Rns 300 --> Rns mfd?

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Inflatablemouse
New Member
New Member

Rns 300 --> Rns mfd?

Bericht door Inflatablemouse »

Aloha,

Ik heb me wezeloos gezocht, niet alleen hier maar ook op andere sites over de geluidskwaliteit tussen de rns300 en de mfd dvd.

Ik ga een nieuwe jetta bestellen en zit nu te twijfelen of ik voor de gewone comfortline ga met 8 luidsprekers en er mijn ouwe becker mexico cd inzet (geen nav dus) of de business editite met rns-300 en 8 luidsprekers of de upgrade naar de rns-mfd-dvd met 10 luidsprekers.

Nu verwacht ik niet dat er voor mij bepaald wordt wat ik mooi vind klinken maar het zal wel bekend zijn denk ik welke van de nav systemen het best zal klinken. Het is behoorlijk wat geld en navigatie is leuk maar niet noodzakelijk.

Weet iemand wat verder het verschil is (buiten het feit dat het er twee meer zijn) tussen de standaard 8 luidsprekers en de 10 bij Mfd? Zijn de speakers van een betere kwaliteit?

En bedankt voor de moeite!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Één ding zou ik zeker niet doen en dat is een MFD2 DVD overwegen. Wacht dan totdat de RNS510 standaard als optie op de Jetta wordt geleverd. De MFD2 DVD is een hopeloos verouderd en traag systeem.
De RNS300 is een redelijk snel systeem en bovendien in staat om een prima geluidskwaliteit te produceren. Het enige systeem tot dan, dat tevens ID3 tags kon weergeven.
Nog nooit van iemand begrepen wat de 10 luidspreker-optie als verbetering tov 8 luidsprekers zou inhouden.
Over het algemeen wordt op de duitse fora de geluidskwaliteit van de RNS300 geroemd.
Maar als navigatiesysteem is het vreselijk duur mbt de kaart CD's. Een Europasetje kost gauw €1200

Maar wat je ook moge beslissen, als je niet specifiek kiest voor radio, radiovoorbereiding of navigatie al dan niet in combinatie met een businesspakket, heb je een probleem. Als je namelijk niet één van deze opties bestelt zit er geen antenne, geen iso-stekker, geen quadlock adapater en geen enkele andere kabel in je radiovakje!
Dan kan het inbouwen van je Mexico heel duur uitvallen!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Inflatablemouse
New Member
New Member

Hm oke - Ik kan het nog even vragen natuurlijk als tie tegen december/januari geleverd word of er dan een 510 in komt maar ik denk dat ik het antwoord al weet.

beter dus geen business editie en gewoon radiovoorbereiding met 8 luidsprekers en mn becker erin. steek ik dat geld weer in mn zak.

Bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

Moet je bij een Jetta extra betalen voor radio-voorbereiding???

Al eens een Octavia Business Edition overwogen ipv. een Jetta?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Inflatablemouse
New Member
New Member

Jetta is veeeeeel mooier :wink:

maar om je vraag je beantwoorden, er zit standaard radiovoorbereiding op met 4 speakers, maar ik wil dat uitbreiden naar 8 :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Die Skoda is inderdaad een veel gunstiger optie, en niet alleen vanwege de buitengewoon hoge inruilprijzen.
Radiovoorbereiding is standaard met 4 luidsprekers maar daar moet wel op worden gewezen want er kan kennelijk van alles misgaan volgens insiders bij VW.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”