Je stopt de dvd er in zodra daarom wordt gevraagd. De rest gaat vanzelfHiggy schreef:En hoe gaat dat "zodra gezien wordt dat er data op de harddisk staat" dan Gerritje?
RNS 500 en 510 navi
-
- Senior Member
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik kan dat even niet linken met wat je eerder schreef:
Groet,
JW
Daaruit begreep ik dat die DVD er niet meer in hoefde, maar dat ligt dus toch wat genuanceerder?Gerritje schreef:Dat ligt net iets anders; na een SW update is de computer "vergeten" dat de data op de HD staan, en zal gaan zoeken naar de DVD. Zodra er gezien wordt dat de DVD-data ook al op de HD staan, wordt dit aangegeven en heb je de DVD niet meer nodig.Hou er wel rekening mee dat na een update ook de navigatie DVD opnieuw geladen moet worden.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Het ligt zoals ik eerder schreef. Als de computer ziet dat de data op de DVD volledig op de HD staan heb je de DVD niet meer nodig. Dus na die update moet je dat de computer weer aanleren dmv het laden van de gegevens van de dvd. Dat duurt maar enkele seconden als de gegevens ok worden bevonden. Zo niet dan wordt de gehele DVD weer ingeladen, maar dat gebeurt dan op de achtergrond.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Dat vermeldt de historie niet en VW houdt ook z'n waffel.
Overigens is het volgens mij helemaal niet zeker dat een RNS510 met HW 072 waarover hier wordt gesproken (overjarig?) zomaar klakkeloos kan worden voorzien van software 1022. Ik zou daar zeer terughouden over willen zijn. Op de duitse fora, met name motor-talk.de is hier ook verschillende malen aandacht aan besteed.
Overigens is het volgens mij helemaal niet zeker dat een RNS510 met HW 072 waarover hier wordt gesproken (overjarig?) zomaar klakkeloos kan worden voorzien van software 1022. Ik zou daar zeer terughouden over willen zijn. Op de duitse fora, met name motor-talk.de is hier ook verschillende malen aandacht aan besteed.
Hide post links |
-
- Average Member
Als je mijn posting bedoelde hoef je je geen zorgen te maken. Die heeft HW074, de nieuwste dus.dat een RNS510 met HW 072 waarover hier wordt gesproken (overjarig?)
Ik heb overigens de update CD bij een dealer gevonden, dus ik ga binnenkort even langs voor de update. Ik hou jullie op de hoogte als er verschillen blijken te zijn.
Mijn Nokia bluetooth carkit werkt ook weer. Alleen de mute draad moest in de quadlock stekker worden verplaatst. Bij een gesprek start de radio als hij uitstaat of dempt het geluid als hij aanstaat, en geeft het gesprek over de speakers. De telefoon blijft gewoon in mijn zak. Heerlijk systeem.
Hide post links |
-
- Normal Member
Beste Gerard,
kan jij aangeven welk draadje dat is??
ik krijg van de week mijn RNS 510 en heb ook een BT Nokia carkit..
hoor het graag van je
kan jij aangeven welk draadje dat is??
ik krijg van de week mijn RNS 510 en heb ook een BT Nokia carkit..
hoor het graag van je
Hide post links |
-
- New Member
Vraagje
Waarschijnlijk heeft iemand het al een keer verteld maar ik kan het niet vinden, is het mogelijk om een film te bekijken op de rns 510 tijdens het rijden ?
mvg stefan
mvg stefan
Hide post links |
-
- Senior Member
Inderdaad, dat is al enige malen verteld: nee, dat gaat niet. Tenzij je een speciale adapter aanschaft die de puls onderbreekt, dan kun je toch die film berkijken terwijl je rijdt.
Vraag: waar rij jij normaliter? Dan kan ik zorgen daar niet te zijn als jij daar bent....
Groet,
JW
Vraag: waar rij jij normaliter? Dan kan ik zorgen daar niet te zijn als jij daar bent....
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Ik wil ook niet zeggen dat ik film ga kijken tijdens het rijden maar een muziek dvd luisteren bijvoorbeeld, en je heb het over een adapter hoe werkt zoiets dan?
Hide post links |
-
- Senior Member
Je schreef eerder:seadoo schreef:Ik wil ook niet zeggen dat ik film ga kijken tijdens het rijden maar een muziek dvd luisteren bijvoorbeeld, en je heb het over een adapter hoe werkt zoiets dan?
En dus....is het mogelijk om een film te bekijken op de rns 510 tijdens het rijden ?
Bij mijn weten kunnen er geen muziek DVD afgespeeld worden, dat geldt voor de meeste systemen.
Hoe zo'n adapter werkt, daarover is al eerder geschreven in dit topic. even bladeren dus
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
DVD
Higgy, ik probeer een PM naar je te sturen, blijft hangen in outbox alhier, heeft dit tijd nodig??
MVG,
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Kobus
Hide post links |
-
- Senior Member
Een PM zit in de Outbox totdat de ontvanger het heeft geopend. Daarna komt het in de Sent box
Hide post links |
-
- Senior Member
Dank, duidelijk, vroeg me even af....
MVG,
Kobus
Kobus
Hide post links |
-
- Average Member
Natuurlijk. De draad die bij de RNS2 op D11 zat, moet worden verplaatst naar C10. Op de RNS510 zit een label waar de aansluitingen op vermeld zijn. De oude aansluiting heet nu Amp (versterkt stuursignaal), en het lijkt me niet goed om die naar massa kort te sluiten met een mute aansluiting.... Bij C10 staat nu: Tel Mute.kan jij aangeven welk draadje dat is??
Hou er rekening mee dat de pin dunner is, dus je hebt een ander stekkertje nodig. Ik heb er een bij de dealer gehaald. De oude draad haal je er uit door het blauwe vergrendelingschuifje even te verwijderen.
De telefoon geluidsdraden kun je gewoon op dezelfde plaats (C6 en C12) laten zitten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Starting Member
muziek dvd luisteren
Jammer dat er gezegd wordt dat je geen muziek dvd kan beluisteren/bekijken tijdens het rijden.
Mijn RNS510 (met sw 1022) kan dit wel afspelen. Heb net een dvd van een concert van Madonna(sorry voor diegene die dit niet behappen) tijdens een lange rit mogen beluisteren en af en toe zien.
Moet wel nogmaals zeggen dat je wel een tv vrij functie nodig hebt.Het kan dus wel!
Hide post links |
-
- Moderator
Re: muziek dvd luisteren
Jij kunt niet goed lezen.tantetruffel schreef:
Jammer dat er gezegd wordt dat je geen muziek dvd kan beluisteren/bekijken tijdens het rijden.
Mijn RNS510 (met sw 1022) kan dit wel afspelen. Heb net een dvd van een concert van Madonna(sorry voor diegene die dit niet behappen) tijdens een lange rit mogen beluisteren en af en toe zien.
Moet wel nogmaals zeggen dat je wel een tv vrij functie nodig hebt.Het kan dus wel!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Normal Member
Iemand een idee waar je een losse GPS antenne kan kopen voor de RNS 510 ?
Hide post links |
-
- Senior Member
Elke willekeurige GPS-antenne mits voorzien van een SMB stekker (Fakra is alleen maar SMB + Plastic borging) is geschikt.
Kwaliteitsverschil kan er zijn maar voor gebruik onder dashboard is dit niet meteen kritisch.
Kwaliteitsverschil kan er zijn maar voor gebruik onder dashboard is dit niet meteen kritisch.
Hide post links |
-
- Starting Member
muziek dvd luisteren
Snap niet wat deze heer hiermee wil zeggen. Als JW een post plaatst en zegt dat je geen muziek dvd's kan afspelen( en dat dat op veel systemen niet kan) dan is het toch goed dat ik zeg dat het wel kan (op mijn RNS510)?Higgy schreef: Jij kunt niet goed lezen.
Ik wil alleen maar anderen van dienst zijn met mijn ervaringen. Jammer dat dit zo afgekraakt is. Geloof dat een forum alleen maar voor hulp aan elkaar is en niet om zo direct af te kraken is.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik heb nu net weer een bevestiging gezien van de resultaten van een update:Gerritje schreef:Het ligt zoals ik eerder schreef. Als de computer ziet dat de data op de DVD volledig op de HD staan heb je de DVD niet meer nodig. Dus na die update moet je dat de computer weer aanleren dmv het laden van de gegevens van de dvd. Dat duurt maar enkele seconden als de gegevens ok worden bevonden. Zo niet dan wordt de gehele DVD weer ingeladen, maar dat gebeurt dan op de achtergrond.
De Navigatiedata incl adresboek etc blijen gehandhaafd maar vereisen wel een eenmalige toetsing van de DVD gegevens. Alle MP3 files zijn volledig verdwenen en dienen opnieuw te worden ingespeeld.
Hier die Problembeschreibung des Updates:
- Mute nach Diagnose
- Gerät hängt sich auf
- Zieldaten lassen sich nicht speichern
- Navigationseinheit schaltet sich während der Fahrt ab.
- SD-Karte und/oder HDD nicht anwählbar
- Gerät nimmt PIN nicht an
- Navi-Bild eingefroren
- Navi erkennt Standort nicht
- Fehlerspeichereintrag "SAECode 862 - Antenne für Navigation (GPS)-R50/R52...7-Kurzschluss nach Masse"
- Rückfahrkamera wird nicht erkannt
Ursache: Software unvollständig
Mediendaten auf der integrierten Festplatte werden gelöscht, wenn ein Update der SW0421 auf die SW 1020 durchgeführt wird.
Die Zielspeicher der Navigationseinheit (Letzte Ziele, Favoriten und Zielspeicher) werden beim Updatevorgang gelöscht.
Die Navigationsdaten (Digitale Karte) bleiben auf der integrierten Festplatte erhalten.
Ohne Verbau des TV-Tuners ist der Video(AV)-Eingang am RNS nicht mehr im Setup aktivierbar.
En een tevreden "Kunde"
Mein erster Eindruck ist positiv. Auch wenn ich mich aufgrund des geänderten Skins wieder umgewöhnen muss. Es ist jetzt wieder alles tiefschwarz wie im Auslieferungszustand im August 2007.
Die Reaktionszeiten sind merklich verbessert.
Man kann die Helligkeitsstufe des Displays einstellen (Automatisch und weitere Stufen).
Die HDD-Kapazität wird nun unter "Extras" im Media-Modus angezeigt.
Die Richtungssymbole und der Kompass können nun auch in 3D angezeigt werden.
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: muziek dvd luisteren
Waar het om ging was de vraag of er pure muziek DVD's afgespeeld kunnen worden, niet of er film DVD's die ook muziek hebben gedraaid kunnen worden.tantetruffel schreef:Snap niet wat deze heer hiermee wil zeggen. Als JW een post plaatst en zegt dat je geen muziek dvd's kan afspelen( en dat dat op veel systemen niet kan) dan is het toch goed dat ik zeg dat het wel kan (op mijn RNS510)?Higgy schreef: Jij kunt niet goed lezen.
Ik wil alleen maar anderen van dienst zijn met mijn ervaringen. Jammer dat dit zo afgekraakt is. Geloof dat een forum alleen maar voor hulp aan elkaar is en niet om zo direct af te kraken is.
Dat laatste is uiteraard mogelijk, dat eerste niet naar ik denk. Toch?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
muziek dvd
Beste JW,Waar het om ging was de vraag of er pure muziek DVD's afgespeeld kunnen worden, niet of er film DVD's die ook muziek hebben gedraaid kunnen worden.
Dat laatste is uiteraard mogelijk, dat eerste niet naar ik denk. Toch?
Groet,
JW
In mijn post van een paar dagen geleden schreef ik dat ik een muziek dvd van Madonna afspeelde in mijn auto.
Deze verschilt van een film dvd met achtergrond muziek.
Er kan dus wel een muziek dvd in de RNS510.Goed weekend.
Groet,
Tantetruffel
Hide post links |
-
- Senior Member
Je kunt een Audio DVD samenstellen en zelfs een MP3 DVD
Geen van beiden is in de RNS510 af te spelen zoals het nu naar uit ziet!
Geen van beiden is in de RNS510 af te spelen zoals het nu naar uit ziet!
Hide post links |
-
- Average Member
Gerritje,
De truffeltante schreef:
De truffeltante schreef:
Verschil van mening??In mijn post van een paar dagen geleden schreef ik dat ik een muziek dvd van Madonna afspeelde in mijn auto.
Deze verschilt van een film dvd met achtergrond muziek.
Er kan dus wel een muziek dvd in de RNS510.Goed weekend.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 603