RNS 500 en 510 navi

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Gerard136
Average Member
Average Member

Bericht door Gerard136 »

de stuurbediening werkt wel
Dat is in elk geval goed nieuws. Ik begrijp dat je ook een California hebt.
De mijne komt volgende week, met RNS510 achteraf ingebouwd.
Ik kan haast niet wachten.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

Hallo,

ik ben nieuw hier op het forum en wil ook graag de RNS510 aanschaffen, iedereen bedankt alvast voor de vele informatie die er voor mij al lezen valt.

nu mijn vraag; is het mogelijk dat je op de RNS510 een extern dvd scherm kan aansluiten zodat de kids achterin ook dvd's kunnen kijken?

fijn weekend allemaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welkom, en je hebt al een heleboel gelezen. Maa één ding zul je misschien over het hoofd hebben gezien en dat is dat de RNS510 bedoeld is om tot het centrale car-entetertainment center te worden. Er zal straks een hele trits randapparatuur beschikbaar komen waaronder rear seat entertainment, TVm audio uitbreidingen etc.
VW is daar niet heel erg mededeelzaam over geweest maar het komt er vast wel aan binnenkort.
Nu is het met dit soort uitbreidingen, hoe fraai ook, heel erg vaak zo dat ze een veelvoud kosten van losse apparatuur die in een flink aantal gevallen ook kan voldoen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

Beste Gerrit,

nagenoeg de meeste berichten zijn van jou hand, maar ik zie bij jou RCD 300 staan, ben jij/U nog niet in het bezit van een RNS510?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Nee nog geen RNS510. Prima apparaat maar ik prefereer mijn MS5200 XL veruit boven alles wat VW te bieden heeft.
Zelf bij aanschaf van een andere auto denk ik geen afscheid te gaan nemen van mijn huidige configuratie omdat geen enkel systeem buiten VDODayton biedt wat ik persoonlijk van een navi verwacht.
Dit neemt niet weg dat ik denk dat het op dit moment een straatlengte voorsprong heeft op andere fabriekssystemen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bessie
Senior Member

Bericht door Bessie »

Het Rear Seat Entertainment VW Individual is te verkrijgen, hoewel het woord verkrijgen een aardig understatement is, en het momenteel nog niet voor ieder model te leveren resp. te combineren is.
Het RSE-pakketje bevat twee 7" beeldschermen in de hoofdsteunen, een multimedia Aux-In en een dvd-speler in het handschoenenkastje. Kosten (hier): 2.605,00 €.
Dit Individual systeem kan niet zonder een RNS 510 worden besteld, en die krijg je er niet gratis bijgeleverd (2.575,00 €).
Écht aardig wordt het pas met het VW DYNAUDIO systeem. Tegen een paar opcenten ( :oops: ) krijg je een digitale concertzaal geleverd met 600 W verdeeld over 8 of 10 luidsprekers, afhankelijk welk model.

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joptroot
Junior Member
Junior Member

RNS 510

Bericht door joptroot »

Na de opmerkingen van VWgolf heb ik bij de dealer het kabeltje gekocht om voor de RNS510 de tel mute goed aan te sluiten. Maar, wat bleek na loshalen van de RSN300:
Op de aangegeven plek zat geen tel mute aangesloten, deze positie was leeg! Vreemd! Maar goed, de RNS 510 weer ingebouwd met het idee dat ik dit later wel zou uitzoeken. Toch wilde ik een proberen te bellen naar mijn gsm die gepaired was op de bluetooth adapter van de standaard telefoonvoorbereiding, en waarachtig: zonder enige extra aanpassing werkt het nu wel... telefoonfuncties zoals ik ze had met RNS300 werken ook met de RNS510 :?: + :o

Verder werkt de vrijschakeling ook goed, switchen tussen nav en dvd onder rijden geen probleem. Nav functie werkt ook prima op het instrumentenpaneel (in het midden achter het stuur)

Voorlopig dan ook zeer tevreden!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

In toenemende mate wordt mijn nieuwsgierigheid gewekt als ik lees:
Verder werkt de vrijschakeling ook goed, switchen tussen nav en dvd onder rijden geen probleem.
Hoe werkt die vrijschakel-unit nou? Alleen maar een puls onderbreken doet 'ie kennelijk niet, maar hoe doet 'ie het dan? Zit 'ie als "interface" in de ISO-A aansluiting, of anders?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joptroot
Junior Member
Junior Member

Bericht door joptroot »

JW schreef:In toenemende mate wordt mijn nieuwsgierigheid gewekt als ik lees:<knip>
Hoe werkt die vrijschakel-unit nou? Alleen maar een puls onderbreken doet 'ie kennelijk niet, maar hoe doet 'ie het dan? Zit 'ie als "interface" in de ISO-A aansluiting, of anders?

Groet,
JW
Helaas moet ik u dat antwoord schuldig blijven! Ik zou het eens aan de verkoper kunnen vragen. De technische werking van deze vrijschakelunit ken ik niet...

Algemeen:
Overigens ter aanvulling op mijn vorig bericht: de muteknop op het stuur werkt niet. Zoals te verwachten, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Aangezien deze op de RNS 300 niet zat aangesloten zoals op het schema van VWGolf aangegeven weet ik ook niet waar ik hem zou kunnen 'patchen' met die extra kabel..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Re: RNS 510

Bericht door vwgolf »

joptroot schreef:Na de opmerkingen van VWgolf heb ik bij de dealer het kabeltje gekocht om voor de RNS510 de tel mute goed aan te sluiten. Maar, wat bleek na loshalen van de RSN300:
Op de aangegeven plek zat geen tel mute aangesloten, deze positie was leeg! Vreemd! Maar goed, de RNS 510 weer ingebouwd met het idee dat ik dit later wel zou uitzoeken. Toch wilde ik een proberen te bellen naar mijn gsm die gepaired was op de bluetooth adapter van de standaard telefoonvoorbereiding, en waarachtig: zonder enige extra aanpassing werkt het nu wel... telefoonfuncties zoals ik ze had met RNS300 werken ook met de RNS510 :?: + :o
Inderdaad zeer vreemd.
Het zou kunnen dat het tel mute signaal via can-bus gaat?
Maar het vreemde is dat ik een tijde geleden een complete telefoonvoorbereiding heb ingebouwd. Dit was bij een Touran met een rns 300. En dat hier wel een telefoon mute draad zat. Deze auto was van modeljaar 2008.
Deze telefoonvoorbereiding moest achteraf ingebouwd worden omdat de fabriek dit vergeten was.
Toch zeer vreemd.
Maar fijn dat het probleem opgelost is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

Hallo,

ik heb 2 vraagjes;

1-kan je door de tijd ook gewoon niet-VW schermpjes, bijvoorbeeld Clarion of Sony, aansluiten op de RNS510?

2-waar hebben jullie je systeem gekocht, via ebay.de ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
O2 Elegance AB + Columbus
New Member
New Member

Bluetooth Premium achteraf in te bouwen

Bericht door O2 Elegance AB + Columbus »

Kwam op het skodaforum deze link tegen.
Iemand ervaring met het inbouwen van deze set?

http://www.octavia-vrs.com/technical/bluetooth.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Re: Bluetooth Premium achteraf in te bouwen

Bericht door golfgti5 »

O2 Elegance AB + Columbus schreef:Kwam op het skodaforum deze link tegen.
Iemand ervaring met het inbouwen van deze set?

http://www.octavia-vrs.com/technical/bluetooth.html
Op het autoweek forum heeft ook iemand zijn RNS 519 in zijn GTi gebouwd en uitgebreid met Skoda onderdelen zoals op de foto's, alles werkt prima op zijn BC.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

ik weet niet waarom ik het post, maar misschien heeft iemand hier iets aan;

http://www.1stvwparts.com/product_info. ... 722c341d33

http://www.1stvwparts.com/product_info. ... 722c341d33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Hoewel het er allemaal heel overtuigend uitziet en er een keurige en zeer gedetailleerde handleiding wordt gegeven, toch een kleine opmerking mbt de toepasbaarheid in een VW die hier of in Duitsland is geleverd. De in UK en USA verkochte VW's hoeven absoluut niet 100% compatibel te zijn met de hier gebruikte of ingebouwde onderdelen.
Je kunt dus ineens voor heel bijzondere verrassingen komen staan. :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

scroll hier even naar en bekijk de foto's, misschien hebben jullie er iets aan;

10-12-2007 23:11Gepost door: Bolle2 (IP gelogd)

op; http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,2751442,page=44

Vorige week heb de nieuwe VW navigatie RNS510 in mijn GTI gemonteerd. Werkt ook prima samen met de Seat/Skoda Bluetooth module die ik enige tijd terug heb ingebouwd.

De Bluetooth module (het is een Skoda module, mijn telefoon herkent hem in ieder geval als 'Skoda_UHV')

RNS510 in het dashboard

Telefoon hoofdmenu. Nu geeft ie wel provider weer, soms niet. Denk dat dit aan mijn telefoon (Blackberry Pearl) ligt, volgens mij heeft ie niet 100% strakke bluetooth implementatie. Missed/last/received calls doet het bij mij ook niet.

Telefoonboek. Hier zie je dat de Blackberry met tekst aangeeft wat voor nummer het is (werk/thuis etc). Ik heb ook even een oude Nokia 6310i geprobeerd, en die doet het wat netter met symbolen voorafgaand aan de naam. Weer de brakke bluetooth implementatie van Blackberry...

Telefoontje aan het doen (met nummer niet uit mijn contacten, dus geen naam)

Navigatie met 3D beeld

Browsen door een MP3 DVD, in dit geval mijn map met Bruce Springsteen & the E-street Band albums.

Afspelen van een MP3 nummer, in dit geval iets uit mijn jaren 80 folder met jeugdsentiment (ja ik ben al zo oud!)

En tot slot wat TMC berichtjes

Ben erg tevreden met het apparaat. Volledige integratie met Bluetooth (contacten lijst etc), MP3 vanaf HD/DVD/CD/SD-kaart, DVD-video, ik had kaarten voor West en Centraal Europa voorgeinstalleerd gekregen op de 30 Gb harddisk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kobus1960
Senior Member

Bericht door kobus1960 »

:respect: Mooi!!
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joptroot
Junior Member
Junior Member

HD capaciteit RNS510

Bericht door joptroot »

Vraag/opmerking:

Sinds kort ook in bezit van een RNS510. In de specs staat 30GB. Echter, de ruimte die ik netto blijk te hebben bij ingebruikname is 18,62GB... ik weet niet of dit normaal is en er 11,38GB gaat zitten in de OS,Kaarten enz? Dan vind ik het nog veel.. een pc systeem als Windows is nog geen 4GB. In hoeverre dat vergelijkbaar is overigens..

Zijn er meerdere mensen die dit is opgevallen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Op een duits forum is er iemand die meldde dat het gewoon de HD had vervangen door een exemplaar van 200 Gb.
Voor € 50 ben je klaar!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kobus1960
Senior Member

Bericht door kobus1960 »

Voorbeeld, een TT 910 neemt ook 8 GB voor het bijgeleverde pakket aan software en kaarten, standaard uitvoering.
Blijft 12 GB over, flink wat MP3's en/of foto's!!
Is niet te vergelijken met een "normale" pc.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
O2 Elegance AB + Columbus
New Member
New Member

Morgen meer nieuws

Bericht door O2 Elegance AB + Columbus »

Vanmorgen met de handleiding voor het inbouwen van de Skoda bluetooth module bij de dealer langs geweest. Zij waren nog niet bekend met deze module.

Vandaag zouden zij contact opnemen met PON automobiel om navraag te doen of deze onderdelen leverbaar waren en dit ingebouwd kan worden.

Morgen laat ik weten of dit gaat gebeuren.

Toch wel een heel stuk mooier dan een apart parrot display als het zo geintegreerd kan worden!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joptroot
Junior Member
Junior Member

Bericht door joptroot »

kobus1960 schreef:Voorbeeld, een TT 910 neemt ook 8 GB voor het bijgeleverde pakket aan software en kaarten, standaard uitvoering.
Blijft 12 GB over, flink wat MP3's en/of foto's!!
Is niet te vergelijken met een "normale" pc.
Vast niet nee, maar als ik globaal bekijk de complexiteit van een pc en van de RNS510 vind ik het toch opmerkelijk dat deze ca 12 GB nodig heeft voor zijn 'OS'...

Maar goed, het is m.i. enigszins misleidend om met 30GB te adverteren terwijl men er maar 18 GB netto kan gebruiken. Natuurlijk, dit is nog heel veel voor wat MP3's hoor!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

joptroot schreef:Vast niet nee, maar als ik globaal bekijk de complexiteit van een pc en van de RNS510 vind ik het toch opmerkelijk dat deze ca 12 GB nodig heeft voor zijn 'OS'...

Maar goed, het is m.i. enigszins misleidend om met 30GB te adverteren terwijl men er maar 18 GB netto kan gebruiken. Natuurlijk, dit is nog heel veel voor wat MP3's hoor!
Je vergeet een paar zeer belangrijke zaken:
  • Je hebt het weliswaar over het operating system van de PC maar je weet dat je daar helemaal niets mee kunt als er geen toepassingssoftware en gegevens beschikbaar zouden zijn.
  • Het operating system staat niet op de HD maar staat in het geheugen van de computer, waarschijnlijk een EPROM.
  • Dat wat er op de HD staat zijn de gedecomprimeerde gegevens van de DVD en die kunnen makkelijk het 4 of zelfs 10 voudige van de oorspronkelijke data beslaan, afhankelijk van de soort gegevens die is gecomprimeerd.
  • Dat wat je als vrije ruimte op de HD ziet aangegeven leidt bij jou tot de conclusie dat de rest van de HD in beslag wordt genomen door software. Dat is niet juist, want het is uitsluitend de gereserveerde ruimte, partitie zo je wilt, voor het navigatiegedeelte
  • Het is, behalve de kaart van West en Centraal Europa die nu aanwezig is, ook de bedoeling dat tevens de kaart van Centraal en Oost Europa er bij geladen moet kunnen worden, dus ook daar is ruimte voor gereserveerd.
Afgezien van bovenstaande is het eigenlijk belachelijk dat er niet meteen een grote HD in wordt geleverd. Voor het geld hoef je het niet te laten. 30 Gb Harddisks zullen trouwens niet eenvoudig te leveren zijn :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Wat hoger lees ik over een 200 GB HD. Daarbij dan wel de vraag of dat een schijf is die bestemd is voor inbouw in de uiterst beroerde omgeving zoals een Navi in een auto is. Heeeeel veel trillingen, en dat is nooit prettig voor een HD.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerard136
Average Member
Average Member

Bericht door Gerard136 »

Weet iemand misschien wat op dit moment de laatste HW en SW versie is van de RNS510 (voor de T5, dus met rechte hoeken) :?:

Is die versie verschillend voor de Golf (ronde hoeken) en de T5?
De laatste versies die Gerritje ooit noemde waren H074 / 1000.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navi 950 tmc
    door John67 » 15 nov 2019 09:33 » in Traffic Message Channel
    Reacties: 0
    Weergaves: 603