Parrot CK3100 op de RNS510
-
- New Member
Ik weet dat er reeds onderwerpen bestaan over de Parrot in combinatie met de RNS510, echter de discussies zijn erg technisch.
Ik heb een aantal weken terug de CK3100 gekocht, inmiddels heb ik de LCD mooi ingebouwd onder het klepje van de asbak. Door alle informatie op het internet weet ik eigenlijk helemaal niet meer wat ik moet doen.
Kan ik de Parrot nou gewoon out of the box aansluiten, zoals ze dat beschrijven. Is er geen risico dat er stroom komt te staan op de verkeerde aansluitingen?
Ik lees dat bijvoorbeeld mute niet werkt , of dat er geen geluid over de speakers klinkt. Maar zover ben ik nog niet.
Parrot zelf adviseerd voor de RNS510 de adapter PD000001AA, dat is begrijpelijk want daar betaal je nog eens 30 euro voor.
Is het met deze adapter dan ook echt plug and play? Of kan iemand een leek uitleggen dat het ook makkelijker kan.
Dat zijn een heleboel vragen, om in elk geval iets te proberen is vraag een van belang.
Alvast bedankt voor jullie tijd en info.
Groet Jan. Volkswagen Golf V (2006) RNS 510
Ik heb een aantal weken terug de CK3100 gekocht, inmiddels heb ik de LCD mooi ingebouwd onder het klepje van de asbak. Door alle informatie op het internet weet ik eigenlijk helemaal niet meer wat ik moet doen.
Kan ik de Parrot nou gewoon out of the box aansluiten, zoals ze dat beschrijven. Is er geen risico dat er stroom komt te staan op de verkeerde aansluitingen?
Ik lees dat bijvoorbeeld mute niet werkt , of dat er geen geluid over de speakers klinkt. Maar zover ben ik nog niet.
Parrot zelf adviseerd voor de RNS510 de adapter PD000001AA, dat is begrijpelijk want daar betaal je nog eens 30 euro voor.
Is het met deze adapter dan ook echt plug and play? Of kan iemand een leek uitleggen dat het ook makkelijker kan.
Dat zijn een heleboel vragen, om in elk geval iets te proberen is vraag een van belang.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: Parrot CK3100 op de RNS510
Je kunt de Parrot niet out of the box aansluiten omdat de RNS510 gebruikt maakt van een quadlock stekker, en de Parrot gebruikt maakt van iso stekkers.zonderpuntjes schreef:Ik weet dat er reeds onderwerpen bestaan over de Parrot in combinatie met de RNS510, echter de discussies zijn erg technisch.
Of de Parrot kabelset echt plug and play is weet ik zo niet.
Dit zou alleen zijn als er een extra stukje electronica bij zit die voor de geschakelde voeding zorgt.
Dit is bij de meeste kabelsets niet het geval en dan moet er een extra kabel naar de zekeringskast gelegd worden.
Deze kabelset zorgt wel voor de geschakelde voeding door de extra electronica module en is dus wel echt plug and play (kijken bij: Quadlock aansluitset t.b.v. Parrot CK3100):
http://www.valleiautogroep.nl/accessoireshop.php?pg=5
Deze set heeft wel als nadeel dat de Parrot pas aan gaat op het moment dat de motor gestart is.
Let op onderdeelnummer niet zonder controle overnemen omdat er 2 type's zijn, een voor de 2de generatie radio's en een kabelset voor de 3de generatie radio's.
De RNS510 is van het type 3de generatie radio's
Wat betreft stroom op de verkeerde aansluiting, dit is normaal niet mogelijk tenzij er gerommeld is met de bedrading.
Het is wel mogelijk dat de constante en geschakelde voeding gewisseld moet worden omdat de Parrot de instelling niet vast houdt.
Maar omdat je aan geeft een leek te zijn zou ik je adviseren de bovenstaande kabelset te bestellen bij de VW dealer.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]
Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)
Hide post links |
-
- New Member
RE: Parrot CK3100 op de RNS510
Erg bedankt voor de snelle en duidelijke reactie. Het komt op mij over als of de Parrot eigenlijk niet geschikt is voor de RNS 510. In elk geval niet zonder aanpassingen.
Er zitten inderdaad alleen iso aansluitingen bij, Parrot adviseert deze adapter voor de RNS510.
http://dbinstall.parrot.com/pdf.php?ada ... 00&lang=DU
Is dat het zelfde princiepe als de door jou voorgestelde kabel?
De kabel van Parrot is wat goedkoper.
Ik heb geen enkel probleem met het losschroeven en aansluiten, maar ik had bijvoorbeeld nog nooit van een quadlock stekker gehoord.
Groet Jan.
Er zitten inderdaad alleen iso aansluitingen bij, Parrot adviseert deze adapter voor de RNS510.
http://dbinstall.parrot.com/pdf.php?ada ... 00&lang=DU
Is dat het zelfde princiepe als de door jou voorgestelde kabel?
De kabel van Parrot is wat goedkoper.
Ik heb geen enkel probleem met het losschroeven en aansluiten, maar ik had bijvoorbeeld nog nooit van een quadlock stekker gehoord.
Groet Jan.
Hide post links |
-
- Senior Member
Parrot gebruikt standaard de ISO stekkers omdat deze het meest gebruikt worden in de auto-industrie.
Dat wil niet zeggen dat de de Parrot niet gemonteerd kan worden in auto's zonder iso stekkers, maar er is dan een verloopkabelset nodig of wat creativiteit...
Of de Parrot kabel ook het stukje extra electronica heeft om een geschakelde voeding te regelen is op de foto niet te zien, dus ga er van uit dat de Parrot verloopkabel dit niet heeft.
Op de foto is geen extra electronica te zien dus vermoedelijk moet er nog een kabel naar de zekeringskast gelegd worden.
Dat wil niet zeggen dat de de Parrot niet gemonteerd kan worden in auto's zonder iso stekkers, maar er is dan een verloopkabelset nodig of wat creativiteit...
Of de Parrot kabel ook het stukje extra electronica heeft om een geschakelde voeding te regelen is op de foto niet te zien, dus ga er van uit dat de Parrot verloopkabel dit niet heeft.
Op de foto is geen extra electronica te zien dus vermoedelijk moet er nog een kabel naar de zekeringskast gelegd worden.
Hide post links |
-
- New Member
Geschakelde voeding.
Is het niet de bedoeling dat deze kabel zorgt dat de voeding die voor de radio bedoelt is, wordt gesplist. Er zit een extra kabel bij die lijkt op een voedingskabel die splitst?
Waarom is er bij een iso stekker dan geen geschakelde voeding nodig, daar wordt het ook van de radio getapt of niet?
Ja nog maals ik bazel ook maar wat, veel know how heb ik helaas niet van kabels in de auto.
Gr. Jan
Waarom is er bij een iso stekker dan geen geschakelde voeding nodig, daar wordt het ook van de radio getapt of niet?
Ja nog maals ik bazel ook maar wat, veel know how heb ik helaas niet van kabels in de auto.
Gr. Jan
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: Geschakelde voeding.
De kabels voor de voeding wordt inderdaad gesplist.zonderpuntjes schreef:Is het niet de bedoeling dat deze kabel zorgt dat de voeding die voor de radio bedoelt is, wordt gesplist. Er zit een extra kabel bij die lijkt op een voedingskabel die splitst?
Gr. Jan
Alleen gaat de RNS510 aan een uit met het contact via de signalen op de can-bus.
De Parrot maakt geen gebruik van can-bus signalen maar van analoge signalen.
Dit houdt in dat als er geen extra electronica module in de kabelset zit voor de geschakelde plus dat er een kabel naar de zekeringskast gelegd moet worden.
Bij veel auto's met ISO stekkers wordt er vaak geen gebruik gemaakt van can-bus signalen maar van analoge signalen.
Dus zit er bij ISO stekkers vaak wel een geschakelde voeding.
Hide post links |
-
- New Member
Geschakelde voeding.
Met die speciale kabel zou de Parrot pas aangaan als de wagen gestart is, betekend dit dan ook dat de Parrot nooit zal werken als de auto niet loopt?
Ik zag trouwens bij het loshalen van de asbak, al een hele lange zwarte draad liggen beide kanten waarschijnlijk in gebruik. Zou dit al iets van gevogel kunnen zijn van de vorige eigenaar? Ja moeilijk te zeggen natuurlijk of dat spanning is maar wat zou je anders met zo een lange kabel daar achter weg werken.
Waar zitten jullie ergens in Brabant, misschien moest ik maar eens voorbij komen ;o)
Ik zag trouwens bij het loshalen van de asbak, al een hele lange zwarte draad liggen beide kanten waarschijnlijk in gebruik. Zou dit al iets van gevogel kunnen zijn van de vorige eigenaar? Ja moeilijk te zeggen natuurlijk of dat spanning is maar wat zou je anders met zo een lange kabel daar achter weg werken.
Waar zitten jullie ergens in Brabant, misschien moest ik maar eens voorbij komen ;o)
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: Geschakelde voeding.
Het is moeilijk te beoordelen of de kabel origineel is of een project van de vorige eigenaar.zonderpuntjes schreef:Met die speciale kabel zou de Parrot pas aangaan als de wagen gestart is, betekend dit dan ook dat de Parrot nooit zal werken als de auto niet loopt?
Misschien kun je een foto maken van de kabel om te beoordelen of dit een originele kabel is.
"Waar zitten jullie ergens in Brabant" Vorstenbosch regio Veghel/Uden (Noord/Oost-Brabant)
Indien je interesse hebt om een keer langs te komen hoor ik dit graag.
Hide post links |
-
- New Member
RNS 510 Parrot 3100
Ik ga voor de kabel die Parrot me adviseerd, dan sluit ik alles aan. Mocht ik dan geen spanning hebben op de Parrot dan tap ik dat af van de aansteker. Natuurlijk niet als daar stroom op blijft staan, anders is mijn accu zo leeg.
Ik maak wel foto's, mocht een en ander dan nog altijd vaag zijn, dan praat dat mogelijk wat makkelijker.
Mocht het project echt finaal in de mist lopen, dan moeten we maar eens praten over een meet en greet! ;o)
Bedankt in elk geval voor je tijd en info, het klinkt allemaal erg professioneel goed bezig ;o)
Gr. Jan
Ik maak wel foto's, mocht een en ander dan nog altijd vaag zijn, dan praat dat mogelijk wat makkelijker.
Mocht het project echt finaal in de mist lopen, dan moeten we maar eens praten over een meet en greet! ;o)
Bedankt in elk geval voor je tijd en info, het klinkt allemaal erg professioneel goed bezig ;o)
Gr. Jan
Hide post links |
-
- New Member
De kabel binnen uit frankrijk.
Aangesloten.
Stroom is geen probleem, de Parrot werkt perfect. Er blijft spanning op staan, hij gaat op een begeven moment op standby maar blijft aan staan. (Ik weet niet of dat een probleem is??) De RNS510 kun je ook aan zetten zonder de sluitel.
Echter ik heb geen geluid, en de mute functie werkt niet. Ik heb foto's bijgevoegd van de stekker die de bluebox verlaat en dan naar de RNS510 gaat mogelijk zit daar nog iets niet juist. Er zit een Mute IN 1 en 2 bij, 1 is aangesloten. 2 gaat naar de extra stekker, hier zitten normaal geen aansluitingen aan op de RNS510.
Mogelijk dat ik de 2 moet gebruiken. De speaker kabels zijn alleen front left positive en negative. De originele kabel van Parrot bevat volgens mij ook meerdere speaker kabels.
Zijn er nog tips die me op weg kunnen helpen?
Aangesloten.
Stroom is geen probleem, de Parrot werkt perfect. Er blijft spanning op staan, hij gaat op een begeven moment op standby maar blijft aan staan. (Ik weet niet of dat een probleem is??) De RNS510 kun je ook aan zetten zonder de sluitel.
Echter ik heb geen geluid, en de mute functie werkt niet. Ik heb foto's bijgevoegd van de stekker die de bluebox verlaat en dan naar de RNS510 gaat mogelijk zit daar nog iets niet juist. Er zit een Mute IN 1 en 2 bij, 1 is aangesloten. 2 gaat naar de extra stekker, hier zitten normaal geen aansluitingen aan op de RNS510.
Mogelijk dat ik de 2 moet gebruiken. De speaker kabels zijn alleen front left positive en negative. De originele kabel van Parrot bevat volgens mij ook meerdere speaker kabels.
Zijn er nog tips die me op weg kunnen helpen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dit dacht ik al, de kabelset zorgt niet voor een geschakelde voeding.
Het is zeker een probleem omdat dit er voor zorgt dat de accu leeg getrokken wordt.
Er zal dus een kabel voor de geschakelde voeding moeten worden getrokken.
Wat betreft de mute, gaat mute 2 naar de kleine 12 polige zwarte stekker?
Zo ja, sluit de mute kabel dan hierop aan.
Het is zeker een probleem omdat dit er voor zorgt dat de accu leeg getrokken wordt.
Er zal dus een kabel voor de geschakelde voeding moeten worden getrokken.
Wat betreft de mute, gaat mute 2 naar de kleine 12 polige zwarte stekker?
Zo ja, sluit de mute kabel dan hierop aan.
Hide post links |
-
- New Member
De Mute 2 is inderdaad die van de kleine stekker op foto twee te zien. Ik heb deze nog niet getest, maar vermoede al dat er niet voor niets twee opties waren.
Wat betreft de stroom, dit zou ik kunnen aftappen van de aansteker, die gaat wel uit als je de sleutel van het contact haalt.
Dat ik geen geluid heb zou dat samen kunnen hangen met de mute functie? Ik hoor ook tijdens het bedienen van de parot geen piep geluiden en dergelijke.
De twee witte kabeltje naar het kleine stekkertje zijn speakerkabels vanaf de parrot. Ik weet alleen niet of dit dan ook de juiste ingang is voor de RNS510 op het kleine stekkertje.
Wat betreft de stroom, dit zou ik kunnen aftappen van de aansteker, die gaat wel uit als je de sleutel van het contact haalt.
Dat ik geen geluid heb zou dat samen kunnen hangen met de mute functie? Ik hoor ook tijdens het bedienen van de parot geen piep geluiden en dergelijke.
De twee witte kabeltje naar het kleine stekkertje zijn speakerkabels vanaf de parrot. Ik weet alleen niet of dit dan ook de juiste ingang is voor de RNS510 op het kleine stekkertje.
Hide post links |
-
- Senior Member
Als de mute niet juist is aangesloten heb je ook geen geluid van de Parrot.zonderpuntjes schreef:De Mute 2 is inderdaad die van de kleine stekker op foto twee te zien. Ik heb deze nog niet getest, maar vermoede al dat er niet voor niets twee opties waren.
De witte kabels op de 12 polige stekker zijn op de juiste ingang aangesloten.
Hide post links |
-
- New Member
De blauwe kabel is de geschakelde voeding. Op internet lees ik dat je de twee kunt omruilen. Dus blauw met de rode verwisselen. Iemand anders zegt dat dat niet heeft geholpen, en dat je de blauwe draad moet aansluiten op de aansteker. Omdat deze ook uit gaat als je de sleutel verwijderd. Ik heb op de RNS ook de aux ingang niet active. De twee witte kabels achterin, zijn die aangesloten op de aux ingang?
Ik ben een heel stuk op weg, nooit gelukt zonder aanwijzingen en jou hulp.
Erg bedankt alvast.
Wie weet wordt het volgende project die rear cam in het Volkswagen logo ;o)
Erg bedankt alvast.
Hide post links |
-
- Senior Member
Het omwisselen heeft geen zin omdat op beide kabels een constante voeding zit.zonderpuntjes schreef:De blauwe kabel is de geschakelde voeding. Op internet lees ik dat je de twee kunt omruilen. Dus blauw met de rode verwisselen. Iemand anders zegt dat dat niet heeft geholpen, en dat je de blauwe draad moet aansluiten op de aansteker. Omdat deze ook uit gaat als je de sleutel verwijderd. Ik heb op de RNS ook de aux ingang niet active. De twee witte kabels achterin, zijn die aangesloten op de aux ingang?
Erg bedankt alvast.
De oplossing is toch echt een kabel trekken naar een geschakelde voeding.
De witte kabels gaan naar de telefoon ingang die origineel wordt gebruikt bij een originele telefoon af-fabriek.
Deze telefooningang hoeft niet apart geactiveerd te worden.
Hide post links |
-
- Moderator
Waarom verkoopt 'zonderpuntjes' z'n Parrot niet voor een nette prijs en koopt ie een Fiscon?
Fraaier en makkelijker.
Fraaier en makkelijker.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- New Member
@Higgy: Ik heb voor dat ik de Parrot heb aangeschaft flink wat huiswerk gedaan.
Uitgezonderd dat het nog wel wat vogel werk is het aan de praat te krijgen, is dit de goedkoopste oplossing.
Uitbreidingen voor de RNS510 zijn kostbaar, en het installeren daarvan lijkt me al helemaal geen
taak voor mij. Ik heb de Parrot LCD mooi gemonteerd onder het asbak klepje, als alles zometeen draait, zie
je geen verschil met duurdere opties. Ik ben het met je eens dat die uitbreiding een mooie gadget is, maar
in dit geval koos ik voor de financieel aantrekkelijkste oplossing ;o)
Ik ga kijken of de 12 polige stekker nu in orde is voor de RNS510. Daarna zal ik de blauwe kabel aansluiten op een geschakelde draad die naar de aansteker loopt. Ik geloof dat het dan aan het draaien komt. Ik ben in elk geval erg blij dat ik op dit forum de juiste info heb mogen ontvangen. Ik zal, als alles klaar is verslag doen. Dan voeg ik wat foto's toe.
Met vriendelijke groet,
Jan.
Uitgezonderd dat het nog wel wat vogel werk is het aan de praat te krijgen, is dit de goedkoopste oplossing.
Uitbreidingen voor de RNS510 zijn kostbaar, en het installeren daarvan lijkt me al helemaal geen
taak voor mij. Ik heb de Parrot LCD mooi gemonteerd onder het asbak klepje, als alles zometeen draait, zie
je geen verschil met duurdere opties. Ik ben het met je eens dat die uitbreiding een mooie gadget is, maar
in dit geval koos ik voor de financieel aantrekkelijkste oplossing ;o)
Ik ga kijken of de 12 polige stekker nu in orde is voor de RNS510. Daarna zal ik de blauwe kabel aansluiten op een geschakelde draad die naar de aansteker loopt. Ik geloof dat het dan aan het draaien komt. Ik ben in elk geval erg blij dat ik op dit forum de juiste info heb mogen ontvangen. Ik zal, als alles klaar is verslag doen. Dan voeg ik wat foto's toe.
Met vriendelijke groet,
Jan.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-