ik heb een probleem met mijn mfd versie b in mijn golf 4.
heb sinds kort deze navi gekocht en aangesloten, nu 't volgende:
de navigatie werkt niet optimaal, als ik een route ingeef dan 't volgende, deze zegt
route wordt berekend en daarna route is berekend, en dan verder niks meer.
ik krijg geen spraak over de speakers en op het scherm ook geen navigatie.
wel de melding "off road" op 't scherm.
ik heb wel genoeg gps satelietten, zo rond de 7 of 8 stuks
ik heb hier en daar gelezen over een pulse draad, achteruitrijaansluiting en calibratie.
nu ben ik een leek op dat gebied, wie kan en wil mij verder helpen en eventueel tegen vergoeding mijn
probleem in mijn auto oplossen.
email altijd antwoord
Edit moderator: uit voorzorg het e-mailadres weggehaald (om onnodige spam te voorkomen). Voor het e-mailadres: stuur de gebruiker even een PB'tje...
Probleem MFD versie B in VW Golf 4
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31 jan 2005 19:47
-
- Normal Member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2004 16:27
Re: probleem mfd versie b in golf 4
Als eerst: het mooie van dit forum is: we zijn er om elkaar te helpen. Natuurlijk zonder vergoeding.steef schreef:ik heb hier en daar gelezen over een pulse draad, achteruitrijaansluiting en calibratie.
Maar als u een navigatiesysteem hebt, moet inderdaad de pulse draad en achteruitrijdraad goed zijn aangesloten!
Anders werkt het systeem niet (goed).
Ik hoop dat u alles goed aangesloten heeft.
Je zou haast denken dat u zich in niet gedigitaliseerd gebied bevind.wel de melding "off road" op 't scherm
Heeft u de nieuwste software gebruikt?
En originele cd's?
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31 jan 2005 19:47
nog niet goed functioneren mfd
ik heb mijn mfd in mijn golf aangesloten en ik ben regelmatig mijn positie kwijt.
na route is berekend geeft hij alles weer, en zegt dan waar ik naar toe moet, maar
regelmatig ben ik "off road" in mijn scherm.
en geeft dan ook geen enkele aanwijzing, heeft hier iemand ervaring mee.
ik heb een mfd, versie b
alvast bedankt
na route is berekend geeft hij alles weer, en zegt dan waar ik naar toe moet, maar
regelmatig ben ik "off road" in mijn scherm.
en geeft dan ook geen enkele aanwijzing, heeft hier iemand ervaring mee.
ik heb een mfd, versie b
alvast bedankt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Re: nog niet goed functioneren mfd
Hallo Steef,steef schreef:ik heb mijn mfd in mijn golf aangesloten en ik ben regelmatig mijn positie kwijt.
na route is berekend geeft hij alles weer, en zegt dan waar ik naar toe moet, maar
regelmatig ben ik "off road" in mijn scherm.
en geeft dan ook geen enkele aanwijzing, heeft hier iemand ervaring mee.
ik heb een mfd, versie b
alvast bedankt
Alles duidt er op dat er iets niet goed zit met de aansluitingen, daarom ga je de mist in en krijg je regelmatig OFF-Road.
Daarom de vragen:
1) Heb je de puls aangesloten, op welk punt en waar heb je 'm vandaan gehaald?
2) Heb je de achteruit aangesloten, op welk punt en waar heb je 'm vandaan gehaald?
3) Heb je in het menu gecontroleerd of de puls en de achteruit goed werken?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31 jan 2005 19:47
ik heb de puls afgetakt van de bestaande iso stekker.
de achteruit heb ik niet aangesloten, was niet nodig volgens die persoon.
en waar in het menu kan ik de puls en achteruit zien, of deze goed werken?
de achteruit heb ik niet aangesloten, was niet nodig volgens die persoon.
en waar in het menu kan ik de puls en achteruit zien, of deze goed werken?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat verhaal lees ik vaker, en het is gewoon NIET juist. Lees eens dit verhaal, dan begrijp je waarom het WEL belangrijk is dit aan te sluiten. Jouw problemen kunnen zeer wel hierdoor veroorzaakt wordensteef schreef:ik heb de puls afgetakt van de bestaande iso stekker.
de achteruit heb ik niet aangesloten, was niet nodig volgens die persoon.
en waar in het menu kan ik de puls en achteruit zien, of deze goed werken?
Ik heb hier de gebruiksaanwijzing van de MFD niet bij de hand, wellicht dat iemand anders je kan vertellen WAAR je die info in het menu kunt vinden.
Wordt vervolgd dus
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Van een echte insider op MFD gebied (Cees, met dank ) kreeg ik de volgende reactie:
Groet,
JW
Van een echte insider op MFD gebied (Cees, met dank ) kreeg ik de volgende reactie:
Ik neem aan dat je daarmee in staat bent de nodige checks te doen. Uiteraard zijn we benieuwd naar het resultaatHet snelheidssignaal moet op pen 5 en 18 van de 26-polige
stekker aangesloten worden(ABS L en R), het achteruitrijd signaal op pen
17 van deze zelfde stekker.
Om de pulsen te bekijken: knop 3 en 6 tegelijk indrukken, even wachten en
dan de vlagknop in drukken, bovenste getal moet tussen de 1930 en 1940
liggen, dit getal varieert tijdens het rijden.
(afhankelijk van de bandenmaat)hier onder wordt het pulsgetal per KM aan
gegeven dit getal moet op 8 staan.
Als het boven staande goed is en de problemen blijven zich voor doen is
het 9 van de 10 keer een versleten laser in het loopwerk of een
"onduidelijke CD".
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31 jan 2005 19:47
ik ga het komend weekend allemaal uitzoeken, alvast bedankt voor de informatie.
ben zeker al veel wijzer geworden.
ik hou jullie op de hoogte
steef
ben zeker al veel wijzer geworden.
ik hou jullie op de hoogte
steef
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31 jan 2005 19:47
ik heb gekeken bij mijn mfd, maar ik kan aan het toestel geen wieltje zien
wat ik kan verdraaien i.v.m. de inbouwhoek voor de gyrokompas.
ik heb in het menu de bandenomtrek veranderd naar 1930 en de puls op 8 gezet, maar deze
blijven hier niet op staan, ik kan deze niet bevestigen.
ook de calibratie kan ik niet goed uitvoeren, wie heeft de oplossing voor mij.
ik werk ook met een gekopieerde benelux cd.
de navigatie werkt nog niet naar behoren, de positie waar ik mij bevind is niet in
overeenstemming met mijn navigatie.
wie helpt mij.
alvast bedankt, steef
wat ik kan verdraaien i.v.m. de inbouwhoek voor de gyrokompas.
ik heb in het menu de bandenomtrek veranderd naar 1930 en de puls op 8 gezet, maar deze
blijven hier niet op staan, ik kan deze niet bevestigen.
ook de calibratie kan ik niet goed uitvoeren, wie heeft de oplossing voor mij.
ik werk ook met een gekopieerde benelux cd.
de navigatie werkt nog niet naar behoren, de positie waar ik mij bevind is niet in
overeenstemming met mijn navigatie.
wie helpt mij.
alvast bedankt, steef
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31 jan 2005 19:47
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Steef,
Leg even kontakt met BMIS. Cees bouwt ook op locatie MFD's in en komt wellicht een keer in jouw buurt.
Overigens kan ook je copie CD nog een rol spelen, maar daarover discussiëren is op dit forum NIET toegestaan, zie het Reglement.
Groet,
JW
P.S. Het is onverstandig je E-mail adres open en bloot op het forum te zetten. Voor je het weet heb je een hoop SPAM in je mailbox
Advies: haal het weg uit je posting
Leg even kontakt met BMIS. Cees bouwt ook op locatie MFD's in en komt wellicht een keer in jouw buurt.
Overigens kan ook je copie CD nog een rol spelen, maar daarover discussiëren is op dit forum NIET toegestaan, zie het Reglement.
Groet,
JW
P.S. Het is onverstandig je E-mail adres open en bloot op het forum te zetten. Voor je het weet heb je een hoop SPAM in je mailbox
Advies: haal het weg uit je posting
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Ik heb het e-mailadres uit voorzorg van het forum gehaald... Zoals je kunt lezen in het eerste bericht: stuur de gebruiker even een PB voor het e-mailadres.
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31 jan 2005 19:47
de problemen zijn opgelost met mijn mfd-versie b.
ik heb de puls in het menu op 12 gezet en de bandomtrek op 2895.
daarna bevestigd en heeft zichzelf opnieuw gekalibreerd.
hij werkt nu perfect en geeft ook echt op de meter precies mijn route.
hierbij wil diverse mensen bedanken die mij ondermeer geholpen hebben.
echt super zo'n origineel mfd van vw.
ik heb de puls in het menu op 12 gezet en de bandomtrek op 2895.
daarna bevestigd en heeft zichzelf opnieuw gekalibreerd.
hij werkt nu perfect en geeft ook echt op de meter precies mijn route.
hierbij wil diverse mensen bedanken die mij ondermeer geholpen hebben.
echt super zo'n origineel mfd van vw.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31 jan 2005 19:47
wie kan mij helpen aan een originele teleatlas van de
benelux en dan de non-dx versie.
benelux en dan de non-dx versie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Ik denk dat je dit beter neer kunt zetten op de volgende plaats: index.php?f=5
Zet je daar even een berichtje neer (met omschrijving enzo)?
Groetjes,
Toho_NL.
Zet je daar even een berichtje neer (met omschrijving enzo)?
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 17 mei 2004 16:56
instellingen versie A en B
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd.
Maar voor een volgende die het probleem ook tegenkomt kan het handig zijn:
MFD systemen met versie A en B rekenen niet op het GALA signaal van de nieuwe VW's maar op signalen ABS-links en ABS rechts.
Hiermee krijgt het systeem meer snelheids pulsen dan vanaf het GALA signaal.
Oplossing kan zijn een impuls verdubbelaar.
Maar een goedkopere oplossing is de getallen voor banden omtrek en impulsgetal met een factor 1.5 te vermenigvuldigen
Zoals Steef melde resp. 12 en 2895. (is precies 1.5 *8 en 1.5 * 1930)
Overigens deze 1930 is afhankelijk van de bandenmaat (even aanpassen dus als de winterbanden weer zomerbanden worden )
Heb een tabel met bandenmaten en getallen toegevoegd
/Playtronic
Maar voor een volgende die het probleem ook tegenkomt kan het handig zijn:
MFD systemen met versie A en B rekenen niet op het GALA signaal van de nieuwe VW's maar op signalen ABS-links en ABS rechts.
Hiermee krijgt het systeem meer snelheids pulsen dan vanaf het GALA signaal.
Oplossing kan zijn een impuls verdubbelaar.
Maar een goedkopere oplossing is de getallen voor banden omtrek en impulsgetal met een factor 1.5 te vermenigvuldigen
Zoals Steef melde resp. 12 en 2895. (is precies 1.5 *8 en 1.5 * 1930)
Overigens deze 1930 is afhankelijk van de bandenmaat (even aanpassen dus als de winterbanden weer zomerbanden worden )
Heb een tabel met bandenmaten en getallen toegevoegd
/Playtronic
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MFD-G, MFA, en I-pod nano
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 572
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 669
-
-
Navigatie-systeem inbouwen VW-GOLF(cup) van 2015
door ffocus01 » 17 apr 2017 10:42 » in Aankoop advies -
Reacties: 3
Weergaves: 780
-
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 766
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 641
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 2216
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 698