RCD 300 can bus aansluiten on golf 5

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
baldwin
New Member
New Member

RCD 300 can bus aansluiten on golf 5

Bericht door baldwin »

In mijn golf5 ligt een quadlock aansluiting met een beperkt aantal draden. De aansluitingen voor de canbus zitten niet in de stekker. Op mijn RCD 300 zit wel een canbus aansluiting. Hoe kan ik de radio toch op de canbus aangesloten krijgen? Kan je ergens de signalen oppikken of is dit te simpel gezien?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Geen flauw idee wat je precies bedoelt met een "beperkt aantal draden" :?: :?:
In een Golf V zit standaard een Quadlock aansluiting of je nu wel of niet een radio hebt. Op deze stekker zitten alle noodzakelijke aansluitingen voor de Radio RCD300 en ook voor een eventuele navigatie.
Het linker boven gedeelte van de stekker is voor de 8 luidsprekerdraden en het andere voor de 5 stuursignalen, Can High, Can Low, Min, Plus en Safe. Het onderste deel van de stekker hoort vrij te zijn.
Meer smaken zijn er niet. Als er dus minder bedrading naar jouw stekker gaat is mogelijk het gedeelte van de LS eruit gevallen of de rest afgeknipt. Weer opnieuw trekken en aansluiten vereist een zeer grondig onderzoek en ik zou je niet kunnen zeggen waar precies op de stuureenheid Can High en Low kunnen worden opgepikt zonder gevaar voor verstoring van de elektronika!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
baldwin
New Member
New Member

Bericht door baldwin »

Gerritje Dank voor je reactie
Op de achterkant van de RCD 300 staan de aansluitingen van de diverse pinnen en het doel. Luidsprekers, telefoon mute, 12 volt constant etc. Ook heb je de canbus aansluiting op de radio. Als je de aansluiting volgt op de quadlock is deze vanaf de aansluiting niet doorverbonden aan de auto zelf. Voor de telefoonmute heb ik ook zelf een pennetje in de quadlock moeten paatsten om de mute functie op de radio werkend te krijgen. De draden ontbreken dus naar de bus van de auto. Kan je deze ergens oppikken en aan de quadlock verbinden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als jij reeds een RCD300 hebt en die werkt, en je kunt bevestigen dat de GALA functie actief is dan valt er niets meer aan draden te trekken want dan heb je de juiste aansluiting. Sterker nog, zonder de CAN aansluiting werkt de radio niet eens! Je hebt dan namelijk geen inschakelspanning!
Een andere manier om te controleren of CAN werkt is als je de correct aangesloten telefoon bedient. Als zonder meer de uitgeschakelde radio aangaat bij het kiezen van een nummer, is alles reeds aangesloten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS510 in vw Golf 6
    door FantheMan » 17 okt 2019 07:41 » in V.A.G
    Reacties: 1