In mijn VW Passat zit een RNS300 navigatiesysteem. Tot nu toe geen problemen mee gehad, maar nu 'pakt' hij de straatnamen niet meer. Plaatsnamen kan ik nog wel ingeven, maar aan straatnamen kom ik niet meer toe, dan springt hij steeds terug naar de plaatsnaam en blijft daar staan. Ik kan dan ook de navigatie niet meer starten, ook niet als ik bijv. alleen het centrum invoer van een bepaalde plaats. Uit het geheugen lukt het nog wel (huisadres staat er in, dus thuiskomen lukt gelukkig nog), maar nieuw in te voeren adressen lukt niet meer.
Ik vermoedde dat er instellingen of iets dergelijks gewijzigd waren, maar ik kan niets vinden. Hopelijk kunnen jullie, de deskundigen, mij verder helpen......
Navigatie RNS300 pakt geen straatnaam
-
- New Member
-
- Senior Member
Re: Navigatie RNS300 pakt geen straatnaam
Dat kan eigenlijk uitsluitend gebeuren als er een CD in zit die niet voor het bewuste gebied geschikt is.
Dus bijv een CD Duitsland als je in Nederland zit. Daarop zijn alleen hoofdwegen en stadcentra beschikbaar.
Dus bijv een CD Duitsland als je in Nederland zit. Daarop zijn alleen hoofdwegen en stadcentra beschikbaar.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Beste Gerrit,
Dat is het probleem niet... hij heeft het namelijk tot zeer kort geleden goed gedaan, met dezelfde cd. Zelfs in een of ander gat in Frankrijk afgelopen zomer kon-ie vrijwel alles vinden..... Ik hoop dat je nog andere suggesties hebt. Ik denk zelf dat ik per ongeluk een of andere instelling veranderd heb, maar ik kan niks terugvinden wat daar op lijkt. Maar zou dat kunnen, denk je?
Alvast bedankt voor je antwoord.
Dat is het probleem niet... hij heeft het namelijk tot zeer kort geleden goed gedaan, met dezelfde cd. Zelfs in een of ander gat in Frankrijk afgelopen zomer kon-ie vrijwel alles vinden..... Ik hoop dat je nog andere suggesties hebt. Ik denk zelf dat ik per ongeluk een of andere instelling veranderd heb, maar ik kan niks terugvinden wat daar op lijkt. Maar zou dat kunnen, denk je?
Alvast bedankt voor je antwoord.
Hide post links |
-
- Senior Member
Het is onmogelijk om met een CD Benelux straatnamen in een gehucht in Frankrijk te selecteren, tenzij deze ooit of onlangs in het geheugen zijn opgeslagen. Dan put je de gegevens namelijk uit het routegeheugen.
Als je nu geen volledige bestemming kunt selecteren is er iets aan de hand met de cd lezerm de verkeerde cd of misschien een volledig volgelopen routegeheugen.
Dat kun je waarschijnlijk alleen oplossen door er een cd van een andere gebied in te stoppen.
Is het eigenlijk wel een RNS300 of toevallig toch een RNS310?
Als je nu geen volledige bestemming kunt selecteren is er iets aan de hand met de cd lezerm de verkeerde cd of misschien een volledig volgelopen routegeheugen.
Dat kun je waarschijnlijk alleen oplossen door er een cd van een andere gebied in te stoppen.
Is het eigenlijk wel een RNS300 of toevallig toch een RNS310?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Heb voor de zekerheid nog effe gekeken, het is een RNS 300 met een Benelux/Europa cd. Geheugen heb ik leeggemaakt, op het huisadres na, dan kan ik in ieder geval nog altijd thuiskomen...
Maar ik begrijp dat-ie vanuit het geheugen heel anders werkt dan wanneer je een nieuw adres opgeeft.
Merk nu ook dat het geselecteerde land, meestal Nederland dus, is verdwenen als ik de navigatie aanzet. Voorheen bleef het geselecteerde land wel staan als je een ander adres opgaf. En hij zoekt wel naar het opgegeven adres, maar keert dan terug naar het menuutje, zeg maar, en staat dan weer op de plaatsnaam, net alsofhij het adres niet kan vinden. Maar ik heb het uitgeprobeerd met al langer bestaande adressen, dus die zouden er op moeten staan.
Hoe zou ik dat kunnen testen of het aan de cd ligt? Andere erin stoppen? Hoe kom ik daaraan? Zijn die te downloaden of moet je die duur kopen? En als het aan de lezer ligt? hoe kun je dat testen?
![Smile :)](./../images/smilies/icon_smile.gif)
Merk nu ook dat het geselecteerde land, meestal Nederland dus, is verdwenen als ik de navigatie aanzet. Voorheen bleef het geselecteerde land wel staan als je een ander adres opgaf. En hij zoekt wel naar het opgegeven adres, maar keert dan terug naar het menuutje, zeg maar, en staat dan weer op de plaatsnaam, net alsofhij het adres niet kan vinden. Maar ik heb het uitgeprobeerd met al langer bestaande adressen, dus die zouden er op moeten staan.
Hoe zou ik dat kunnen testen of het aan de cd ligt? Andere erin stoppen? Hoe kom ik daaraan? Zijn die te downloaden of moet je die duur kopen? En als het aan de lezer ligt? hoe kun je dat testen?
Hide post links |
-
- Senior Member
Welke CD gebruik je nu?
Is dat een originele, zoja welke, of een kopietje?
Groet,
JW
Is dat een originele, zoja welke, of een kopietje?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Een cd is uitsluitend te koop á € 149. Kopieën van deze TravelPilot-E cd's zijn zelfs onmogelijk. Waarschijnlijk heet jouw cd "Benelux + Hoofdwegen van Europa" . Dat betekent al dat er geen enkele fatsoenlijke straat in Frankrijk op kan staan. Dus is het mij een raadsel hoe je er mee naar kleine laatsjes in Frankrijk met straatnaam kunt navigeren.
Met een leeg gemaakt geheugen, zou eea nu goed moeten werken. Als de plaats kan worden gevonden en hij daarna op straat springt en je letters in kunt toetsen betekent het wel dat deze op de cd bekend zijn. Immers, alleen die letters worden weergegeven die mogelijk zijn.
Of het aan de cd ligt kun je alleen controleren door er een andere in te stoppen.
Ik zou zeker even overwegen om de unit enige tijd spanningsloos te maken. Bijv door de accu even los te nemen. Zorg dan wel dat je de code van navigatie hebt. Deze moet je ingeven alvorens deze weer te kunnen gebruiken
Met een leeg gemaakt geheugen, zou eea nu goed moeten werken. Als de plaats kan worden gevonden en hij daarna op straat springt en je letters in kunt toetsen betekent het wel dat deze op de cd bekend zijn. Immers, alleen die letters worden weergegeven die mogelijk zijn.
Of het aan de cd ligt kun je alleen controleren door er een andere in te stoppen.
Ik zou zeker even overwegen om de unit enige tijd spanningsloos te maken. Bijv door de accu even los te nemen. Zorg dan wel dat je de code van navigatie hebt. Deze moet je ingeven alvorens deze weer te kunnen gebruiken
Hide post links |
-
- New Member
Hij navigeert eigenlijk helemaal niet want bv. plaatsnaam(centrum) pakt ie ook niet. En hij vraagt nu af en toe plaats cd (terwijl er al een cd in zit). Iets met de lezer?
Hide post links |
-
- Senior Member
Is een vaker voorkomend probleem, voor 99% zeker dat het probleem de CD is.
Bij een VW dealer een nieuwe CD proberen naar alle waarschijnlijkheid zal deze wel werken.
Deze zullen hier vermoedelijk alleen aan meewerken, dat als het probleem in de CD zit, dat deze dan ook wordt aangeschaft bij hen.
Bij een VW dealer een nieuwe CD proberen naar alle waarschijnlijkheid zal deze wel werken.
Deze zullen hier vermoedelijk alleen aan meewerken, dat als het probleem in de CD zit, dat deze dan ook wordt aangeschaft bij hen.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]
Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)
Hide post links |
-
- New Member
Hoe kan een cd (zonder dat er iets speciaals mee gebeurt) ineens niet meer werken? ![Confused :?](./../images/smilies/icon_confused.gif)
![Confused :?](./../images/smilies/icon_confused.gif)
Hide post links |
-
- Senior Member
Een verklaring heb ik er niet voor.
Weet alleen uit de pratijk dat de CD's voor de RNS300 vaker kuren vertonen (werk bij een VW dealer).
En dat dan de oplossing is de CD vervangen.
Weet alleen uit de pratijk dat de CD's voor de RNS300 vaker kuren vertonen (werk bij een VW dealer).
En dat dan de oplossing is de CD vervangen.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Navigatie voor Alfa 159 gezocht - geen cd's!
door RobbertM72 » 02 jun 2018 00:55 » in Aankoop advies -
Reacties: 1
Weergaves: 534
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 580
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 703