeurige PC zou het kunnen dat je toegang hebt tot je gegevens. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je je iPod kunt bedienen via de navi want dat gaat wel iets anders.
Vergeet je iPod en neem een USB stick of een portable HD'tje van 250 Gb
Vergeet je iPod en neem een USB stick of een portable HD'tje van 250 Gb
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt voor je snelle reactie,
Het wordt een USB aansluiting. Nu 12 weken wachten op de auto voordat ik hiermee kan spelen en ik waarschijnlijk dit topic erbij moet halen voor eventuele weet dingetjes.
Het wordt een USB aansluiting. Nu 12 weken wachten op de auto voordat ik hiermee kan spelen en ik waarschijnlijk dit topic erbij moet halen voor eventuele weet dingetjes.
Hide post links |
-
- Average Member
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar ik kan zonder contactsleutel gewoon de radio inschakelen en een DVD bekijken. Het enige probleem is dat de radio zich na 30 minuten automatisch uitschakelt. Direct weer inschakelen en verder kijken is dan gewoon mogelijk. Het contact aanzetten geeft inderdaad wel erg veel stroomverbruik.Als je dat doet moet je het contact aan hebben en dat impliceert onmiddellijk dat de hele elektronica en alle andere gebruikers ingeschakeld zijn. Bij mij duurde dat 4 uur en toen was de accu echt helemaal leeg.
Hide post links |
-
- Senior Member
Je hebt natuurlijk gelijk mbt de af fabriek installatie, die schakelt na een standaard tijd vanzelf uit. Bij aftermarket apparatuur die niet via CAN wordt geregeld moet je contact maken om überhaupt de geschakelde 12 volt te krijgen.
Doet jouw navigatie het ook zonder de sleutel om te draaien?
Doet jouw navigatie het ook zonder de sleutel om te draaien?
Hide post links |
-
- Average Member
De kaart en de invoer in elk geval wel. Of hij echt navigeert weet ik natuurlijk pas als ik ga rijden.....
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat wordt een interessant experiment: gaan rijden zonder je sleutel om te draaien........Gerard136 schreef:De kaart en de invoer in elk geval wel. Of hij echt navigeert weet ik natuurlijk pas als ik ga rijden.....
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
handleiding
Waar kan ik een handleiding vinden voor dit systeen (rns 510). Ik heb dit systeem besteld op mijn passat, maar zou nu toch graag (in afwachting van de levering) de handleiding van dit systeem ns bekijken.
mvg
mvg
Hide post links |
-
- Senior Member
Er zijn enkele mensen die een duitse pdf van de handleiding hebben maar publiekelijk vind je geen nederlandse handleiding. Maar je kunt er bij elke fatsoenlijke dealer zo een bestellen voor een tientje
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-