RNS 300 Volkswagen

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Dennis V8
New Member
New Member

RNS 300 Volkswagen

Bericht door Dennis V8 »

Al weer een RNS 300 vraag

Ik heb in augustus 2008 mijn nieuwe golf variant in bezit gekregen. Na eindeloos wachten eindelijk. Maar een nadeel ik kan mijn MP3 speler niet op mijn radio aansluiten of mijn Nokia E71
Heb op dit forum al flink doorgespit en kom op de oplossing van Dension uit met de gateway 300.
Mooie oplossing maar kan het ook nog anders??
Als ik mijn telefoon laat koppelen via blue tooth kan ik via de music player van mijn telefoon muziek afspelen op mijn RNS dit gaat. Maar dit gebeurt maar over hoge tonen speakers in de voordeuren. Ik speel de muziek dus af via mijn carkit.
Nus is mijn vraag of het eenvoudig is om de lage toon speakers mee te laten doen in t feestje. Op deze manier hoef ik geen gateway aan te schaffen.

De 2e vraag is. Is het mogelijk om de bedrading van de wisselaar in de middensteun op te pikken en het uitgaande signaal van de wisselaar te onderbreken D.M.V een stekker verbinding. Hierdoor kan volgens mij de mogelijkheid ontstaan om als het uitgaande signaal van de wisselaar onderbroken is , het uitgaande signaal van de MP3 speler of Nokia E71 op deze stekker verbinding te koppelen. Hierdoor onstaat er een mogelijkheid om de muziek van de MP# speler of af te spelen op de RNS 300.

Indien dit mogelijk is , hoe krijg ik de wisselaar uit de middensteun???

En ja mischien moet ik uiteindelijk toch wel de Dension Gateway 300 aanschaffen. Maar heee het is het proberen warrd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Alle voorstellen die je hebt gedaan werken niet, helaas.

De oplossing is een Gateway maar je kunt ook een USB aansluiting voor de RNS300 nemen. In beide gevallen zul je de wisselaar kwijt raken. Nog verstandiger is om een ander navigatiesysteem te nemen. Dat loont al als je bedenkt dat een paar cd'tjes voor je vakantiebestemming € 159 per stuk kosten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dennis V8
New Member
New Member

RNS 300 volkswagen

Bericht door Dennis V8 »

Gerritje in iedergeval bedankt voor de tip helemaal top
Is inderdaad een goed idee, k kan TomTom europe 6 op mijn Nokia E71 installeren of Route 66
Maar ik ben op zich wel te spreken over het navigatie systeem. Je moet inderdaad in buitenland niet van de grote route af wijken want dan is de vw navi het spoor bijster. En ik kan altijd in de noodgevallen de kaart er bij trekken ging 10 jaar geleden ook goed.
Maar als ik kies voor de gateway oplossing is er ook een variant, heb ik me laten vertellen. Dat de wisselaar ook gewoon naar behoren blijft werken.
Is de montage eenvoudig?? stekker klik klik??? Ben zelf wel van het knutselen met amerikaanse auto,s, maar aan mijn lease auto ga ik niet te veel liggen klooien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zou vwb de montage toch liever verwijzen naar de inbouwhandleiding van de Gateway. Ook de uitbouw van de navigatie is niet heel erg eenvoudig maar wel te doen. Daarvoor heb ik al eens een handleiding gepost
http://www.navi-forum.net/board/viewtop ... t=ausbauen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dennis V8
New Member
New Member

RNS 300 Volkswagen

Bericht door Dennis V8 »

Bedankt voor de tip. K ga er mee aan de slag

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dennis V8
New Member
New Member

Volkswagen RNS 300

Bericht door Dennis V8 »

Gerritje

FF n belletje naar de inporteur van Dension gedaan. Deynos in zeewolde. Deze melde mij dat ik de wisselaar niet hoefde te missen met de volgende setup

Dension gate way 100 of 300 het verschil is de 300 heeft nog een USB aansluiting extra. Gateway 100 advies verkoop 169€
En om de wisselaar te laten werken heb je in combinatie een CDR- of wel retention box extra nodig
CDR box 59€

Dit werk als volgd volgens de monteur Deynos . De RNS 300 staat altijd in I-pod mode.
Als je wil wisselen naar je cd wisselaar handel je als volgt.
Druk op cd, ga naar cd 6 en dan naar nummer 9 en dan naar volgende.
Vervolgens schakeld je I-Pod aansluiting uit en is je wisselaar actief.
Bestelling is gedaan met de garantie niet goed geld terug.
Laat het wel weten op het forum of het gelukt is om het te instaleren in Das auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mmfb
Starting Member
Starting Member

VW RNS300 vs Dension Gateway 300

Bericht door mmfb »

Allen,
hierbij mijn ervaringen
VW Passat Variant 2 ltr D 170pk, 6bak handgeschakeld
Uitvoering High Line en business pakket dus met bluetooth carkit, cdwisselaar, RNS300 radio/ mp3 speler en pijl navigatie. Rij ca 65000km per jaar

Dension Gateway 300 ertussen werkt prima.

Bij bestelling auto duidelijk eisen en wensen kenbaar gemaakt en erg goed advies gekregen en een prima deal kunnen maken. ca 500e ex btw 50% koriting maakt een kleine 300e. incl BT adaport en tussen stekker tbv cd unit

Wel redelijk kostbaar maar staat niet in vergelijk met aantal uren ik in auto zit (gemiddeld 4u per dag) incl inbouw en kabel om cd wisselaar te behouden (6cds dus geen mp3 bestanden proberen af te spelen) Dit kan in ' navigatie unit' , route inladen en nav. cd eruit etc.

wisselen tussen losse mp3 speler en cd wisselaar via gateway gaat goed (extra kabel nodig !), wisselen van nummers in de mappen op de losse de mp3 speler gaat prima. Weergave op midden display en MFA(tussen klokken in ) werkt wel is voor mijn echter niet van toepassing en wel hierom:
Hoofdzaak is auto rijden van AnaarB daarnaast stukje navigeren en wat bellen. Additionele info is onnodig en komt veiligheid niet ten goede.

Wisselen kan gewoon via midden unit en via stuur bediening

Handleiding v2.0 was over bediening niet helemaal duidelijk, zeker bij het wisselen tussen cd wisselaar en mp3 speler echter v201 van de handleiding had 2tekst regels extra met juiste tekst uitleg. Via mede forum lid verstrekt gekregen,waarvoor nogmaals mijn dank!

Achteraf was wisselactie ook via oude handleiding te volgen maar in nieuwe versie was stukje tekst instructie voor mij de 'missing link'

Altijd weer erg makkelijk om handleiding tot de grond af te branden in een forum. Staan mogelijk 2 of 3 kleine typ foutjes in (zetwerk?)

Via usb aansluiting vd gateway met nokia verloopstekker wordt mijn Nokia E90 communicator opgeladen. Bluetooth carkit werkt erg goed en hoor mijn gesprekspartners prima. Tevens wordt mij regelmatig gevraagd of ik wel in de auto zit daar verbinding kraak helder is. Zelfs bij snelheden van 170/180+ ( 215 max ;heb het geluk dat ik regelmatig door Duitsland rij).

Wel via dealer - daar deze adviseur (geen verkoper maar Adviseur) het echt wist waarover hij het had een losse bluetooth adaptor erbij nodig (onderdeel totaal deal) .

Voor eerder genoemde telefoon is er namelijk geen cradle beschikbaar voor in de af fabriek bt carkit voorbereiding. Wel jammer dat je er dus altijd een adapter of cradle van ca 110e (excl btw) of 150e voor bijv. N 6310 (*)

bij moet aanschaffen net als de navigatie dvd geen onderdeel is van de prijsstelling van de rns300 wel bij de 500. (snap ik nog even ca 1500e extra voor het Executive pakket tov rns300/ Business pakket).

(*) en dan ben je ook nog van telefoon software afhankelijk (firmware) of de oplaad functie wel werkt.

Soms wissel ik naar TomTom mobile op telefoon indien er hoofdstraten in West Europa nodig zijn. Standaard navigatie heeft NL detail en West Europa main routes. Instructie komen prima via BT door en gewoon bellen is ook mogelijk.

Advies: altijd goede voorbereiding wat je wilt en wees reeel met je eisen en wensen. Geef adviseur de tijd om eea uit te zoeken en vraag (goedkopere )alternatieven en accepteer dat je dan functionaliteit inleverd. Alles heeft z'n prijs.

Verwacht dus niet op zaterdag na middag een pasklare oplossing, vraag om referentie (laat je bellen op moment en een vergelijkbare oplossing voor onderhoud in garage staat) of spreek klanten in werkplaats/showroom aan.

Kortom prima product en een mooie aanvulling in functionaliteit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Discover Pro en Mijn Volkswagen Module
    door ghdefouw » 24 mar 2018 15:06 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1106
  • upgrade CD navigatie Volkswagen Phaeton
    door FVDL » 20 nov 2016 15:05 » in V.A.G
    Weergaves: 675
  • NAVIGATIE VOLKSWAGEN, RAAR GELUID BIJ AUX EN CONTACT AAN
    door oepich123 » 26 sep 2018 17:02 » in V.A.G
    Weergaves: 719
  • Updaten Volkswagen RNS 510 (Navaudio / Ultinon versie)
    door eehbiertje » 12 nov 2016 13:05 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1513
  • Ik zoek een gebr. aanwijzing voor volkswagen radio navigatiesysteem mfd
    door Trebor » 06 jun 2015 22:17 » in V.A.G
    Weergaves: 664

Terug naar “V.A.G”