MFD G versie

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
VW_Belgium
New Member
New Member

MFD G versie

Bericht door VW_Belgium »

Hallo

Ik ken totaal nx van deze navi installatie maar ik zou graag een G versie aanschaffen en deze in mijn Bora 2005 installeren. Nu heb ik al op vele plaatsen zo een 26pin CANBUS plug en play kabel te koop zien staan. Op ander plaatsen lees ik dan weer dat je kabels moet aftakken.

Klopt het dat je een plug en play kabel kan aanschaffen die je ergens achter je zekeringpaneel kan inpluggen ?? Of moet je nog steeds zelf op zoek naar de kabels?

heb het dan over volgende kabels :

Afbeelding

Afbeelding

Functie van de aan/uit knop ???

zie ook regelmatig deze staan :

Afbeelding
1x Siemens Stecker 26polig
1x Spannungsversorgung 12V
1x ABS Links und ABS Rechts (Drehzahlfühler)
1x Rückfahrlichtschalter
1x CAN-Bus High ca. 0,40m
1x CAN-Bus Low ca. 0,40m
Adaperlänge ca. 0,40m

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

Ik denk niet dat dit echte 'plug & play' kabels zijn, het ziet er meer uit als een verloop kabel van de ISO radio connector naar de Siemens 26polige connector.

De 'aan/uit' knop kan ik niet plaatsen, geen flauw idee waarom die er zit, en of het niet een zwevende zekering houder is.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
goodett
New Member
New Member

beschrijving aansluitkabels

Bericht door goodett »

De bovenste twee kabels zijn hetzelfde hierbij is de drukknop voor het vrijschakelen van de multimedia uitgang van de MFD. Op deze uitgang kun je met een multimedia box een dvd of tv tuner aansluiten. De siemens aansluiting op de MFD wordt gebruikt voor het snelheidssignaal de siemens stekker is hierbij aangesloten op het ABS signaal dat bij de meeste volkswagen standaard op iso stekker zit kortom deze stekkers zijn dus helemaal kompleet.

de derde stekker is een losse siemens stekker deze hoort fabriek af eigenlijk op het klokkenhuis aangesloten te zitten op het snelheid signaal. Maar bij achteraf inbouw is het makkelijker om een van de twee bovenste stekkers te gebruiken (plug en play)

De drukknop onderbreekt alleen het snelheids signaal zodat er geen tv gekeken kan worden, deze kabel worden meestal in duitsland verkocht en daar moet voor de tuv keuring het mutimedia signaal onderbroken worden wanneer de auto rijdt vandaar een drukknop.

groeten

goodett

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MFD2 Versie C, Update,dvd
    door jamjam » 04 mei 2016 22:37 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 779
  • Kaarten versie 2016.10 beschikbaar.
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:21 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 716
  • Kaart en firmware versie Discovery Pro
    door rjdewit » 01 sep 2016 13:08 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 2231
  • Updaten Volkswagen RNS 510 (Navaudio / Ultinon versie)
    door eehbiertje » 12 nov 2016 13:05 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1513

Terug naar “V.A.G”