Probleem inbouwen mijn RNS 510 in een andere Golf V.

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Tekn0z
Starting Member
Starting Member

Probleem inbouwen mijn RNS 510 in een andere Golf V.

Bericht door Tekn0z »

All,

Ik loop samen met een forumlid hier tegen een probleem aan. In het kort: ik heb een RNS 510 in mijn Golf V, deze heeft een PINCODE. Die code is bekend bij VW in het Elsa systeem alsmede in de unit.

De situatie is nu als volgt.

Wanneer we de unit vanuit mijn auto (voor het gemak "A") overbouwen in auto ("B") dan vraagt de units logischergewijs om een PINCODE. Die heb ik in mijn bezit (opgevraagd bij de dealer welke deze uitgelezen heeft middels hun systeemkast welke aan de auto gehangen wordt). Wanneer wij de PINCODE invoeren in deze situatie dan werkt het NIET. "Code is niet correct" geeft de unit aan.

Dit blijft zich herhalen, we hebben de unit op een losse acculader aangesloten (dus alleen + en -) dit werkte ook niet. Alles geprobeerd.

Dealer geeft als oplossing het volgende:

- Plaats de unit in Auto B vanuit Auto A
- Sluit de "systeemkast" welke in de VW werkplaats aanwezig is aan op Auto B
- Deze "systeemkast" maakt verbinding met een server in Duitsland. Dit schijnt "inleren" te heten.
- Wanneer dit klaar is, is de chassiscode van Auto B bekend gemaakt aan de unit en krijg je van de systeemkast een nieuwe unieke pincode terug.
- Code intoetsen en klaar.
-Ingeleerd en werkend

Nu is het forumlid van wie Auto B is niet overtuigd van bovenstaand en zegt dat dit niet klopt en de code simpelweg niet bij de auto hoort. Unit is 100% legaal volgens de Dealer, is vanochtend gechecked en verhaal is volgens hun nu klaar.

Wie heeft gelijk of is er soms een andere methode voor nodig?

Bedankt,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

Re: Probleem inbouwen mijn RNS 510 in een andere Golf V.

Bericht door emielvanham »

Tekn0z schreef:All,

Ik loop samen met een forumlid hier tegen een probleem aan. In het kort: ik heb een RNS 510 in mijn Golf V, deze heeft een PINCODE. Die code is bekend bij VW in het Elsa systeem alsmede in de unit.

De situatie is nu als volgt.

Wanneer we de unit vanuit mijn auto (voor het gemak "A") overbouwen in auto ("B") dan vraagt de units logischergewijs om een PINCODE. Die heb ik in mijn bezit (opgevraagd bij de dealer welke deze uitgelezen heeft middels hun systeemkast welke aan de auto gehangen wordt). Wanneer wij de PINCODE invoeren in deze situatie dan werkt het NIET. "Code is niet correct" geeft de unit aan.

Dit blijft zich herhalen, we hebben de unit op een losse acculader aangesloten (dus alleen + en -) dit werkte ook niet. Alles geprobeerd.

Dealer geeft als oplossing het volgende:

- Plaats de unit in Auto B vanuit Auto A
- Sluit de "systeemkast" welke in de VW werkplaats aanwezig is aan op Auto B
- Deze "systeemkast" maakt verbinding met een server in Duitsland. Dit schijnt "inleren" te heten.
- Wanneer dit klaar is, is de chassiscode van Auto B bekend gemaakt aan de unit en krijg je van de systeemkast een nieuwe unieke pincode terug.
- Code intoetsen en klaar.
-Ingeleerd en werkend

Nu is het forumlid van wie Auto B is niet overtuigd van bovenstaand en zegt dat dit niet klopt en de code simpelweg niet bij de auto hoort. Unit is 100% legaal volgens de Dealer, is vanochtend gechecked en verhaal is volgens hun nu klaar.

Wie heeft gelijk of is er soms een andere methode voor nodig?

Bedankt,

Heeft niets met techniek te maken om deze code beschikbaar te krijgen ...

Dealers MOETEN de procedure volgen om dit toestel in de NIEUWE auto in te leren met de pincode via de online GEKO verbinding op hun VAS Testkast. De pincode zien ze vaak geneens, toestel werkt wel in de nieuwe auto...

De code die je hebt is fout anders had het toestel zichzelf aangeleerd aan het chassisnummer van de nieuwe auto..

Dus ja, de enige mogelijkheid is om met dit toestel, gemonteerd in de nieuwe auto, naar de dealer te gaan om deze in te leren.. code krijg je wederom niet! Alleen een werkend toestel..

Dit heeft natuurlijk allemaal te maken met de vele diefstallen van deze units en op deze manier de nieuwe eigenaar met auto en al (met legitimatie) bij de dealer staat, als de online verbinding de melding "niet mogelijk, actie noodzakelijk" geeft ben je het toestel kwijt aan oom agent.. (en dan is het wel zo makkelijk als je daar met je auto en paspoortje toch al bij de dealer staat)

Groet Emiel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navigatie-systeem inbouwen VW-GOLF(cup) van 2015
    door ffocus01 » 17 apr 2017 10:42 » in Aankoop advies
    Reacties: 3