MFD Puls + Bandenmaat instelling Golf 4 van 2002

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Maddog
New Member
New Member

MFD Puls + Bandenmaat instelling Golf 4 van 2002

Bericht door Maddog »

Beste mensen,

Ik heb gisteren mijn net aangeschafte MFD D ingebouwd in mijn Golf 4 van 2002.

Ik heb alles gedaan wat moet, ik heb de puls draad aangesloten via het iso blokje pin 1 op de Siemens stekker pin 5.
Ik heb pin 5 en 7 op de iso met elkaar verbonden om de SAFE PIN melding weg te krijgen.
En ik heb een kabeltje getrokken van de achteruitlichten kabel naar pin 17 van de Siemens stekker.

De MFD werkt helemaal alleen hij bleef een kleine 10 meter achter liggen op het nav kaartje.
Nu heb ik gelezen dat je de puls instelling kon veranderen en dat deze op 8 moet staan.

Nu ben ik bij mij gaan kijken en hij stond op puls 7 en de bandenmaat stond op 1927.
Nu heb ik beide veranderd naar puls 8 en bandenmaat 1935 (heb 195/65 R15).

Nu loopt ie een 20 a 30 meter achter en volgt ie me helemaal niet meer. Hoe weet ik nou welke instelling ik dan wel moet hebben.

Gr Randy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Het belangrijkste is dat je 'm de tijd moet gunnen om goed te kalibreren. Dan komt dat (meestal) vanzelf goed.

Ook een eerder elders ingebouwde VDO 5500 deed er bij mijn zwager enige tijd over om goed te kalibreren, hij was te ongedurig en dacht het wel voor elkaar te krijgen door over de snelweg te rijden. Nee dus....

Overigens, de afrolomvang van jouw band is 1993 mm, geen 1935 :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maddog
New Member
New Member

Bericht door Maddog »

whoooops,

Ga het NU meteen proberen dat zou wel een hoop verklaren... Heb dus de verkeerde info gehad effe kijken of het werkt. Thx.... hoop ik :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maddog
New Member
New Member

Bericht door Maddog »

Hey, ik heb hem ingesteld op 1993 en het is idd nu een stuk beter maar toch loopt ie een kleine 10 a 15 meter achter. Nu weet ik niet of dat normaal is bij dit systeem want ik heb hiermee geen ervaring.

Om te kalibreren moet ik toch gewoon geen route ingeven en het kaartje tevoorschijn toveren en rustig wat rond rijden voor ongeveer een 15 min.... niet??

mijn instelling is nu pulse 8 en bandenomtrek 1993 (heb 195/65/ R15) ik hoop dat ik alles goed doe want hij loopt nog ietjes achter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Afgezien van het feit dat het nogal een sterk staaltje is om te kunnen inschatten dat je systeem 10-15 mtr achter loopt, hoef je hier helemaal niets aan te veranderen; gedurende de gehele gebruikstijd van je navi vindt continu een herkalibratie plaats.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maddog
New Member
New Member

Bericht door Maddog »

Afgezien van het feit dat het nogal een sterk staaltje is om te kunnen inschatten dat je systeem 10-15 mtr achter loopt, hoef je hier helemaal niets aan te veranderen; gedurende de gehele gebruikstijd van je navi vindt continu een herkalibratie plaats.
Hahahhaha ja het was al vrij laat en ik ben een aantal malen midden op een kruispunt stil gaan staan en dan zag je dat het rondje met pijltje net iets VOOR de kruising stil stond dus loopt hij iets achter.... maar ik neem aan dat dit normaal is :D . Sorry maar als het aankomt op mijn spullen wil ik altijd dat alles perfect werkt... :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Storing navigatiesystemen Ford Mondeo 2002
    door Timmmetje » 11 aug 2015 14:09 » in Ford
    Reacties: 7
    Weergaves: 2266