RNS 500 en 510 navi

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Re: vrijschakeling

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

kriszty schreef:ik heb begrepen van een lokale dealer dat er voor de rns 510 ook weer een nieuw soort vrijschakeling is, die automatisch werkt ( zonder schakeling of actie op het stuur ). iemand al ervaring hiermee ??
Vertel, vertel!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hoe zou dat dan "automatisch" moeten werken, op basis van welke parameters?

Laat die dealer daar maar wat meer over vertellen en zeggen hoe je dat zou moeten implementeren. Vooralsnog.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kriszty
Starting Member
Starting Member

vrijschakeling

Bericht door kriszty »

ik heb reeds al 2 verschillende leverancies gesproken, die dus allebei het zelfde zeiden. Ik heb de vrijschakeling vandaag gehaald, ga hem morgen inbouwen, ben dus ook wel benieuwd !!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kriszty
Starting Member
Starting Member

Vrijschakeling

Bericht door kriszty »

Even vlug ingebouwd deze ochtend, en vlug even 5 min. gereden met navigatie aan, en met een speelfilm DVD. Alles werkt tot nu toe goed , speelfilm speelt ie gewoon tijdens het rijden af, en ook de navigatie werkt zoals ie hoort te werken. Oftewel het werkt !!!!! zonder een extra knop te gebruiken of via de stuurbediening.

auto is een golf v bj 11-2005 met stuurwielbediening.!!!

voor verdere info mailen of e.d.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

voor verdere info mailen of e.d.
Het zou mooi zijn (en sympathiek) als je hier alle gegevens van deze vrijschakeling zou willen posten ipv alleen iedereen die daarom vraagt per email in te lichten. Het is immers een forum :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kriszty
Starting Member
Starting Member

Vrijschakeling

Bericht door kriszty »

Uiteraard...

Ik heb deze gisteren bij gehaald in den haag bij www.car-tronic.nl , koste mij 150 euro !, hij ziet er in principe bijna hetzelfde uit als de zgn oude vrijschakel-modules. ik weet niet wat ik er meer van moet vertellen. Lijkt wel dat ik een van eerste ben met deze vrijschakeling !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

OK, bedankt voor deze verwijzing
http://www.car-tronic.nl/shopp/product_ ... eling.html
Jammer dat men op deze site niet iets uitvoeriger kan zijn over de mogelijkheden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: Vrijschakeling

Bericht door JW »

kriszty schreef:Uiteraard...

Ik heb deze gisteren bij gehaald in den haag bij www.car-tronic.nl , koste mij 150 euro !, hij ziet er in principe bijna hetzelfde uit als de zgn oude vrijschakel-modules. ik weet niet wat ik er meer van moet vertellen. Lijkt wel dat ik een van eerste ben met deze vrijschakeling !
Kun je ons vertellen wat dat plug&play inhield? Waar is 'ie tussen geprikt, op welke stekkers enz.?
En wat moet je nu doen als je, al rijdend een DVD wilt afspelen, alleen maar die DVD inleggen? En hoe gaat de navigatie dan verder?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kriszty
Starting Member
Starting Member

vrijschakeling

Bericht door kriszty »

Plug en play, tja, dat is alleen de stekker uit de rns510 halen en de andere stekker er voor in de plaats.. je hoeft voor de rest geen knopjes of schakelaars in drukken om dvd te kunnen bekijken, het is dus in principe radio aan , dvd'tje erin en kijken maar. alles werkt gewoon naar behoren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Kun je ook nog vertellen hoe de navigatie dan gaat? Loopt die gewoon door terwijl je een DVD op hebt staan? Het beeld is dan weg uiteraard, maar gaan de aanwijzingen dan wel door?
En hoe zit het als je dan de DVD weer stopt, staat de Navi dan goed "op z'n plek" en gaat die dan gewoon verder?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kriszty
Starting Member
Starting Member

vrijschakeling

Bericht door kriszty »

Als ik er een dvd in stop, dan blijft de navigatie gewoon netjes doorgaan, ik heb maar 2-3 min. gereden om te kijken of alles werkte, morgenochtend zal ik alles goed uitproberen, en kan ik wat meer details geven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kriszty
Starting Member
Starting Member

vrijschakeling

Bericht door kriszty »

nog een kleine upje, toch maar even wat langer gereden, met een dvd film erin, en vervolgend een navigatie adres ingevoerd, alles werkt perfect, uiteraard als je dvd kijkt, wil je je route zien, dan moet je op map drukken ( hoeft natuurlijk niet ) ( dvd blijft dan wel doorgaan ) wil je dat niet dan blijft in ieder geval de gesproken aanwijzingen en het display op het dashboard gewoon doorwerken. even ook in een klein tunneltje gereden, en ook daar werkt de navigatie zoals ie hoort te werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joptroot
Junior Member
Junior Member

Afspelen andere videoformaten

Bericht door joptroot »

Weet iemand of de RNS510 ondersteuning biedt voor andere dan het DVD format?
Video formaten zoals AVI MPG en WMV?

Heb getracht de zoeken op deze termen maar niets gevonden..

Bedankt voor evt info!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Uitsluitend DVD video en niets anders!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joptroot
Junior Member
Junior Member

RNS 300 vervangen door RNS 510 in Passat(2007)

Bericht door joptroot »

Vanavond heb ik geprobeerd samen met de leverancier van de RNS510 mijn RNS300 te vervangen door een RNS510. Alles leek te werken inclusief de vrijschakeling, wisselaar etc. Zelfs de mute knop.
Dit in een VW Passat uit 2007.

MAAR helaas het bleek dat de telefoonvoorbereiding niet meer schakelde op de speakers. Ik heb zowel een carkithouder op de voorbereiding voor mijn Nokia als een VW Bluetooth module. Ik kan via het stuur het gesprek aannemen en opleggen maar krijg geen geluid over de speakers. Radio/DVD schakelt wel uit, maar vervolgens blijft het akelig stil.

We hebben geprobeerd de pinnetjes nog te verzetten voor de Tel AF- en Tel AF+ maar dit mocht niet baten.

Omdat ik veel op de weg zit en daarbij geregeld bel is kunnen spreken en horen over de autospeakers een vereiste. Heb de RNS510 ook niet genomen en terug de RNS300 er in geplaatst, deze werkte weer naar behoren!
Jammer maar helaas..

Mijn vraag: is iemand bekend met dit fenomeen?
Bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Dat is nu al tig keer behandeld! Daarvoor moet er een compleet andere stuureenheid worden geplaatst (€ 722 excl BTW)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joptroot
Junior Member
Junior Member

Bericht door joptroot »

Gerritje schreef:Dat is nu al tig keer behandeld! Daarvoor moet er een compleet andere stuureenheid worden geplaatst (€ 722 excl BTW)
Hmmz dat zag ik idd staan, heb ik daar tig keer over heen gelezen. Blijkbaar niet direct uit opgemaakt dat dit daar mee samenhing..

Zal het nog eens opzoeken!

thnx!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joptroot
Junior Member
Junior Member

Bericht door joptroot »

joptroot schreef:
Gerritje schreef:Dat is nu al tig keer behandeld! Daarvoor moet er een compleet andere stuureenheid worden geplaatst (€ 722 excl BTW)
Hmmz dat zag ik idd staan, heb ik daar tig keer over heen gelezen. Blijkbaar niet direct uit opgemaakt dat dit daar mee samenhing..

Zal het nog eens opzoeken!

thnx!
Het draadje nog eens doorgelopen! Ik had het niet goed begrepen. Wat ik dacht:
Dat ENKEL de bediening van de telefoon via navi en stuur NIET zou werken met de RNS510. Iets wat me niet zo interesseert! Ik had gehoopt alleen het geluid wel nog te kunnen horen van een telefoongesprek via de car-speakers met mijn standaard tel-voorbereiding. Dat ik alles moet bedienen (muv volume op speakers) op de gsm zelf is geen probleem...

Jammer dat dit niet gaat. Dan zie ik voorlopig maar af van de RNS510

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Je kunt de RNS510 gewoon nemen maar dan met een normale carkit of een Parrot. Kan perfect werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mariootje
New Member
New Member

rns510 in t5 california (`06)

Bericht door mariootje »

Vandaag ook in den haag bij car tronic geweest en de can bus interface(1.6 / 2.0) er tussen laten plaatsen.
Na 5 min. rijden en het werkt allemaal.
Ik ben echt blij met dit mooie toestel (de rns510.)

Met ook veel dank aan dit forum waaruit ik de info heb vergaard om tot een werkend systeem te komen! :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerard136
Average Member
Average Member

Bericht door Gerard136 »

Na 5 min. rijden en het werkt allemaal
Leuk om dat te horen! :D :D Werken de stuurbediening en de navi info in de boordcomputer ook? Of heb je die niet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Re: RNS 300 vervangen door RNS 510 in Passat(2007)

Bericht door vwgolf »

joptroot schreef: MAAR helaas het bleek dat de telefoonvoorbereiding niet meer schakelde op de speakers. Ik heb zowel een carkithouder op de voorbereiding voor mijn Nokia als een VW Bluetooth module. Ik kan via het stuur het gesprek aannemen en opleggen maar krijg geen geluid over de speakers. Radio/DVD schakelt wel uit, maar vervolgens blijft het akelig stil.
Bedankt!
Dit komt omdat bij de rns 300 de telefoonmute aansluiting op een ander punt zit dan bij de rns 510.
Bij de rns 300
Afbeelding
en bij de rns 510
Afbeelding
Bij de rns 510 zit hij op de 12 polige groene most stekker punt 10

Dit is niet corerct hoeft alleen bij de telefoonvoorbereiding premium.
En dit heeft joptroot niet omdat hij aangeeft een bluetooth adapter te hebben. Dit kan alleen bij een gewone telefoonvoorbereiding en niet bij een premium.
Om de mute kabel te veranderen heb je een kabel nodig.
Deze kabel kun je bij de betere dealer halen onderdeelnummer 000979009.
En tevens kan het nodig zijn om de navigatie te coderen, ik weet niet of dit is gebeurd?

Als je nog meer info nodig hebt laat dan maar even weten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joptroot
Junior Member
Junior Member

Bericht door joptroot »

vwgolf schreef:
joptroot schreef: MAAR helaas het bleek dat de telefoonvoorbereiding niet meer schakelde op de speakers. Ik heb zowel een carkithouder op de voorbereiding voor mijn Nokia als een VW Bluetooth module. Ik kan via het stuur het gesprek aannemen en opleggen maar krijg geen geluid over de speakers. Radio/DVD schakelt wel uit, maar vervolgens blijft het akelig stil.
Bedankt!
Dit komt omdat bij de rns 300 de telefoonmute aansluiting op een ander punt zit dan bij de rns 510.
Bij de rns 300
Afbeelding
en bij de rns 510
Afbeelding
Bij de rns 510 zit hij op de 12 polige groene most stekker punt 10

Dit is niet corerct hoeft alleen bij de telefoonvoorbereiding premium.
En dit heeft joptroot niet omdat hij aangeeft een bluetooth adapter te hebben. Dit kan alleen bij een gewone telefoonvoorbereiding en niet bij een premium.
Om de mute kabel te veranderen heb je een kabel nodig.
Deze kabel kun je bij de betere dealer halen onderdeelnummer 000979009.
En tevens kan het nodig zijn om de navigatie te coderen, ik weet niet of dit is gebeurd?

Als je nog meer info nodig hebt laat dan maar even weten.
Hallo VWGolf,
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik zal bij de dealer navraag doen voor het onderdeel!
Met deze kabel kan ik de mute knop goed door 'patchen' op de stekker en krijg ik wel geluid door de speakers?

Dat klopt. Ik heb de: standaard telefoonvoorbereiding i.c.m. een VW Bluetooth Pairing Adapter: http://www.volkswagen-zubehoer.de/filea ... 02_doc.pdf
(pag 4.)

Excuses voor de onwetendheid, maar 'coderen' durf ik niet te zeggen. Ik heb wel een vermoeden. Ik denk niet dat dit gebeurd is. De verkoper van de RNS510 is geen VW dealer. Ik neem aan dat ik dan na inbouw nog even langs de dealer moet hiervoor?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

Hallo VWGolf,
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik zal bij de dealer navraag doen voor het onderdeel!
Met deze kabel kan ik de mute knop goed door 'patchen' op de stekker en krijg ik wel geluid door de speakers?
Ja, kabel welke besteld moet worden bij de dealer verbinden met mute kabel in de auto en dan verbinden met punt 10 van de groene stekker
Dat klopt. Ik heb de: standaard telefoonvoorbereiding i.c.m. een VW Bluetooth Pairing Adapter: http://www.volkswagen-zubehoer.de/filea ... 02_doc.pdf
(pag 4.)

Excuses voor de onwetendheid, maar 'coderen' durf ik niet te zeggen. Ik heb wel een vermoeden. Ik denk niet dat dit gebeurd is. De verkoper van de RNS510 is geen VW dealer. Ik neem aan dat ik dan na inbouw nog even langs de dealer moet hiervoor?
Heeft de inbouwer er een testkast/laptop aan de auto gehad?
Zo niet dan is hij nog niet gecodeerd.
Dit kun je laten doen bij de betere dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mariootje
New Member
New Member

reaktie op vraag van gerard136

Bericht door mariootje »

Gerard136 schreef:
Na 5 min. rijden en het werkt allemaal
Leuk om dat te horen! :D :D Werken de stuurbediening en de navi info in de boordcomputer ook? Of heb je die niet?

:D De mfa werkt niet, dwz de radioinfo, ik mis deze niet, (alles is uitleesbaar op het navischerm) de stuurbediening werkt wel dit was voor mij wel een voorwaarde.(was ook een prijzige optie bij aanschaf v/d camper)

:arrow: Dat de mfa via een update nog werkend gemaakt kan worden geloof ik niet meer zo. (dit zou eind vorig jaar al mogelijk moeten zijn, volgens de duitse sites)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navi 950 tmc
    door John67 » 15 nov 2019 09:33 » in Traffic Message Channel
    Reacties: 0
    Weergaves: 603