Dames en Heren,
Ik ben nieuw op dit forum, dus misschien is onderstaande informatie achterhaald/dubbelop, maar zie het als positieve tip en meteen wat vraagjes van mijn zijde:
Ik ben in april 2007 gaan rijden in een Passat ( type 3C? ) Variant met Business pakket. Dit betekende standaard een RNS300 navigatie aan boord.
Deze RNS 300 heb ik bij de dealer meteen laten 'vervangen' door een MFD DVD type C, welke ik overigens zelf ( LEGAAL!) heb gekocht.
Helaas mocht ik het nog geen jaar uitzingen met deze navigatie daar deze kort geleden is gestolen ( Slachtoffer nr....????) Grrr !
Ik heb nu, ipv dezelfde navigatie, de RNS 510 gekocht.
Daar er in het business pakket ook een standaard CD-Wisselaar af fabriek zit, moest er in de wisselaar connector die achter in de RNS510 komt te zitten wel even de massa draad een plaatsje verschoven worden. Dit omdat op de RNS 510 de massa aansluiting 1 plekje is opgeschoven. Dit voorkomt een 'hol' geluid zeg maar.
Daarnaast hebben de oneigenlijke eigenaren BEIDE antenne coax draden doorgeknipt en nu komt die: Achter op de RNS 510 zitten maar lieft 3 coax aansluitingen. Twee witte naast elkaar en apart 1 blauwe aansluiting. Maar ja, ik heb maar twee coax kabels.
Kan iemand mij misschien vertellen hoe dat zit? Splitter of zo? Alvast dank voor de info/hulp.
Daarnaast is de business uitvoering ook voorzien van een 'standaard' carkit. Dus niet de duurdere Premium. Is het nu ook mogelijk om een bluetooth gsm over het display aan te sturen van de RNS 510? Ik heb op een ander forum hier wel eea gelezen, maar dat sloeg dacht ik allemaal op de premium optie.
Moet verder melden dat de RNS 510 wel een heel mooi apparaat is om te zien, alleen de radio en navigatie kan ik nog niet beoordelen (coax kabels moeten nog gerepareerd worden...). Ik heb wel meteen de interface kabelbox gekocht waarmee je ook tijdens het rijden naar een DVD kan kijken.
Mocht ik overhoopt téveel vragen of verkeerd gepost hebben dan verneem ik graag.
Gr Rien