MFD DVD waar kopen?

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
mickey
Senior Member

Bericht door mickey »

Gentry schreef:
mickey schreef:
Gentry schreef:wat kost een RNS510 hier dan ongeveer Gerritje?
elke euro zou mij voor de MFD teveel zijn, maar wat is het verschil en het verschil tov bijv een DNX7200

btw, je hebt hier ook nog niet op gereageerd:

viewtopic.php?t=9909
Ik ga Gerritje een beetje helpen :wink:
Ik zat laatst in een hele mooie auto waar de DNX7200 in zat en het zonnetje scheen heerlijk in de auto en wat zag ik op het scherm? Niets, Nada, zelfs geen barst. :oops:

Gr.
je kunt de 7200 op diverse manieren instellen en het scherm ook kantelen, heb je daar mee geexperimenteerd?
Nee, zoals ik zei zat ik bij iemand in de auto( verkoper Mercedes dealer) en hij klaagde ook over de leesbaarheid als de zon in de auto schijnt. Waar hij wel positief over was, was de snelheid van het systeem.
Ik neem aan dat hij de mogelijkheden van de navi zelf wel kent.

Gr.
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

toch denk ik dat dat sowieso het nadeel is van dergelijke scherm door hun plaatsing, ik weet echt niet of de RNS510 onder alle omstandigheden goed afleesbaar blijft
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Even voor de duidelijkheid; de techniek achter de TFT-schermen en in grote mate geldt dit ook voor CRT-beeldschermen, is zodanig dat elke vorm van invallend licht de leesbaarheid doet verminderen doordat het contrast sterk afneemt tot vrijwel 0. Wat dit betreft zijn gewone LCD schermen sterk in het voordeel. Een zelfde manco hebben de mobiele telefoons met TFT schermpje en digitale camera's. Natuurlijk zijn er verschillen per merk en soort maar tot nu toe is men er niet in geslaagd voor dit euvel een oplossing te vinden. Het is nog steeds op geen stukken na te vergelijken met bijv goede kleurendruk welke juist is gebaat bij een grote hoeveelheid lichtinval.
Ergo: klagen over slechte leesbaarheid van een navigatiescherm in de auto heeft weinig zin.
Reflectie kun je verminderen door een coating aan te brengen (tijdens productie) maar een flink masker om het scherm is de enige praktische oplossing
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Nav 100 1 cd beschadigd ( benelux) hierop hele nieuwe set kopen?
    door bassie » 23 apr 2015 15:41 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 596
  • Waar is mijn POI gebleven ?
    door scriba2 » 05 jan 2021 23:24 » in V.A.G
    Weergaves: 583
  • Waar kan ik zien welke kaarten en firmware ik heb ?
    door Ray Bos » 06 jul 2017 17:48 » in Vaste Pioneer systemen
    Weergaves: 843

Terug naar “V.A.G”