Hallo, wil morgen mijn nieuwe navigatie set monteren, maar zit de pulse-draad(voor de snelheid) op de iso-stekker??
En voor het achteruitrijsignaal waar moet ik dan zijn, of welke kleur draad?
Pulse draad Golf 4 op iso-stekker?
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 24 okt 2003 07:47
-
- Senior Member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05
Hallo Remco,
Golf 4 10/1997 ->
Puls : Draadkleur: blauw/wit. Bij Radio ISO - Stecker A, Pin 1.
Golf 4 10/1997 ->
Puls : Draadkleur: blauw/wit. Bij Radio ISO - Stecker A, Pin 1.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Hier alvast het aansluitpunt voor de puls
Golf 4 10/1997 - Kabelfarbe: blau/weiß. Vorne links im Sicherungskasten. Alternative: Kabelfarbe: blau/weiß. Am Radio ISO - Stecker A, Pin 1.
Om het achteruitrij signaal aan te sluiten kan je het makkelijkste bij de achterlichten naar de kleur van de aansluitdraad kijken, zoek deze dan op in de kabelboom links of rechts.
Alleen is dit niet altijd de dezelfde kleur.
Zelf trek ik vaak een draad naar achter toe is bijna net zo snel als uitzoeken.
Veel succes met de inbouw.
Golf 4 10/1997 - Kabelfarbe: blau/weiß. Vorne links im Sicherungskasten. Alternative: Kabelfarbe: blau/weiß. Am Radio ISO - Stecker A, Pin 1.
Om het achteruitrij signaal aan te sluiten kan je het makkelijkste bij de achterlichten naar de kleur van de aansluitdraad kijken, zoek deze dan op in de kabelboom links of rechts.
Alleen is dit niet altijd de dezelfde kleur.
Zelf trek ik vaak een draad naar achter toe is bijna net zo snel als uitzoeken.
Veel succes met de inbouw.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 14 okt 2003 16:11
Rare vraag misschien.
Bij mij zit de achteruitdraad niet gemonteerd op de navigatie.
Wat mis ik nu op de navigatie??
Bij mij zit de achteruitdraad niet gemonteerd op de navigatie.
Wat mis ik nu op de navigatie??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
hallo,
als je de achteruitdraad niet aansluit en je zou een heel stuk achteruitrijden dan weet de navigatie even niet meer waar je bent,het systeem registreerd niet dat je achteruit gaat, hij corrigeert wel weer van zelf maar dat duurt een paar tellen.
als je hem wel aansluit en je rijd achteruit dan weet het systeem dat je achteruit gaat en heb je het 'probleem' niet.
Topsport
als je de achteruitdraad niet aansluit en je zou een heel stuk achteruitrijden dan weet de navigatie even niet meer waar je bent,het systeem registreerd niet dat je achteruit gaat, hij corrigeert wel weer van zelf maar dat duurt een paar tellen.
als je hem wel aansluit en je rijd achteruit dan weet het systeem dat je achteruit gaat en heb je het 'probleem' niet.
Topsport
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Even een aanvulling op de reactie van Topsport.
Als je nooit achteruit rijdt, maakt het natuurlijk niet uit. Maar wie doet dat niet?
En als je dan 10 of 20 meter achteruit rijdt, denkt je Navi dat je die afstand vooruit gereden bent. Oftewel, je Navi kan daardoor in een stad denken dat je dan op een andere kruising zit dan je in werkelijkheid bent.
Dat moet gecorrigeerd worden met het GPS signaal, maar juist in een stad tussen gebouwen kan dat wel eens erg moeilijk zijn, met als gevolg dat je Navi de weg kwijt raakt.
Dat verhaal is niet alleen theorie, temeer daar bij een normale Navi de GPS alleen een secundaire rol speelt. Primair is "mapmatching" van de kaart-CD dmv. de tacho puls en de gyro.
En voorts duurt het opnieuw bepalen van de plaats dmv. de GPS signalen heel wat langer dan een paar tellen, dat kan makkelijk een minuutje, of zelfs wel een paar meer duren. Lees maar eens wat daarover op de site van Trimble, de leverancier van de meeste GPS antennes geschreven is.
Om een lang verhaal kort te houden: gewoon aansluiten dat achteruitsignaal.
Groet,
JW
Even een aanvulling op de reactie van Topsport.
Als je nooit achteruit rijdt, maakt het natuurlijk niet uit. Maar wie doet dat niet?
En als je dan 10 of 20 meter achteruit rijdt, denkt je Navi dat je die afstand vooruit gereden bent. Oftewel, je Navi kan daardoor in een stad denken dat je dan op een andere kruising zit dan je in werkelijkheid bent.
Dat moet gecorrigeerd worden met het GPS signaal, maar juist in een stad tussen gebouwen kan dat wel eens erg moeilijk zijn, met als gevolg dat je Navi de weg kwijt raakt.
Dat verhaal is niet alleen theorie, temeer daar bij een normale Navi de GPS alleen een secundaire rol speelt. Primair is "mapmatching" van de kaart-CD dmv. de tacho puls en de gyro.
En voorts duurt het opnieuw bepalen van de plaats dmv. de GPS signalen heel wat langer dan een paar tellen, dat kan makkelijk een minuutje, of zelfs wel een paar meer duren. Lees maar eens wat daarover op de site van Trimble, de leverancier van de meeste GPS antennes geschreven is.
Om een lang verhaal kort te houden: gewoon aansluiten dat achteruitsignaal.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 516
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 572
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 669
-
-
Navigatie-systeem inbouwen VW-GOLF(cup) van 2015
door ffocus01 » 17 apr 2017 10:42 » in Aankoop advies -
Reacties: 3
Weergaves: 780
-