RNS 300 + Ipod

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Paul8
New Member
New Member

RNS 300 + Ipod

Bericht door Paul8 »

Vorige week nieuwe Touran afgeleverd gekregen met RNS 300.
Navigatie en radio werken prima.
Ipod aansluiting in armsteun, bediening via display van RNS 300. Daar verschijnen echter alleen nummers van de tracks. Dat zijn er bij mij ca 15.000. En daar is op deze manier dus niets mee op te zoeken.
Daarop een icelink aansluiting (geleverd door VW) met kabel geprobeerd, zodat je titels kan opzoeken met Ipod in de hand. Tevergeefs: de RNS schakelt het display van de Ipod uit.
In mijn oude auto (Peugot Partner) had ik een Dension Icelink. Bij selecteren van CD 6 kreeg ik keuzemenu, waarmee o.a. was in te stellen, dat bediening via de Ipod liep. Bij VW geeft CD 6 dat menu niet, maar alle nummers van de Ipod (zonder onderscheid naar afspeellijst).
Vragen:
- zijn de titels van tracks op de Ipod op de een of andere manier nog op het display van de RNS 300 te krijgen (ipv nummers)?
- is er met de RNS 300 nog een mogelijkheid om de bediening toch via het display van de Ipod te laten lopen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het antwoord op beide vragen is Nee, dat kan niet.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Paul8
New Member
New Member

Bericht door Paul8 »

Bedakt, Gerritje, voor je snelle reactie.

Zou je nog wat toelichting kunnen geven? Wat maakt, dat ik in de Paugot Partner met icelink wel de Ipod met via het eigen display kon bedienen en bij de RNS 300 dit hermetisch wordt afgeschermd?

Tja en dan de vraag: hoe nu verder?
Heel simpel zou toch zijn een verbinding vanuit de Ipod earphone jack naar een aux ingang. Maar die schijnt niet op de RNS 300 te zitten. Aan de andere kant, werkt mijn Parrot BT uitstekend en zonder problemen op de RNS 300.

Als de RNS 300 het probleem is, wat zie je dan als alternatieven?
Volgens de monteur zou een bepaalde Pioneer dit wel kunnen, maar die zou dan weer niet bedienbaar zijn vanaf het stuur en niet afleesbaar vanaf het display op het instrumentenpaneel (tussen km en tourenteller).
En de RNS 500/510?
Of zie je nog andere oplossingen?

Alvast bedankt voor je meedenken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Zolang er tussen een MP3 speler en een head unit geen digitale verbinding aanwezig is die de besturing kan overnemen en gegevens door kan sturen zul je altijd een flutoplossing moeten accepteren.
Er zitten hooguit wat kleine verschillen tussen de diverse uitvoeringen.
De oplossingen die Pioneer biedt zijn ook zeer rudimentair, maar kosten ook weinig. En bij VW heb je alleen maar bingo als je de USB stich aansluit op de (Solisto) voorziening, met een maximum aan selecteerbare tracks van 6 x 99.
Dat een Parrot het wel doet verbaast me niets. De aansluiting van de Parrot en de bediening hebben totaal niets te maken met de wijze waarop de iPod wordt aangesloten.
Voorzover ik weet kun je ook met de RNS510 geen externe apparatuur bedienen. Waarom ook? Omdat deze nieuwer is? De techniek leent zich er eenvoudigweg niet voor. Laat je ook niet verleiden tot duurdere oplossingen, het werkt niet.
Maar koop eens een andere navigatie waar je bijv SD kaartjes in kunt stoppen, dan ben je van die hele toestand verlost.
En over die RNS300; prachtig apparaat, maar een set CD's voor Europa kost netzoveel als een complete navi met kleurenscherm met heel Europa op SD kaartje!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eva3000
New Member
New Member

externe MP3 op RNS300

Bericht door eva3000 »

Ik heb nog een kabeltje liggen die past op de wisselaaringang van een Blaupunkt Travelpilot E2. Deze verloopt in 2 tulpjes die ik kan connecteren via jack met een mp3-speler. (Ooit via Ebay aangeschaft omdat dit mogelijk zou maken om mijn ipod aan blaupunkt radio aan te sluiten)

Zou deze optie werken? Op de Travelpilot krijg ik dit niet werkend omdat ik nergens in het menu de wisselaar kan selecteren. Kabeltje past, maar dan...!?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Nee, die optie werkt niet. Voor een VW autoradio of navigatie van deze generatie heb je altijd een speciale interface nodig die een CD=wisselaar simuleert. Een complete iPod voorziening kost je dan € 200
Een andere oplossing is een 3rd party interface van Connects2 of Gateway.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”