Pioneer versus VW navigatie

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Painter
New Member
New Member

Pioneer versus VW navigatie

Bericht door Painter »

Zo nieuw op het forum, en gelijk maar een paar vragen stellen:
Ik ben in het bezit van een VW T5 (2006), en heb sinds 3 jaar een navigatieset van Pioneer (AVIC 900, bestaande uit Avic-800 DVD / AVH-P 6500 ), echter deze begint wat kuren te vertonen.
Hoewel ik geen enkel nadeel aan dit systeem kan ontdekken, vindt ik een dubbel Din systeem van VW ook erg fraai.
Deze set zit echt als gegeoten, nu komt mij vraag ga ik er in kwaliteit van nav / radio er erg op achteruit wanneer ik mijn Pioneer verkoop, en overstap op een dubbel din systeem van VAG ????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat hangt er vanaf wanneer je dat gaat doen!
In september komt de nieuwe versie van het VW Navigatiesysteem beschikbaar en dat zal net zo functioneren als het Audi MMI systeem van Aisin-Zenrin. Met excuses voor de uitdrukking, alles beter dan de huidige Blaupunkt-troep.
Als je een AVIC gewend bent, onverschillig welke uitvoering, is een VW systeem, ook de DVD uitvoering een regelrechte ramp. Slechtere geluidskwaliteit, trage navigatie, slechte beeldschermpresentatie etc.
Op dit moment bij de dealer een Pioneer Avic-1BT inclusief inbouw € 2895. Toegegeven, veel geld.
Een alternatief is een flitsende autoradio, en daarboven een sliding monitor met een VDO MS5200 computer.
Kun je samen voor ver onder de € 2000 een perfecte match maken van navi en sound. Andere headunits zijn ook nog denkbaar in dubbel DIN-formaat.
http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/VDO.pdf
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jerry10
Starting Member
Starting Member

Bericht door jerry10 »

Gerritje/moderator

Aangaande mfd en mfd2 wordt ik behoorlijk moe van jou (gerritje) negatieve prietpraat over mfd en mfd2, wat in jou ogen troep is. Vdo Dayton, dat is pas troep.**Alleen maar ellende en gaat veel kapot en een helpdesk die niks weet. MFD blijft tenminste heel en is niet kapot te krijgen. Verder is er alles op aan te sluiten wat je maar wilt, tv, mp3, wisselaars etc.

** voorbeeld van vdo dayton ms 4200rs
Review over VDO Dayton MS 4200rs
Geschreven op: 2/4/2007

Radio geeft matige kwaliteit geluid dit ondanks vele instelmogelijkheden, radio valt ook regelmatig enige seconden uit.
Navigatie werkt goed in nederland in het buitenland ronduit slecht, hij heeft ons nog nooit vanuit het buitenland naar huis gebacht, cd vaak vast moet je drie munuten langs de kant gaan staan met het contact uit. vaak grote pijl in het scherm verder niets, voor het buitenland moet je ook nog eens belachelijk veel betalen. VDO maakt reklame een dag voor nog geen drie Euro, ze vergeten er bij te vertellen dat je minimaal 7,5 euro moet besteden.

Dan nog het feit dat je niet kunt invoeren als je rijd, op zich nog niet zo erg maar voor een stoplicht beginnen met invoeren kun je ook vergeten, als je even rijdt moet je meteen weer alles opnieuw invoeren.
Conclusie nooit aan beginnen zeldzaam waardeloos ding wekt alleen maar irritatie op

Pluspunt(en):
Niet

bvd,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bessie
Senior Member

Bericht door Bessie »

jerry10 schreef:Gerritje/moderator (...)

Vdo Dayton, dat is pas troep.**Alleen maar ellende en gaat veel kapot en een helpdesk die niks weet.
Ik wil daarom ook de moderator vragen of hij direct wil ingrijpen mocht Gerritje nogmaals dit soort negatieve prietpraat uitslaan (...)
Conclusie nooit aan beginnen zeldzaam waardeloos ding wekt alleen maar irritatie op

Pluspunt(en):
Niet

bvd,
Het oorspronkelijke bericht van Gerritje is van 9 februari, daar er niet 'ingegrepen' is zal het dus wel niet zo'n negatieve prietpraat zijn...

Maar eh, Jerry, hoe mogen we jouw 'reclame' voor VDO dan eigenlijk klassificeren?
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

In mijn ogen geeft Gerritje in zijn beschouwingen een uiteenzetting van voor/nadelen van het ene systeem ten opzichte van het andere. Dat was ook de vraag meen ik. Ik kan in zijn verhandeling niet lezen dat hij een fervent tegenstander is van MFD. Hij probeert op een beknopte, maar toch uitvoerige manier een antwoord te geven waar je iets aan hebt. Ook zijn verwijzing naar een Duitse site, waar zeer veel info te vinden is, is daar een voorbeeld van. Ook ik ben niet zo'n erg gecharmeerd van MFD systemen, Dit is gebaseerd op een aantal systemen waar ik zelf wat minder positieve ervaringen mee gehad heb. Voor het oog erg mooi om te zien (uiterlijk) maar als je de technische zaken gaat bekijken dan kom je toch tot andere conclusies. Zeker op het gebied van navigatie worden nogal veel consessies gedaan die de werking niet echt kunnen laten concurreren met b.v. een avic systeem zoals die ter vergelijk wordt aangeboden. Een m.i. terechte conclusie dus.
Ook in vergelijk met de mfd systemen waarin blaupunkt technologie is verwerkt is de conclusie terecht. Lees hier, maar ook op vele andere fora maar eens de problemen die ermee zijn. De nieuwe generatie MFD waar Gerritje naar verwijst zijn van een heel andere generatie, en daardoor wellicht weer erg interessant. In september vind er een introductie plaats van een misschien interessant systeem. Hier hangt echter een flink prijskaartje aan.
Zijn aanbeveling is derhalve niet sarcastich bedoeld, maar serieus als alternatief (en ook nog eens flink goedkoper) voor een MFD systeem.
Met een flitsende autoradio wordt niet de vdo ms5200 met sliding monitor bedoeld. Dit is alleen het navigatiegedeelte. Wat dan wel een flitsende radio is, laat hij geheel in het midden. Ik denk dat er wel een paar zijn te vinden, maar dat is niet aan de orde.

Ik ben het daarintegen niet geheel eens met de stelling dat VDO troep is.
Vdo Dayton, dat is pas troep. Alleen maar ellende en gaat veel kapot en een helpdesk die niks weet. MFD blijft tenminste heel en is niet kapot te krijgen
Ik denk dat met mij, zeer vele VDO bezitters het hiermee niet eens zullen zijn. Maar dat is een hele andere discussie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Jerry,

Het spijt me als je het verhaal, mogelijk door enige onduidelijkheden, niet helemaal hebt begrepen.
Mijn antwoord was gericht aan de vraagsteller die wilde kiezen uit een tweetal systemen.
De mening over de MFD2 DVD is mede gebaseerd op de originele review door Thomas Bastian, de navigatieexpert in Duitsland. Daar is men unaniem van mening dat VDO op dit moment top of the bill is en dat VW met zijn inbouwmodellen zwaar achterloopt, zeker wat betreft de mogelijkheden. Aangezien ze echter één van de weinigen zijn of waren die echte 2 DIN modellen in het pakket hebben en die ook veel worden "aangeboden" heeft men wel een aanzienlijk deel van de markt en de klant zgn by the balls. Ook MFD2 heeft mogelijkheden, natuurlijk. En dat ontken ik ook niet.
Het gaat er echter niet om wat je aan kunt sluiten maar wat je er daarna mee kunt. En hier laat VW een steekje vallen tov de concurrentie. MP3, ID3 tags, Audio CD's, verouderde kaartpresentatie, TMC tekortkomingen, verouderde kaartsoftware etc. Als je dit vergelijkt met de door mij genoemde Pioneer Avic-1BT slaat de balans wel heel erg door naar de laatste,
Ik vergelijk persé niet met VDO want de door mij genoemde VDO is geen radio. Ik gaf slechts aan dat hij een VDO navigatie-unit als alternatief voor aansluiting op een headunit kon gebruiken.

Lees, beschouw, controleer en oordeel daarna.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

In aanvulling op Painter's oorspronkelijk vraag en mijn uiteenzetting daaropvolgend:

Pioneer brengt een geheel nieuw "budget systeem" op de markt dat reeds nu verkrijgbaar is:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://gizmodo.com/gadgets/portable-med ... 226735.php
In de USA kost dit ding al rond de$ 1000

http://www.orbitcast.com/archives/new-p ... eiled.html
http://www.engadget.com/2007/01/08/pion ... -pricetag/

Pioneer AVIC-D3 DUBBEL DIN Prijs €1399,00
AVIC-D3BT DUBBEL DIN prijs €1499,00 incl Bluetooth

Belangrijke kenmerken AVIC-D3/D3BT
Gelijktijdige navigatie en AV entertainment Memory Navi

Navigatiedekking 26 landen
Kaarttype DVD ROM 2007
Touch screen bediening Ja
TFT kleurenscherm 6.5"
Bluetooth voor handsfree Ja ALLEEN AVIC-D3BT
Exclusieve 3D Gyro Ja
TMC verkeersinfo-ontvanger Ja
DVD video + DIVX Ja
Dual zone achterschermconnectiviteit Ja
Multikleuren scherm + toetsverlichting ja
I-POD Direct plug & play ja
Gepersonaliseerd openingsscherm ja

Radio Ja
MP3 CD weergave Ja
Installatie-type DUBBEL DIN In-Dashboard

Navigatiekenmerken AVIC-D3/BT
Stembegeleiding talen 10 talen: Engels, Duits, Frans, Italiaans, Nederlands/Vlaams, Spaans, Deens, Zweeds, Noors, Portugees

Menu talen 10 talen: Engels, Duits, Frans, Italiaans, Nederlands/Vlaams, Spaans, Deens, Zweeds, Noors, Portugees

Bluetooth kenmerken AVIC-D3/BT
Handsfree bellen (Hands Free Profile) AVIC-D3BT Ja
Overdracht telefoonboek (Object Push Profile) Ja
Telefoonboek aanpassen Ja
List Display (Phonebook/ Call Log/Preset Dial) Ja
10-Key Direct Number Dialing Ja

Uitbreidingsmogelijkheden AVIC-D3/D3BT
RCA AV-ingang Ja
RCA AV-uitgang achter Ja
video-ingang voor ND-BC2 achteruitkijkcamera Ja
RCA Pre-uitgangen Ja
Multi-CD-bediening Ja
TV Tuner-bediening Ja
Externe DVD-bediening Ja
AUX-in met CD-RB20 Ja

Audio AVIC-D3/BT
MOSFET 50 W x 4 versterker Ja
Equaliser Ja

Algemeen AVIC-D3/BT
Klaar voor afstandsbediening Ja
Diefstalbeveiliging met code
Geluidsonderdrukking voor mobilofoon Ja
Kaart CNDV-70M 2007/2008

Bron:Carlife, Vlissingen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ruud07
New Member
New Member

MFD2 DVD versie C ??

Bericht door Ruud07 »

Hallo,

Elders vroeg ik iets over aansluitmogelijkheden op een MFD2 DVD.
Uit de discussie hieronder maak ik op, dat op dat dit systeem niet door iedereen hoog wordt gewaardeerd.
Maar er wordt ook een nieuw model genoemd.
Is dat type C ???

Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Nee,
De C versie is oude wijn in nieuwe kruiken. Slechts aluminium knoppen etc. Dezelfde ouderwetse hard en software

Er komt KW 45 is er een nieuwe unit verkrijgbaar af fabriek, de RNS500
viewtopic.php?p=41783#41783
Deze schijnt echter op de vrije markt al beschikbaar te zijn, waar is nog even onduidelijk
Er wordt gesproken over een meerprijs van € 2930 hetgeen aardig in lijn is met de huidige prijzen.
Het enige wat me zorgen baart is voorlopig de mening dat deze door VDO/Blaupunkt gemaakt wordt.
De eerste is prima, maar als het BP is dan houd ik m'n hart vast.

Wacht hier maar op ipv die andere rommel te kopen

In "Gute Fahrt" forum van het duitse autoblad heet het:
Sieht aus, als ob ein neues Navi als Ersatz für das überteuerte "Schrottnavi" MFD DVD kommen wird: das RNS500
Anderzijds is het niet onmogelijk om zo dadelijk voor minder dan € 500 zo'n MFD2 DVD te kunnen kopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • pioneer avic 9110bt navigatie start niet door
    door polanap » 07 mar 2019 19:11 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0