Beste mensen,
ik heb sinds 3 weken een navi lock voor mijn RNS 510 in laten bouwen door mijn VW dealer.
Sinds de inbouw van de navi lock heb ik last van ruis op mijn radio, ook is mijn zenderlijst
leeg welke voorheen wel vol stond.
Hetzelfde probleem doet zich voor bij het knopje Traffic, volgens mijn RNS 510 staat er nooit geen 1 file
de lijst blijft dus ook leeg.
Voorheen heb ik hier nooit last van gehad volgens de vw dealer lag het nu misschien aan de bekabeling van mijn antenne
welke misschien defect zou zijn? lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
Als ik 10 sec op setup druk en dan FM indruk zie ik dat ANTenne 1 aanstaat maar Antenne 2 staat uit hoort dit ?
Wie kan mij helpen.
Alvast bedankt.
Problemen RNS 510 na inbouw Navi Lock
-
- New Member
-
- Average Member
Re: Problemen RNS 510 na inbouw Navi Lock
Als er maar één antenne aan staat, is dat vaak het geval omdat de auto niet standaard uit de fabriek kwam met een RNS510.
M.a.w. een optie die nadien door de dealer is ingebouwd.
Onderstaand plaatje geeft een goede uitleg hoe het in elkaar steekt. Bij mij heeft de dealer er een 'soort' splitter tussen gezet en alles werkt nu prima.
Deze wijsheid en tip kwam eerder eens voorbij en komt uit de koker van Gerritje, die dus ook alle hulde verdient.
M.a.w. een optie die nadien door de dealer is ingebouwd.
Onderstaand plaatje geeft een goede uitleg hoe het in elkaar steekt. Bij mij heeft de dealer er een 'soort' splitter tussen gezet en alles werkt nu prima.
Deze wijsheid en tip kwam eerder eens voorbij en komt uit de koker van Gerritje, die dus ook alle hulde verdient.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Is jouw toestel al eens gestolen geweest?
Wat namelijk gebeurd bij diefstal is dat ze de fakra-hulsjes afbreken zodat alleen de metalen antennestekker overblijft aan het beide antennekabels, normaal horen die dus samen in 1 fakra-stekkerhuls, als deze dus kapot is moet je beide antennekabels apart in de radio klikken, dat kan verkeerd gaan of het kan zijn dat ze verwisseld zijn. Laat dit door de dealer checken.
Wat namelijk gebeurd bij diefstal is dat ze de fakra-hulsjes afbreken zodat alleen de metalen antennestekker overblijft aan het beide antennekabels, normaal horen die dus samen in 1 fakra-stekkerhuls, als deze dus kapot is moet je beide antennekabels apart in de radio klikken, dat kan verkeerd gaan of het kan zijn dat ze verwisseld zijn. Laat dit door de dealer checken.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- New Member
mijn RNS 510 is idd uit mijn auto gestolen, VW dealer heeft er een nieuwe ingezet en alles werkte naar behoren.
Uiteindelijk heb ik door mijn VW dealer de Navi Lock laten inbouwen en sindsdien heb ik de problemen.
Nu ik terug bij hun kom om verhaal te halen zeggen ze dat alles correct is aangesloten en dat het wellicht aan mijn
bekabeling zit ze gaan nu uiteindelijk alles doormeten om te zien waar het probleem zit.
Maar die 2e antenne moet op een simpele manier aangezet kunnen worden of is dit niet van belang?
Uiteindelijk heb ik door mijn VW dealer de Navi Lock laten inbouwen en sindsdien heb ik de problemen.
Nu ik terug bij hun kom om verhaal te halen zeggen ze dat alles correct is aangesloten en dat het wellicht aan mijn
bekabeling zit ze gaan nu uiteindelijk alles doormeten om te zien waar het probleem zit.
Maar die 2e antenne moet op een simpele manier aangezet kunnen worden of is dit niet van belang?
Hide post links |
-
- Average Member
Een snelle truc om je antenne`s te controleren is:
bij ingeschakelde radio de setup toets 10 seconden indrukken, dan kom je in een verborgen menu waarin de de antenne status kan zien
bij ingeschakelde radio de setup toets 10 seconden indrukken, dan kom je in een verborgen menu waarin de de antenne status kan zien
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat kan alleen bij die toestellen waarbij dit is vrijgegeven of bij A en B modellen met oude software
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-