Oplossing tegen diefstal RNS510 en aanverwanten!

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
emielvanham
Senior Member

Oplossing tegen diefstal RNS510 en aanverwanten!

Bericht door emielvanham »

Een goede klant van mij was het zo zat dat hij voor de 2e keer zijn navi ongewild van eigenaar zag verwisselen dat hij aan het hobby-en geslagen is gegaan.. resultaat: het navigatieslot! volledig in gebruik verdiend het geen schoonheidsprijs maar eenmaal verwijderd (en dus aan het rijden) zie je er bijna niets van..
in het kort: er zijn 2 RVS staven aan de binnenzijde in het dashboard verklonken, deze staven komen door het sierpaneel links en rechts van de radio naar buiten en hebben een rond gat waardoor een RVS staaf gestoken kan worden voor de radio langs met aan het uiteinde een discusslot maatje stevig.. Nogmaals als het dievengilde het ziet zullen ze vast een natte broek krijgen van het lachen maar zich ook realiseren dat het een beetje lang gaat duren om dit te verwijderen (zeker met een loeiend alarm en het feit dat het portier niet open kan en alles door het raam moet) de vraag is nu: wie zou er interesse hebben in dit systeem om een serieproductie te overwegen?

[/img]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

beetje grote foto, maar express gedaan zodat het goed zichtbaar is.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Een creatieve en interessante oplossing, zekers.
Lang geleden las ik eens de definitie: Creativiteit is het product van intelligentie en ongenoegen. Dat geldt hier in optima forma.

Als ik ooit nog eens zo'n type navi ga inbouwen zal ik hier aan denken. Wellicht is er tegen die tijd iemand die dit in productie genomen heeft.
Met uiteraard de kanttekening dat zoiets voertuig specifiek moet worden gemaakt, het hangt er immers van af hoe de bevestiging in de dash moet worden. En da's dan best lastig.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
henkus
New Member
New Member

Navislot.

Bericht door henkus »

Ziet er indrukwekkend uit. Maar denk dat,tegen de tijd dat veel auto's dit hebben,het dievengilde met betonscharen komen om het slot of de pen door te knippen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Het is net als met inbraakbeveiliging van je huis: zorgen dat het gilde aan jou voorbij gaat omdat het bij de buren veel makkelijker is om even "binnen te kijken".
Dit soort dieven is niet met betonscharen onderweg, maar met kleine pinnetjes en dergelijk gereedschap.
Vooralsnog denk ik dus dat dit een zeer effectief middel is tegen diefstal. Het enige dat je niet kunt voorkomen is dat een dief zich uit frustratie over de mislukking gaat afreageren :roll:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het ziet er heel goed uit. Misschien denkt de potentiële volgende "eigenaar" wel: "Hé, dat is handig, zo'n handvat om het hele spul eruit te trekken!" En vervolgens was het hele dashboard ontzet
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

Vooralsnog denk ik dus dat dit een zeer effectief middel is tegen diefstal. Het enige dat je niet kunt voorkomen is dat een dief zich uit frustratie over de mislukking gaat afreageren :roll:
Hebben we ook over nagedacht echter gezien het feit dat dit buiten de auto goed te zien is (zonder "actie" te ondernemen) en natuurlijk hillarisch is denk ik dat dat wel mee valt.

in tegenstelling tot de eenwegschroeven waar ze achterkomen als ze al in de auto zijn en dan gaan slopen..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

ter aanvulling: de productie staat geplant voor VW dubbeldin auto's ( zijn er heel veel) en wanneer er een A-merk ala pioneer of jvc wordt gebruikt hebben deze altijd de specifieke pas mal met de ronde hoeken voor vw en werkt het dus ook..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

De productie staat gepland, schrijf je. Er is dus al een bedrijf gevonden dat dit in serie gaat maken?
We zijn benieuwd :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

gedeeltelijk waar, we hebben een bedrijf gevonden die RVS met laser kan snijden en vervolgens kan poedercoaten zodat het er netjes uitziet.. echter steken die niet voor 10 stuks hun grote teen uit het bed om wakker te worden. Vandaar dit topic om te kijken wat te reacties zijn en of iemand dit in zijn auto wil hebben...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
marco899
New Member
New Member

Bericht door marco899 »

Wel een idee, maar ik zie liever iets van een nepafdekking die je in het display klikt dan dit grove geschut.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Als het gilde dat eenmaal doorheeft, en dat gaat bijster snel, heb je daar helemaal niks aan :roll:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kobus1960
Senior Member

Bericht door kobus1960 »

Als dief, oftewel het schorriemorrie, iets wil hebben pakken ze het.
Hoe dan ook. Ik heb bij de VAG dealer dingen gezien die een sloopkogel
nog niet voor elkaar krijgt. :evil:
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

Heb al een hoop de revue zien passeren inmiddels na 3 jaar ervaring..

paar dingen:

- Vervanging kost bij mij € 1299,00 voor een splinternieuwe, eerlijk, met factuur en coderen..
- Éénwegschroeven: bij de Skoda dealer koop je een tool om deze los te halen, of frustie reactie en stampen je
scherm en met een beetje geluk je combi instrument kapot, of anders: koevoet! mee gaattie.
- Graveren door de dealer.. voor € 79,00 zijn er losse fronts te koop..
- Code, zijn programma's in omloop die zowel een nieuwe code en serial genereren.. dus ook diegene die door de die
door de dealer uitgelezen worden zullen dan niet in de Interpol datebase staan, simpelweg nieuwe!
- Controle bij aanschaf: laat een vagcommer het serial IN het toestel uitlezen.. indien anders dan ingegraveerd
afblijven! Soms worden de stickers vervangen door goedkoop uitziende papieren versies, af fabriek drukwerk is
strak en zeker niet vaag printwerk op ruw papier, ga niet in op meldingen van; "wegens overcompleet"
of "beindiging hobby" deze gasten menen er eentje te hebben van een kennis of iets maar staan er na aanschaf
weer op MP met de volgende..
- Prijzen onder de € 1000,00 voor nieuwe toestellen zijn altijd verdacht.
- Codekaart BESTAAT niet, als deze erbij zit weet je al genoeg.. Blauw VW kaartje met in Dymoprint de code
- Alarm klasse 3: werkt opzich maar ook hier wordt tactiek toegepast: 2 gasten op scooter rijden voorbij, slaan je
ruit in met een lifehammer en rijden door en gaan op afstand kijken of het alarm afgaat (ja, max 30 sec) en of je op
je pantoffels naar buitenkomt, indien niet rijden ze nog een keer, klusje is dan zo gebeurt (wel met weer alarm
echter als er niemand de 1e keer reageerd waarom dan wel een 2e?)
- Toestel iedere dag onder de arm mee naar huis, kan, stekkers zijn er echter niet op gemaakt en zullen kapot gaan
naar verloop van tijd
- Een 80 kilo Rottweiler die 3 dagen niet gegeten heeft werkt zeer afdoende in de auto echter zal de
dierenbescherming maatregelen treffen

Na alle gekheid op een stokje te hebben gehad is de diefstal van deze units niet enkel on VW af te wenden, zolang er hele volksstammen zijn die deze gejatte units (danwel onbewust) blijven kopen simuleer je simpelweg nieuwe diefstal
Heel vaak hoor ik dat ik "te duur" ben met mijn systemen omdat er op MP eentje van € 650,00 staat die net niet meer nieuw is (duh!) Door het kopen van deze units moet je zelf ook niet van de hoogste toren gaan schreeuwen als de jouwe gejat wordt aangezien dit oorzaak->gevolg is...

Het enige wat we VW kwadelijk kunnen nemen is het feit dat er van hun een toestel op de markt is van enige waarde die in zon beetje iedere volkswagen van heden past en relatief makkelijk te verwijderen is, aangezien het protocol dus gekraakt is en er met de code "gespeeld" kan worden kun je hen niet kwadelijk nemen dat de "omloop" vrij hoog is..

Ik begrijp uit de bewoordingen dat ook Pioneer, JVC, Kenwood, Alpine etc etc aangevochten zullen worden voor het feit dat ze toestellen op de markt brengen die (ZONDER CODE!!!) met gemak in heel veel auto's passen en dus ook erg veel gestolen worden?? (let wel: geen serial registratie, Interpol, Dealercontrole, etc wat VW wel al doet?)

Ben benieuwd naar bevindingen van overige in deze!

Groet Emiel
[b]Electronic4cars.nl[/b]
VW Passat 3C 2.0TDi Highline Limousine met: Navi, DVD, TV,Rearcam in Logo, Playstation, Laser en Stinger... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member

Bericht door nomad »

Gelukkig is er iemand die wel een afdoende maatregel heeft getroffen en deze in samenwerking met PON heeft getest. Ik heb vernomen dat de laatste versie voldoende sterk is gebleken en dat het nu in productie is/gaat. Het zal dan ook binnenkort via de dealers te koop zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
peterpijpelink
Starting Member
Starting Member

indicatie kosten?

Bericht door peterpijpelink »

Emiel, enig idee qua richting van prijs over dat slot-systeem?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
binkiem
Starting Member
Starting Member

Bericht door binkiem »

ben wel erg benieuwd naar zo'n slot. Afgelopen week is voor de tweede keer in 5 maanden mijn rns510 weggehaald. (en als de dealer in mijn woonplaats vertelde dat ik niet de enige ongelukkige ben in mijn dorp) En dat terwijl die voor mijn deur stond. Ik laat er nu ook meteen een alarm inbouwen, zodat ik in ieder geval wakker wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
speedy2000
Average Member
Average Member

Bericht door speedy2000 »

even een correctie de avic f7**/9** serie zijn wel te beveiligen dmv een zelf te kiezen code,
deze dient alleen wel zelf geactiveerd te worden.

zonder de code krijg je hem ook niet makkelijk meer aan de praat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

speedy2000 schreef:zonder de code krijg je hem ook niet makkelijk meer aan de praat
Alleen op het moment dat er wordt ingebroken in je auto ziet niemand dat er een code opzit die overigens voor een beetje professional geen enkel probleem geeft
Overal op het net zwerft er software rond die zelfs de meest hardnekkige code kraakt, wijzigt en verwijdert

Dus een code is gewoonweg flut!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pastv5
Average Member
Average Member

Bericht door pastv5 »

nomad schreef:Gelukkig is er iemand die wel een afdoende maatregel heeft getroffen en deze in samenwerking met PON heeft getest. Ik heb vernomen dat de laatste versie voldoende sterk is gebleken en dat het nu in productie is/gaat. Het zal dan ook binnenkort via de dealers te koop zijn.
Graag tipje van sluier oplichten :D .....masterlock ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nu Volvo
New Member
New Member

Re: Oplossing tegen diefstal RNS510 en aanverwanten!

Bericht door Nu Volvo »

beste allemaal,

Even een reaktie op het 'officiele VAG/PON slot' wat door een Passat rijder is (mede) ontwikkeld. Leuk en altijd bewonderingswaardig dat er mensen zijn die pragmatisch denken en oplossingen willen delen met andere gebruikers / slachtoffers.
Recent heb ik op Autoweek ook een reaktie geplaatst en hierin geschreven dat inderdaad de RNS510 de beste machine is die er op het ogenblik te koop is.! Werkelijk een fantastisch ding.

Echter, wat ik niet kan begrijpen is dat er zo veel mensen zijn (ook op dit forum) die VW altijd maar blijven steunen en aangeven dat de schuld niet bij hen (VW) ligt.... Onbegrijpelijk!
Wij allen hier zijn bereid om 15% meer te betalen voor een auto dan een vergelijkbaar type van Ford, Opel of Toyota.. Daarnaast betalen wij hier nog eens ca. 2000,- voor een systeem wat telkens gestolen wordt.

Ik verwacht gewoon van VW dat men een systeem ontwikkeld dat niet gestolen kan worden. Ik verwacht ook dat men de mening van de klanten respecteerd en dat men eens met een officiele reaktie komt. Vooralsnog zwijgt men, wordt het probleem structereel dood-gezwegen en komt men met een 'Halfords' oplossing....

Blijkbaar zijn de inkomsten die met de vervanging van de RNS510 gemoeid gaan dusdanig lucratief voor deVW groep dat men de noodzaak om te veranderen stelselmatig naast zich neerlegt. Adaptieve cruise control, automatsich inparkeren en een optielijst die zeker 4 A4-tjes beslaat ten spijt, een fatsoenlijke bescherming tegen diefstal is te veel gevraagd.

Jammer VW...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Re: Oplossing tegen diefstal RNS510 en aanverwanten!

Over het algemeen geldt dat de arrogantie gelijke tred houdt met de verkoopcijfers

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Ruilen Pioneer HD1bt compleet tegen RNS 510 bluetooth module
    door Erick » 13 jun 2015 18:27 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 0
    Weergaves: 885
  • Gratis af te halen 2x Pioneer ANH-P9R zilver en zwart of ruilen tegen MO4265SR CD
    door cabrio_rob » 15 aug 2015 16:07 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1933
  • RNS510 in vw Golf 6
    door FantheMan » 17 okt 2019 07:41 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 587
  • RNS510 GTI V vervangen
    door vtrik » 14 jun 2019 16:27 » in V.A.G
    Weergaves: 533
  • Navigatie rns510 look
    door Schreur » 18 mei 2017 13:15 » in V.A.G
    Weergaves: 1620
  • Stoffige RNS510 update
    door rjdewit » 06 jan 2020 20:56 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 791
  • RNS510 nog steeds zo diefstalgevoelig?
    door martijn2308 » 10 aug 2015 21:56 » in Navigatie algemeen
    Weergaves: 788

Terug naar “V.A.G”