RNS 500 en 510 navi

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
JW
Senior Member

Re: muziek dvd

Bericht door JW »

tantetruffel schreef:
Waar het om ging was de vraag of er pure muziek DVD's afgespeeld kunnen worden, niet of er film DVD's die ook muziek hebben gedraaid kunnen worden.
Dat laatste is uiteraard mogelijk, dat eerste niet naar ik denk. Toch?

Groet,
JW
Beste JW,

In mijn post van een paar dagen geleden schreef ik dat ik een muziek dvd van Madonna afspeelde in mijn auto.
Deze verschilt van een film dvd met achtergrond muziek.

Er kan dus wel een muziek dvd in de RNS510.Goed weekend.

Groet,
Tantetruffel
Eerder schreef je:
Heb net een dvd van een concert van Madonna(sorry voor diegene die dit niet behappen) tijdens een lange rit mogen beluisteren en af en toe zien.
Dat is toch geen muziek DVD? Of begrijp ik iets helemaal niet?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mickey
Senior Member

Re: muziek dvd

Bericht door mickey »

JW schreef:
tantetruffel schreef:
Waar het om ging was de vraag of er pure muziek DVD's afgespeeld kunnen worden, niet of er film DVD's die ook muziek hebben gedraaid kunnen worden.
Dat laatste is uiteraard mogelijk, dat eerste niet naar ik denk. Toch?

Groet,
JW
Beste JW,

In mijn post van een paar dagen geleden schreef ik dat ik een muziek dvd van Madonna afspeelde in mijn auto.
Deze verschilt van een film dvd met achtergrond muziek.

Er kan dus wel een muziek dvd in de RNS510.Goed weekend.

Groet,
Tantetruffel
Eerder schreef je:
Heb net een dvd van een concert van Madonna(sorry voor diegene die dit niet behappen) tijdens een lange rit mogen beluisteren en af en toe zien.

Groet,
JW
Dit concert is wel degelijk een muziek DVD,(ik ken deze DVD) en of dit nu wel of niet in dit systeem past weet ik niet.
Kan mij ook niet voorstellen dat deze muziek dvd geript is naar MP3 (is onmogelijk)

Gr.
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kan mij ook niet voorstellen dat deze muziek dvd geript is naar MP3 (is onmogelijk)
Onmogelijk is in dit verband wellicht iets te stellig! Er zijn, blijkens vele pagina's op het net, heel goede, maar ook heel slechte ervaringen met rip- en conversieprogramma´s. Naast de onderstaande voorbeelden wordt veelvuldig MTR genoemd, MacThe Ripper!

RipIt4Me of DVDFabDecryptor. en daarna ImTOO Audio Maker v3.0

Maar vooral± iSofter DVD Ripper Platinum Convert DVD to MPEG4, AVI, DivX, XviD, VCD, WMV format video files, and rip music DVD to MP3 audio.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tantetruffel
Starting Member
Starting Member

Bericht door tantetruffel »

Thks Mickey.

Ik begon al een beetje aan mijzelf te twijfelen.
Jw en Gerritje, laten we geen discussie gaan voeren of de dvd van mij nou wel of geen muziek dvd is. Het is zonde om hierdoor een forumruzie te krijgen.
Ik heb in ieder geval gewoon gisteren weer ff de dvd in mijn RNS510 gestopt en kan echt tijdens de rit en kijken en luisteren naar Madonna.

Gerritje, je hebt niet alleen verstand van de gehele VAG maar ook van hoe men iets moet rippen etc. Multi inzetbaar ben je. Hi Hi.Voor vragen hierover kom ik misschien ook nog eens bij je langs op dit forum. ( wel als je een Mac-fan ben!)

Heren, fijne zondag en misschien tot de volgende forumvraag.

Tantetruffel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

tantetruffel schreef:Thks Mickey.

Ik begon al een beetje aan mijzelf te twijfelen.
Jw en Gerritje, laten we geen discussie gaan voeren of de dvd van mij nou wel of geen muziek dvd is. Het is zonde om hierdoor een forumruzie te krijgen.
Ik heb in ieder geval gewoon gisteren weer ff de dvd in mijn RNS510 gestopt en kan echt tijdens de rit en kijken en luisteren naar Madonna.

Gerritje, je hebt niet alleen verstand van de gehele VAG maar ook van hoe men iets moet rippen etc. Multi inzetbaar ben je. Hi Hi.Voor vragen hierover kom ik misschien ook nog eens bij je langs op dit forum. ( wel als je een Mac-fan ben!)

Heren, fijne zondag en misschien tot de volgende forumvraag.

Tantetruffel
Dat is dus een gewone DVD, waar beeld en muziek op staat. En uiteraard kun je die afspelen.
Dat geldt niet voor pure DVD-Audio, naar ik denk.
Ook in mijn Home DVD speler kan ik die NIET afspelen, maar heel weinig apparaten zijn hiervoor geschikt.

Het lijkt mij goed om dat hier zó te stellen en duidelijk te maken, met als doel geen verkeerde verwachtingen te wekken bij andere forumlezers.
Uiteraard met het voorbehoud dat de RNS 510 geen hele grote uitzondering is op die regel, hetgeen ik dus denk. Oftewel, totdat iemand het tegendeel kan aantonen. Maar ja, wie heeft er eigenlijk een pure DVD-Audio in z'n bezit, en dan ook nog eens een RNS 510 onm dat uit te proberen....

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mickey
Senior Member

post weg

Bericht door mickey »

MH,
Als er ongevraagd een posting van mij word weggehaald zou ik daar graag van op de hoogte worden gesteld :!:
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

Mannen,

als ik de RNS510 in mijn Golf zetten, waar zou ik dan volgens jullie het beste de GPS antenne kunnen plaatsen??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Onder het dashboard bovenop de klokunit
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

ok, word een lastig klusje dus.......
ik denk ik plak hem bijvoorbeeld gewoon boven op de navi.......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Het is juist een uiterst simpel klusje!
Boven de stuurkolom bevindt zich een soort schortje dat je zo naar voren er af kunt trekken.
Daar achter bevindt zich een tweetal terx schroeven (15) die je moet verwijderen. Dan trek je zo de complete klokunit naar voren. in het gat hengel je even naar de gps-antenne die je door de inbouwopeneing naar binnen hebt gevoerd en je plakt hem met dubbelzijdig kleefband op de klokunit. Insteken en vastmaken!
Verlies tijdens de demontage niet de 2 schroeven. Gebruik een magnetische schroevendraaier!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

Ik kwam ook foto's tegen waarop hij boven in het (Golf V airco)rooster is gebouwd, zoals hier;

Afbeelding

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

Yep, op die plek zat 'ie bij mij in de Octavia ook. Prima ontvangst.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

Is die doorvoer makkelijker als op de klokkenhuis plaatsen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Maakt weinig verschil. Je zult een beetje moeten "pielen"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerard136
Average Member
Average Member

Mijn RNS510 slikt de plaatsnamen in...

Bericht door Gerard136 »

Bij een wat langere rit merkte ik dat de RNS510 de plaatsnamen inslikt (volgende afslag richting endhvn).
Heeft iemand anders daar ook last van? Ik ga van de week een software update draaien, maar dat helpt natuurlijk alleen als het aan het woordafbreek algorithme ligt. Want ik neem aan dat de teksten op de navigatie CD staan.

En nog iets: ik kan wel de datum instellen, maar niet de klok. Ik kan me herinneren dat in het begin de tijd op hetzelfde scherm was in te stellen als de datum, maar nu laat dat scherm alleen nog de datum instellingen zien. Zou hij de tijd van de CAN bus willen hebben? of weet iemand een andere manier om de tijd in te stellen? Waarom haalt hij hem eigenlijk niet van de satelliet of uit RDS? Dat deed mijn oude Carin ook! :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Klopt die klok nu niet dan? Is 'ie niet gewoon aan de GPS gekoppeld, en dus op tijd?
Met de beperking uiteraard dat je wel de tijdzone moet kunnen instellen :idea:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerard136
Average Member
Average Member

Bericht door Gerard136 »

Nee, de klok klopt niet. De aankomsttijd zit er vele uren naast. De tijdzone instellen? Moet ik nog eens goed zoeken... Ik heb alle menu's doorgebladerd, maar die ben ik niet tegengekomen. Ik denk dat ik iets over het hoofd zie! :?: :roll: :?: :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Als je een punt vlak bij je standplaats ingeeft, en dan op begeleiding drukt, wat komt er dan als verwachte aankomsttijd te staan? Als dat precies hele uren afwijkt van de werkelijkheid zit de tijdzone mis...

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerard136
Average Member
Average Member

Bericht door Gerard136 »

Ik heb het geprobeerd. Maar de klok loopt 4,5 uur voor! Lijkt dus geen tijdzone. Die heb ik trouwens ook nergens gevonden. Het lijkt er op dat de klok van de auto uitgelezen wordt. Het kan dus een probleempje met de CAN converter zijn.

Iemand anders met een CAN converter met het zelfde probleem?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Gerard136 schreef:Ik heb het geprobeerd. Maar de klok loopt 4,5 uur voor! Lijkt dus geen tijdzone. Die heb ik trouwens ook nergens gevonden. Het lijkt er op dat de klok van de auto uitgelezen wordt. Het kan dus een probleempje met de CAN converter zijn.

Iemand anders met een CAN converter met het zelfde probleem?
Theoretisch kan dat nog altijd het geval zijn. Er zijn tijdzones die niet in hele uren maar in halve uren werken.
Bij mijn systeem kan ik de tijdzone gewoon instellen, zit dat er bij jou echt niet op? Dat kan haast niet, wat zou een Brit of een Griek dan moeten doen?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerard136
Average Member
Average Member

Bericht door Gerard136 »

Waar zit die tijdzone instelling bij jou dan JW? (als je ook een RNS510 hebt natuurlijk!) Ik heb alle menu's en het instructieboekje doorgespit, maar ik kan niets vinden. :?

Ook het systeem menu (setup toets ca. 10 seconden ingedrukt houden tijdens inschakelen) geeft alleen informatie over de radio antennes. Ik heb wel gelezen over een uitgebreider systeem menu, maar die vind ik ook niet. Iemand een idee? :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bij de toestellen die ik ken is het verschil met UTC uitlsuitend in hele uren in te stellen. Tijdzones zijn overigens gedefinieerd als zodanig, altijd in hele uren. Alleen de standaardtijden die een land gebruikt zouden kunnen afwijken.
Wij zitten in West Europa in de tijdzone UTC +1 en daar heeft zomer/wintertijd niets mee te maken.
De tijd die de RNS510 weergeeft zou in principe UTC moeten zijn en in ieder geval wat betreft de minuten gelijk moeten lopen. Als je de navi voor de eerste keer monteert en er nog nooit ontvangst is geweest van satellieten kan ik me voorstellen dat je datum en tijd nog zou kunnen veranderen, echter zodra er eenmaal een betrouwbare fix van 3 of meer satellieten is geweest, staan datum en tijd onveranderlijk vast en zou je op enigerlei wijze hooguit het verschil met UTC kunnen instellen. Maar ik kan me ook voorstellen dat door de wijze van inbouwen met bijv zo'n CAN omvormer, er allerlei onbedoelde tekortkomingen te voorschijn komen waardoor eea niet meer mogelijk is.
Wat je nergens hebt vermeld is waar de weergave van die verkeerde tijd plaats vindt; in het klokdisplay of op de navi zelf.

In het setupmenu bij navigatie moet je eerst de keuze maken of je aankomsttijd of resterende reistijd wenst te gebruiken, en de keuze verderop geeft je gelegenheid om zelf de gemiddelde snelheid in te stellen.
Ik gok er voorlopig op dat je ergens anders, buiten de navi, het tijdsverschil met UTC zult moeten instellen. Net zoals je zegt komt er in het manual geen instelling naar voren.

Overigens, bij jouw oude vertrouwde Carin werd de tijd exact op dezelfde wijze gegenereerd als hierboven beschreven. Niets van doen met RDS dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Er zijn (waren?) een paar landen die een tijd hanteren die een half uur verschilt van de standaard tijdzones. Dat was ergens in het verre oosten, waar weet ik niet precies meer, het is te lang geleden dat ik daar was. Of dat nu nog zo is weet ik niet.

Ik heb zelf geen RNS 510, en dus kan ik zelf niet checken hoe je de tijdzone moet aanpassen. Bij mijn 5500 gaat dat heel simpel.
Overigens, een Carin 420/440 kon je ook op RDS instellen voor de tijdsaanduiding op het radio-display. Zó heb ik het ook staan in mijn MR4000, dan gaat 'ie ook automatisch op zomer/wintertijd.
Maar dat is een andere verhaal, dat heeft niks met navigatie te maken.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Even een correctie op mijn eigen bijdrage:
Zowel op de PC5100, de PC5600 als de 5200 is het tijdsverschil wel degelijk per 30 min in te stellen :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerard136
Average Member
Average Member

Bericht door Gerard136 »

Bij de Carin kon ik zoals JW al schrijft de tijd zowel door de satellieten als door RDS laten instellen.

De verkeerde tijd zie ik in de geschatte aankomsttijd. Dat is trouwens zo te zien de enige manier om de tijd te vinden in de RNS510, een andere tijdweergave heb ik nog niet gevonden. De reistijd weergave werkt prima.

Ik heb zojuist een software update uitgevoerd van 5.22 naar 1022. Contact uit (laten), CD plaatsen en alles gaat vanzelf. Het duurt ca. 45 minuten en het systeem reset zichzelf af en toe. Tussentijds wordt de voortgang met resterende tijd weergegeven. Na afloop volgt een success melding en wordt de CD uitgeworpen. Er werd niet om de navigatie DVD gevraagd.

Alles werkt weer prima, en de reactietijd op de aanraaktoetsen is aanmerkelijk verbeterd. Helaas is de geschatte aankomsttijd nog steeds 4,5 uur in de toekomst....

Dus ik ben erg nieuwsgierig of iemand anders met de CANbus converter hetzelfde probleem heeft! Het lijkt namelijk op een programmeerfoutje in de CANbus converter. Ik heb de Tixxon converter versie 2.2.2. Ik ga eens met Tixxon bellen. Ik hou jullie op de hoogte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navi 950 tmc
    door John67 » 15 nov 2019 09:33 » in Traffic Message Channel
    Reacties: 0
    Weergaves: 603