Navigatie: wat werkt nou wel en wat niet? Help!

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
bolivario
New Member
New Member

Navigatie: wat werkt nou wel en wat niet? Help!

Bericht door bolivario »

Sinds enkele weken ben ik de trotse bezitter van een VW Passat 2.0 fsi Highline uit 08-2006. De auto is destijds voorzien van een business pakket met premium telefoonvoorbereiding. Toen ik de auto kocht zat de RNS300 (onderdeel van het business pakket, toch?) er niet meer in, maar was deze vervangen door een RCD310. Deze werkt overigens zonder (acculeegtrek)problemen, in tegenstelling tot bv. deze berichten.

Ik wil nu graag weer navigatie in de auto hebben, en uiteraard zodanig dat alles (stuurwielbediening, telefoonvoorbereiding en cd-wisselaar) blijft werken zoals het nu doet. Ik heb deze vraag ook neergelegd bij de dealer, maar die had daar niet direct een antwoord op. Hij zou nog een en ander uitzoeken, maar ik heb er eerlijk gezegd niet zo'n vertrouwen in (en ook niet in de prijs waar ie mee gaat komen). Ik heb daarom ook al heel wat zoektijd op diverse fora doorgebracht. Hierbij ben ik aan de ene kant heel wat wijzer geworden, maar zie aan de andere kant door de bomen het bos niet meer.

De vraag is dus: wat kan er in en is dat plug&play?

* RNS300 - Heeft er vermoedelijk ook in gezeten dus plug&play?
* RNS MFD2 - Heeft dit de voorkeur boven de RNS300? Zijn hier nou verschillende versies van?
* RNS310 - Hiervan kom ik tegen "Geschikt voor de meeste Vw modellen, mits gebouwd na december 2008.", of bv. deze post. Werkt dus niet?
* RNS510 - Prijzig, diefstalgevoelig, maar o zo fraai. Werkt dit altijd?
* anders ... (suggesties)?

En aanvullend de vraag: wat zijn betrouwbare adressen waar je deze systemen 'met doos en bon' kan kopen voor vriendelijkere prijzen dan bij de dealer?

Hopelijk kunnen jullie enige orde in de voor mij navigatiechaos brengen! ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als er nu een RCD310 in zit en die werkt naar behoren kan alles wat je hierboven aangeeft er in
Daarbij vallen de RBS300 en MFD2 CD met een CD pakket van rond de € 1500 natuurlijk af. Volkomen achterhaald en veel te duur.
MFD2 DVD uitvoering: waardeloos geval behalve als je gek bent op ingebouwde traaaaaagheid

Blijven de RNS310 waarvoor je ook voor elk land een CD moet aanschaffen dus stikdurr en de RNS510 waar alle gegevens voor de helft van Europa op de HDD staan.
Afezein avan een antenne kabeltje voor de radioaansluiting past alles er zo P&P in

Vraag eens bij emielvanham
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • kenwood dnx7260bt navigatie werkt niet
    door vossie32 » 17 apr 2017 13:16 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 948
  • Cd wisselaar werkt niet
    door Picasso1971 » 17 jul 2017 02:17 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 326
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 891
  • RNS-e ingebouwd, Stuurbediening werkt niet.
    door AN3CCAHNPO » 12 aug 2016 17:34 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 754
  • tomtom xxl werkt niet meer
    door sdr » 02 sep 2017 23:13 » in TomTom
    Reacties: 7
    Weergaves: 922
  • Panasonic CN-DV 2300N werkt niet
    door jaapsaab » 10 sep 2015 13:05 » in Panasonic
    Reacties: 4
    Weergaves: 1774
  • VX Europa V13 werkt niet op RNS2 MFD2