Ondersteunde Alert C codes van RNS 510

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Verwijderde gebruiker 116767

Ondersteunde Alert C codes van RNS 510

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Kan iemand mij vertellen welke Alert C codes er door de RNS 510 ondersteund worden? Reden waarom ik dit vraag is omdat een collega van mij in zijn Opel meldingen met code '1477 - Politiecontrole' krijgt, terwijl ik (met als TMC zender BNR) deze meldingen als '1476 - Veiligheidsincident' doorkrijg. Gebruik ik de verkeerde zender of doet de RNS hier iets anders mee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Elke software fabrikant houdt er een eigen vetaalslag op na vwb deze TMC meldingen nog vele andere.
Overigens kent de tabel van de RNS510 software wel degelijk de term "Politiecontrole" maar ik kan daaruit niet opmaken dat deze bij een mobiele controlepost zou horen.
Uit je bericht denk ik op te maken dat het bij je collega geen DVD90 of CD70 navi betreft want daarin krijg je gewoon de melding "Politiecontrolepost"
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bedankt voor je antwoord.

Ik ben denk ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn vraag, want mijn collega krijgt wel de melding "Politiecontrole" en ik niet. Nu zegt hij dat hij als TMC zender "TMC" gebruikt, en dat is er eentje die ik niet ken. Zal hem eens vragen welke frequentie dat is.

Overigens denk ik dat het vooral de aanbieder is die bepaalt welke code er met een melding wordt meegestuurd, het ljkt me dat het device dat de meldingen weergeeft deze 1-op-1 over zal nemen.

Waar staat de tabel waar je aan refereert? Of staat deze 'gewoon' in de handleiding?

Cheers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je begrijpt het niet:
De code die de zender meestuurt wordt in de software vertaald tot een leesbare melding en de fabrikant van de software heeft daarin een zeker vrijheid lijkt me.
Bij de RNS510 staan de meldingen in \telemat\tmc2\lan\dutch.et

Niet alle navigatietoestellen geven precies aan welke zender wordt ontvangen. Dus het is zeer wel mogelijk dat er uitsluitend TMC staat. En de melding Politiecontrole komt niet voor bij de CD70 en DVD90. Dat heb ik hierboven trachten duidelijk te maken. Bij deze systemen staan alle meldingen in de file carinet. Dit is 100% identiek aan de file die in alle VDODauton-systemen voorkomt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bedankt voor de toelichting voor wat betreft de lokaties van de meldingen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”