Hallo,
Sinds kort ben ik de bezitter van een Touran 2.0 FSI 2005 RNS-MFD2 CD met cd wisselaar.
Nu wil ik MFD2 vervangen door RNS 510. Ik heb RNS 510 (van 2009 2e hands) laten gemonteerd bij car-hifi zak. Maar stuurwielbediening doet volledig niet. Er zijn 8 knoppen op stuur. Telefoon knoppen deden al niet. Maar wel via nokia 616 car kit. Geluidknoppen doen alleen. Drie anderen knoppen doen niet (volgende of vorige liedjes knoppen en cd wisselaar naar radio of aux knop)
Er zit ook een cd-wisselaar in, Hij werkt ook niet met RNS 510. Men zegt dat het mischien RNS 510 van 2007 (ik weet niet eens dat het bestaat) kan werken. Ik heb van iemand een email ontvangen. Hij zegt dat de stuurwielbediening en cd wisselaar geprogrammeerd moet worden.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het opgelost worden met extra kabeltje?
Alvast bedankt
MFD2 CD vervangen door RNS 510
-
- New Member
-
- Normal Member
Dit moet goed gecodeerd worden. Je kunt bij je dealer of iemand met een VCDS of Vag-com CAN bus kabel terecht om het op te lossen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
RNS510 moet inderdaad gcodeerd worden, het systeem komt uit een nieuwere auto met een ander communicatie protocol. De wisselaar zal de pinbezitting van een massa draad veranderd moeten worden omdat deze anders is dan bij een mfd2.
Hide post links |
-
- Senior Member
Moet van pin 2 naar 3, schema staat op het toestel.CarTronic schreef:RNS510 moet inderdaad gcodeerd worden, het systeem komt uit een nieuwere auto met een ander communicatie protocol. De wisselaar zal de pinbezitting van een massa draad veranderd moeten worden omdat deze anders is dan bij een mfd2.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- New Member
Ik ben bij dealer geweest. Zij weten helemaal niks.nomad schreef:Dit moet goed gecodeerd worden. Je kunt bij je dealer of iemand met een VCDS of Vag-com CAN bus kabel terecht om het op te lossen.
Hide post links |
-
- Senior Member
waar kom je vandaan?
Dan kan er iemand reageren van dichtbij om het op te lossen voor je.
De Carhifi zaak die het voor je ingebouwd heeft moet het eigenlijk oplossen, het kan gewoon werken en zij horen dat te weten.
Dan kan er iemand reageren van dichtbij om het op te lossen voor je.
De Carhifi zaak die het voor je ingebouwd heeft moet het eigenlijk oplossen, het kan gewoon werken en zij horen dat te weten.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Normal Member
Dan zou ik me even melden bij emielvanham, die hier ook op het forum zit. Die kan het zeker voor je oplossen.Isot schreef:Ik ben bij dealer geweest. Zij weten helemaal niks.nomad schreef:Dit moet goed gecodeerd worden. Je kunt bij je dealer of iemand met een VCDS of Vag-com CAN bus kabel terecht om het op te lossen.
Hide post links |
-
- New Member
Gewoon even naar Emiel. Vraag naar de mogelijkheden en ga je verbazen dat hij dit kundig en perfect gaat realiseren. Het was voor mij meer dan 150km enkele reis rijden, maar beslist de moeite waard.
Hide post links |
-
- Starting Member
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-