RNS 300 schakelstroom probleem

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
2fan
New Member
New Member

RNS 300 schakelstroom probleem

Bericht door 2fan »

Beste lezers,

Ik heb sinds kort een RNS 300 ingebouwd in mijn golf 5 uit 2006. Ik heb nu het probleem dat als ik de contact uit doe slaat mijn radio af en kan ik hem ook niet meer aanschakelen zonder contact aan te zetten. Als ik het contact weer aan draai kan ik de radio wel weer aanschakelen maar hij doet het niet zelf. Ook komt hij eerst heel kort met de code melding en daarna speelt de radio gewoon. Bij een vriend van mij slaat de radio gewoon aan als hij contact weer aanzet.

Ik had hiervoor een enkel din sony radio erin.

Ik weet niet of het een idee is om de de kabels in de canbus nummer 13 en 15 om te wisselen? Herkent iemand dit probleem en kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Re: RNS 300 schakelstroom probleem

Bericht door vwgolf »

Vermoedelijk is de bedrading in de quadlock stekker aangepast en zitter er geen 2 constante voedingen meer in de stekker ivm de voorheen geplaatse Sony. Als er 2 constante voedingen worden aangelosten is het probleem opgelost.
Het inschakelen van de radio bij contact aan, gaat via can-bus.
2fan schreef:Beste lezers,

Ik heb sinds kort een RNS 300 ingebouwd in mijn golf 5 uit 2006. Ik heb nu het probleem dat als ik de contact uit doe slaat mijn radio af en kan ik hem ook niet meer aanschakelen zonder contact aan te zetten. Als ik het contact weer aan draai kan ik de radio wel weer aanschakelen maar hij doet het niet zelf. Ook komt hij eerst heel kort met de code melding en daarna speelt de radio gewoon. Bij een vriend van mij slaat de radio gewoon aan als hij contact weer aanzet.

Ik had hiervoor een enkel din sony radio erin.

Ik weet niet of het een idee is om de de kabels in de canbus nummer 13 en 15 om te wisselen? Herkent iemand dit probleem en kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
2fan
New Member
New Member

Bericht door 2fan »

Er zitten wel 2 dikke draden aangesloten op nummer 13 + 15. De kleuren weet ik niet meer uit me hoofd maar het is in de richting van rood oranje.

Ik wil wel dat de radio vanzelf uitschakeld als ik contact uit doe. En dat hij zelf weer aanschakeld als ik contact aan doe. Ik zal eens van de week meten of de twee draden constant stroom hebben of niet. Ik hoop dat ze nu omgekeerd geplugd zitten en dat mijn probleem snel is opgelost.

Groet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
2fan
New Member
New Member

Bericht door 2fan »

Heren,

Het probleem is opgelost. Op nr 13 + nummer 15 zat constant stroom en op 16 (safe) zat schakelstroom. De schakelstroom op nummer 16 was waarschijnlijk niet origineel. Zo zag het er in ieder geval uit. Ik dacht ik zet nummer 13 en 16 om zodat er constant stroom op 16 staat en schakelstroom op 13. Toen ik de radio weer aansloot ging tot mijn grote verbazing mijn contactslot lampjes branden zonder dat mijn sleutels op het contact zat!!! :shock: Dat was even schrikken. Ik heb toen de schakelstroom er maar meteen afgehaald want dat zag er niet goed uit. Daarna heb ik een draadje van pin nummer 13 naar nummer 16 getrokken en alles deed het zoals het zou moeten doen.

:lol:
Bedankt nog!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC