Heb net een Golf IV V6 uit 2003 gekocht met mooie ingebouwde kleuren navigatie. Zit geen gebruiksaanwijzing bij maar ben er grotendeels zelf al uit hoe het werkt. Enige waar ik niet uit kom met de navigatie is de richting die het pijltje op "rijdt". Vind het zelf wel prettig als je de route voor je ziet, dus het pijltje rijdt in dezelfde richting als de auto. Nu is het zo dat als ik naar het zuiden rij het navigatiescherm net de andere kant op gaat. Moet je als het ware in spiegelbeeld denken. Op mijn Garmin voor de motor kan je dit instellen. Iemand een idee of dat hier ook mee kan?
Andere vraag is waar en welke navigatie cd je moet gebruiken. Zit nu een kopie in maar weet niet wat daar op staat. Heb liever een originele versie met heel Europa.
Navigatie Golf IV 2003
-
- New Member
-
- Senior Member
Door het drukken van de Menuknop kun je zelf de oriëntering van de kaart kiezen: Noord boven of Rijrichting boven.
Jouw toestel is vrijwel zeker een MFD type G en deze werkt met TravelPilot DX cd's. Het is een volkomen verouderd concept met cd's en er bestaan uitsluitend CD's per land afzonderlijk. Voor geheel Europa heb je 10 cd's nodig en dat levert je een rekening op van 1341 Euro
Als je toch heel Europa zou willen is het veel verstandiger om voor veel minder dan dat bedrag een supersnel modern SD kaart systeem aan te schaffen
Jouw toestel is vrijwel zeker een MFD type G en deze werkt met TravelPilot DX cd's. Het is een volkomen verouderd concept met cd's en er bestaan uitsluitend CD's per land afzonderlijk. Voor geheel Europa heb je 10 cd's nodig en dat levert je een rekening op van 1341 Euro
Als je toch heel Europa zou willen is het veel verstandiger om voor veel minder dan dat bedrag een supersnel modern SD kaart systeem aan te schaffen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Waar moet ik dan ergens zijn in het menu? Kan nergens vinden waar ik de oriëntering in kan stellen.
Dat zijn niet misselijke bedragen voor een paar cd's. Vind ik het niet vreemd als mensen die dingen gaan kopiëren. Gebruik mijn motornavigatie ook wel in de auto ben ik nog voordeliger uit.
Dat zijn niet misselijke bedragen voor een paar cd's. Vind ik het niet vreemd als mensen die dingen gaan kopiëren. Gebruik mijn motornavigatie ook wel in de auto ben ik nog voordeliger uit.
Hide post links |
-
- Senior Member
Als je de kaart voor je hebt en je drukt op Menu, krijg je 4 keuzevelden:
uit m'n hoofd:Schaal, kaartinhoud, symbolen en rechts kaartinstelling
Daar vind je een menu met Oriëntatie en Kaarttype
Onder oriëntatie: Noord, Rijrichting, Bestemmingsrichting en Automatisch
uit m'n hoofd:Schaal, kaartinhoud, symbolen en rechts kaartinstelling
Daar vind je een menu met Oriëntatie en Kaarttype
Onder oriëntatie: Noord, Rijrichting, Bestemmingsrichting en Automatisch
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
-
- New Member
Wat een onjuist advies wat betreft de CD's voor een beginner zeg. Als hij de CD "Hoofdwegen van Europa" gebruikt kan je heel Europa door navigeren, zolang je maar op de doorgaande snelwegen blijft.Gerritje schreef:Door het drukken van de Menuknop kun je zelf de oriëntering van de kaart kiezen: Noord boven of Rijrichting boven.
Zodra je in de buurt van de eindbestemming komt, stop je simpelweg de CD van het betreffende land erin en kan je ook de eindbestemming probleemloos bereikenm tot een paar meter nauwkeurig. Werkt als een zonnetje!
Dus dat kost niet 1341 Euro, maar alleen de CD "Major Roads Europe" en de betreffenden landen CD('s) waar je veel komt, als dat alleen Frankrijk is bijvoorbeeld ben je voor een dikke 200 Euro klaar.
Ik maak al jaren gebruik van het MFD-G systeem in een Passat van 2001 en Golf van 2003 en het werkt perfect.
In een nieuwe VW zou ik pas zo'n zogenaamd SD-systeem gaan gebruiken.......
Bij mijn weten heb je trouwens geen "supersnel modern SD kaart systeem" voor een Golf uit 2003, of het moet een lelijk aftermarket exemplaar zijn wellicht.
Hide post links |
-
- Senior Member
Fijn dat je het beter denkt te weten ondanks je ervaring.
Ik schreef voor heel Europa en daarmee bedoel ik een dekking vergelijkbaar met andere Europasystemen op huisnummerniveau en daarvoor heb je 10 cd's nodig. Of je nu jarenlang in een passat rijdt of niet
En er zijn legio (after market) systemen te koop die veruit de voorkeur genieten boven een volkomen achterhaald cd systeem. Daarbij zijn bijzonder fraaie onzichtbare aanpassingen mogelijk, precies in de kleur van het interieur
Daarvan heb ik vele schitterende voorbeelden gezien van andere forumleden
Ik schreef voor heel Europa en daarmee bedoel ik een dekking vergelijkbaar met andere Europasystemen op huisnummerniveau en daarvoor heb je 10 cd's nodig. Of je nu jarenlang in een passat rijdt of niet
En er zijn legio (after market) systemen te koop die veruit de voorkeur genieten boven een volkomen achterhaald cd systeem. Daarbij zijn bijzonder fraaie onzichtbare aanpassingen mogelijk, precies in de kleur van het interieur
Daarvan heb ik vele schitterende voorbeelden gezien van andere forumleden
Hide post links |
-
- New Member
Het heeft niet zoveel met beter weten te maken, maar zoveel meer met persoonlijke voorkeuren.
Jij vindt die lelijke aftermarket systemen blijkbaar wel mooi en hebt daarbij zoals je zelf zegt een supersnel systeem.
Maar mensen die zich houden bij de originele VW (DX) systemen moeten dan af en toe een CD'tje wisselen, ook prima, dat is dan een bewuste keuze om het systeem te hebben dat origineel voor de auto is gemaakt en daar (in ieder geval volgens de fabrikant) het beste en mooiste bij past.
Wat betreft de modernere systemen, ik vind de RNS510 in mijn (bedrijfs) Caddy dan weer een briljant systeem, jij bent dan weer blij met die VDO dingen, ieder zo zijn voorkeuren.
Jij vindt die lelijke aftermarket systemen blijkbaar wel mooi en hebt daarbij zoals je zelf zegt een supersnel systeem.
Maar mensen die zich houden bij de originele VW (DX) systemen moeten dan af en toe een CD'tje wisselen, ook prima, dat is dan een bewuste keuze om het systeem te hebben dat origineel voor de auto is gemaakt en daar (in ieder geval volgens de fabrikant) het beste en mooiste bij past.
Wat betreft de modernere systemen, ik vind de RNS510 in mijn (bedrijfs) Caddy dan weer een briljant systeem, jij bent dan weer blij met die VDO dingen, ieder zo zijn voorkeuren.
Hide post links |
-
- Senior Member
Waarbij je natuurlijk weer dingen zegt die ik nooit beweerd heb en luchtigjes voorbij gaat aan het gegeven dat je voor Europadekking op huisnummerniveau wel degelijk 10 cd's nodig hebt waarbij je overigens slechts een zeer beperkte Europese dekking krijgt tov willekeurig welk ander systeem.
En dat de fabrikant wel weet wat goed voor ons is, lijkt me een niet te handhaven stellingname.
En dat de fabrikant wel weet wat goed voor ons is, lijkt me een niet te handhaven stellingname.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-