Ohoh! verkeerde SW

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
emielvanham
Senior Member

Ohoh! verkeerde SW

Bericht door emielvanham »

Pas geleden werd ik gebeld door iemand die wat problemen had met z'n RNS510 en/of ik die voor hem op kon lossen.. Na wat telefonisch tips met enige resetopties bleek het allemaal niet te werken.

Daarna zijn we overgegaan tot een ontmoeting bij mij op de zaak. De RNS zat in een hele volle Passat 3C die uit duisland kwam en af fabriek gemonteerd was.. Toestel startte op, een microseconde zag ik iets van SWL.... en weer zwart scherm.. Na wat navraag bleek de eigenaar een SW2660 image had gedownload, deze op een cdeetje had gefikt en hop in de RNS! Dat was dus niet heel erg handig... Na wat originele SW CD's met SW forced downgrade ging het niet veel beter..

Toen de VAGcom uit de kast... toestel was volledig NIET bereikbaar en de CANgateway gaf de melding: "geen communicatie met de RNS".. oeioei.. dit was serieus..

Nog wat verder zitten puzzelen en proberen.. nu zou dit verhaal een happy end kunnen krijgen als ik zou melden dat hij het ineens weer deed en de klant een hand had gegeven met een knipoog inzake de kosten en dat het wel goed zat..(onder het motto: weer wat wijzer) echter bleef het toestel zo dood als een pier en heeft hij bij mij een nieuwe unit moeten kopen..

Moraal: KIJK UIT MET SWL IMAGES OP HET NET!!!
[b]Electronic4cars.nl[/b]
VW Passat 3C 2.0TDi Highline Limousine met: Navi, DVD, TV,Rearcam in Logo, Playstation, Laser en Stinger... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Het is al zóóó vaak geschreven: bezint eer gij begint. Velen komen daar pas achter als het te laat is, en dan kost he teen boel euri om dat weer recht te breien.

Je schreef het al eerder in het speciale topic Het gebruik van een kopieschijf V4 of V5 voor RNS510: Kom dus niet in de verleiding even een kopietje te maken van de buurman of iets dergelijks..

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht