navi plus inbouw

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
edbr
New Member
New Member

navi plus inbouw

Bericht door edbr »

Gerrit, jij blijkt heel wat af te weten van Navi plus systemen. Ik heb een vraagje waar jij hopelijk raad op weet. In mijn Audi A6 zit nu een Blaupunkt gps radio, en zou die willen vervangen door een Navi plus die ik nog in de kast heb liggen. Ik heb de Blaupunkt eruit gehaald en de stekkers in de Navi gestoken, eerst eens om te kijken of die nog werkt, vooraleer met de gehele verbouwing te starten. Ik heb de code ingegeven, maar toen kwam er op het scherm iets zoals; SAFE PIN NIET AANGESLOTEN. Nu moet ik wel zeggen dat die grote 26 pin stekker niet te zien is (toch niet zonder grondige zoekbeurt). Enkel de 3 kleine stekkers, gps antenne en radio antenne zijn ingeplugd. Is deze grote stekker nodig? Een jaar of 5 geleden heb ik nog eens zo een inbouw gedaan in mijn vorige A6, maar kan mij dat niet meer herrinneren. Mijn Blaupunkt gps werkte wel. Kan jij mij op deze vraag antwoord geven aub? Groeten, Eddy.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik weet helemaal niet veel van Navi-Plus systemen maar dit terzijde.
Er is al heel wat afgeschreven, ook op dit forum, over het aansluiten van de MFD en de Navi-Plus. En iedere keer komt dit soort vragen weer naar voren.
Ja de 26 polige siemensstekker is absoluut nodig en daar moeten de volgende signalen worden aangesloten:
Op Pin 5 het gala signaal dat ook op pin 1 van de ISO-Stekker zit
Op Pin 17 het achteruitrijsignaal. Zelf opzoeken en aansluiten.

Pin 5 van de ISO A is de SAFE aansluiting. Daarop moet permanent 12 volt staan om de code vast te houden

Maar bij een Navi-Plus is er wel degelijk een 26 polige stekker aanwezig
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “V.A.G”