MFD DVD, MFD2 DVD, type B,C,D,E,F,G ???

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
renelle
Starting Member
Starting Member

MFD DVD, MFD2 DVD, type B,C,D,E,F,G ???

Bericht door renelle »

Hallo,

Zojuist een MFD DVD gebruikt overgenomen. Althans ik denk dat het een MFD DVD is... "MFD DVD" staat op de originele factuur van april 2006 en op het instructieboekje. Het systeem komt uit een in april 2006 nieuwe afgeleverde Passat en is later door de dealer appart in geleverd en gebouwd.

Nu was ik best heel tevreden met het systeem omdat ik TomTom op de PDA gewend was. Hoef niet meer steeds de losse apparaten/schermen te verstoppen/verwijderen en kan het grote scherm goed aflezen. Echter na het lezen van de vele berichten over de MFD systemen, word ik bijna depressief! Krijg bijna de neiging om hem direct weer door te verkopen...

- Hoe kan ik zien welk type ik nu heb? De handleidingen op de site maken het ook niet 100% duidelijk.
- Wat zijn dan de verschillen tussen een MFD DVD en een MFD2 (DVD)?
- Bestaan er versies die wel een CD kunnen afspelen en navigeren tegelijk of kan dit altijd alleen via een (originele VW) CD-wisselaar?

Tenslotte... de reden dat ik op deze site uitkwam had te maken met het aansluiten van een carkit op de MFD DVD.

Via een ander forum werd me duidelijk gemaakt dat ik de speaker uitgang van de carkit kan aansluiten op de "TEL AF +" en "TEL AF -" posities. Dit met het doel het geluid van de carkit over de audio speakers te laten gaan. Het leek me verstandig dit op een ander forum te toetsen... Kan iemand me vertellen of deze informatie correct is?

Zo ja, zijn hiervoor dan standaard stekkers te koop (of in ieder geval alleen een losse stekker)? Voor deze dunne pennetjes zie ik mezelf nog niet zo eenvoudig iets zelf in elkaar zetten...

Hopelijk vraag ik niet helemaal naar de bekende weg. Ik heb wel geprobeerd een helder beeld te krijgen vcan de verschillende MFD-modellen, maar ondanks het doorspitten van alle berichtjes is me dat niet gelukt...

Alvast bedankt!

René

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welkom op het forum.
Ja de typeringen bij VW maken het de gebruiker niet echt makkelijk
Als jij een MFD DVD hebt praten we hier over een MFD2. Deze is er in 3 uitvoeringen; A, B en C. De A uitvoering kan alleen navigeren en speelt geen audio CD's, de B versie kan dit wel en de C versie heeft met aluminium omrande knoppen en toetsen. Mocht je een A versie hebben dan kan de software worden geupdate zodat je een B versie hebt. Maar nog steeds geldt voor alle typen dat je nooit kunt navgeren en audio luitsteren tegelijk.
Voor het navigeren en muziek luisteren zijn er oplossingen met CD wisselaar (geen MP3) duur en uit de tijd, iPod interface met alle beperkingen vandien en USB interface voor een USB stick of HD te gebruiken. Maar ook hier weer zoveel beperkingen dat je de lol vergaat. Ik gebruik zelf in soortgelijke omstandigheden, hoewel met de standaard radio, een Creative Zen met een prachtig kleurenscherm en makkelijke bediening, maar met een beetje zonlicht valt er van dat schermpje ook totaal niets af te lezen.
Echter na het lezen van de vele berichten over de MFD systemen, word ik bijna depressief! Krijg bijna de neiging om hem direct weer door te verkopen...
Dat zou ook inderdaad heel verstandig zijn want de door jou gelezen commentaren zullen ook wel melding maken van de traagheid en de beperkingen. Dan is een TomTom of andere PNA een verademing om te gebruiken.

Het aansluiten van een carkit zou kinderspel moeten zijn want een bijgeleverd op separaat snoertje met groene plug zou zo achter in de unit moeten passen. Bij het binnenkomen van een gesprek wordt dan ook automatisch de unit op Phone geschakeld, ook als deze uit staat. Geluidskwaliteit is overigens perfect. Ik ga er wel van uit dat je het inbouwt in een VW die CAN heeft want anders wordt het helemaal niets, zelfs niet met de juiste adapters.
Bovendien passen niet alle units zomaar in de 2 DIN opening. De uitvoering voor een Touran (ronde hoeken, 4 schroeven)is heel anders dan voor een T5 (vierkant en klik-bevestiging) en in een Golf IV past sowieso geen MFD2. en in bepaalde Passatmodellen lukt het ook niet.

Maar er zijn ook voor VW legio alternatieven die van beduidend betere specificaties zijn voorzien dan dit "geval".
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
renelle
Starting Member
Starting Member

Bericht door renelle »

Dankje voor de reactie...

Inderdaad erg verwarrend allemaal. Ik heb een versie die kan navigeren en cd's afsprelen maar (ook volgens het NL-talige boekje) niet tegelijk. Dat zou betekenen dat ik een MFD2 DVD type B zou hebben (geen aluminium knoppen). Dan blijf ik het vreemd vinden dat mijn instructieboekje duidelijk "MFD DVD" bovenaan ieder pagina aangeeft en niet zoals het UK-talige boekje op deze site "MFD2 DVD". Overigens lijken de navigatie schermen in dit UK-talige boekje ook iets anders (daar geen split-screen en bij mij wel?). Allemaal erg verwarrend...

Het type A,B,C e.d. heeft dus niets met de toepasbaarheid in de verschillende VW modellen te maken. Ik heb 'm overigens al (zelf) ingebouwd in mijn VW Passat nw model 2005. Het werkt verder perfect, maar het "bijgeleverd op separaat snoertje met groene plug" waar je het over hebt, heb ik er niet bijgekregen. Vermoedelijk heeft de vorige eigenaar (die het vorig jaar bij de dealer heeft in laten bouwen) deze snoerjes ook niet meer... Enig idee of deze nog ergens te krijgen zijn?

Ik heb nu welliswaar nog maar een paar dagen rondgereden met deze navigatie, maar op zich bevalt het systeem (vergeleken met TomTom op een PDA) niet eens zo heel slecht. TomTom op de PDA is ook traag, start soms helemaal niet op, het schermpje is klein en TMC informatie moet via GPRS komen (welke weer wegvalt als je belt). Zolang je niet beter weet... Daar komt bij dat ik niet van plan was om 1900 euro uit te geven aan een navigatiesysteem (ik denk dan aan de nieuwe RNS510) tenzij ik nog eens veel geld kwijt zou zijn (bovenop de 750 euro die ik nu betaald heb) aan een oplossing voor het CD/MP3 luisteren i.c.m. een bluetooth carkit.

Weet je toevallig ook of de genoemde pinnen ("TEL AF +" en "TEL AF -") inderdaad voor de speakeruitgang van de carkit zijn? Zie ook attached plaatje...

Zit er niet op te wachten om e.a. in de MFD "op te blazen" door een speaker uitgang van de Nokia carkit op verkeerde pennen aan te sluiten.

Wederom alvast bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Enig idee of deze nog ergens te krijgen zijn?
Zo'n snoertje hoort niet bij de navi maar bij je carkit!

En de door jou genoemde uitgangen zijn inderdaad voor de carkit, alleen moet je wel de mute ook aansluiten op de desbetreffende pin van blokje 2
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
speedy2000
Average Member
Average Member

Bericht door speedy2000 »

de genoemde pennen zijn tel ingangen hier kan je je speaker uigang van je carkit op aansluiten om het geluid
van de carkit over de radio speakers te krijgen

de aansluiting voor de mute zit in het voedingsblokje naast de bruine massa draad

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
renelle
Starting Member
Starting Member

Bericht door renelle »

Inmiddels de benodigde kabeltjes bij de VW dealer besteld (koste wel 6 euro!)

Ga er van uit dat het gaat werken. Nu alleen nog een nieuwe carkit bestellen die goed samenwerkt met mijn HTC 4350. De bestaande Nokia CK-7W werkt via bluetooth voor geen meter met dit toestel...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harry74
New Member
New Member

MFD DVD

Bericht door harry74 »

Er kunnen zoveel negatieve berichten staan,
Maar eerlijk...Ik heb alles al gehad in mijn auto...4 x TomTom..Allemaal gestolen na inbraak..
Becker enz.

Dit systeem is gewoon goed, en rustig...Werkt zeer fijn met de MFA Display..
En afgelopen zomer weer 4000 km gereden..
Kan niks anders zeggen dan super...
Het ligt er maar net aan wat je allemaal zou willen hebben, maar ook de ipod aansluitng is goed genoeg...

Ik denk ik geef gewoon even mijn gedachte..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Mbt de diefstalgevoeligheid nog even de opmerking dat dit systeem met de 4 schroeven, zoals door VW wordt toegepast, met vlag en wimpel het meest gestolen systeem is in Europa!
Nog onlangs is hier over bericht ivm met andere bevestigingsmethode.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Mbt de diefstalgevoeligheid nog even de opmerking dat dit systeem met de 4 schroeven, zoals door VW wordt toegepast, met vlag en wimpel het meest gestolen systeem is in Europa!
Nog onlangs is hier over bericht ivm met andere bevestigingsmethode.
Geldt dat voor heel Europa?
Ik weet dat er bij onze Oosterburen errug veel MFD's gejat worden, die vervolgens veelal via onder andere Polen of Letland weer opduiken.
Maar is dit ook in NL het geval?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Het zijn voornamelijk Duitsland en de voormalige Oostbloklanden waar eea ontzettend veel gebeurt. Maar ook in Nederland is deze navi razend populair bij bepalde groepen omdat ie er zo makkelijk en zonder een dashboard uit te breken uitgaat. Ik weet van een tweetal bedrijven die erg veel "vervangingswerk" doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jerry10
Starting Member
Starting Member

Bericht door jerry10 »

Helaas worden er veel systemen in Duitsland gestolen en idd via Polen omgekat en vervolgens weer op de Duitse markt gedumpt, waar veel Nederlandse bedrijven deze systemen opkopen vanwege de natuurlijk gunstige prijs. Helaas weten ze dat vaak zelf niet.

Buiten de mfd's gaan ook zeer veel RNS-E systemen voor Audi diezelfde weg. Veelal worden deze systemen tussen de 850 en 1150 euro verkocht. Je kunt wel nagaan dat dit niet klopt. Ik zag dat XXXXX deze lieden ook aanprees hier op de site. Deze navis zijn natuurlijk geen zuivere koffie, dat lijkt me duidelijk!

Jerry

Edit Mod: Zonder bewijs niet akseptabel dit te vermelden. Zie Reglement

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

jerry10 schreef:Helaas worden er veel systemen in Duitsland gestolen en idd via Polen omgekat en vervolgens weer op de Duitse markt gedumpt, waar veel Nederlandse bedrijven deze systemen opkopen vanwege de natuurlijk gunstige prijs. Helaas weten ze dat vaak zelf niet.

Buiten de mfd's gaan ook zeer veel RNS-E systemen voor Audi diezelfde weg. Veelal worden deze systemen tussen de 850 en 1150 euro verkocht. Je kunt wel nagaan dat dit niet klopt. Ik zag dat XXXXX deze lieden ook aanprees hier op de site. Deze navis zijn natuurlijk geen zuivere koffie, dat lijkt me duidelijk!

Jerry
:oops: Verklaar je nader, svp :!:
Als er op dit forum iemand, in z'n onschuld zo'n fout begaat willen we dat graag weten, uiteraard.
Daarbij ga ik er van uit dat je zo'n uitspraak dan ook keihard kunt maken, zie Reglement IIIa.
Zo niet...... :idea:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
renelle
Starting Member
Starting Member

Bericht door renelle »

Inmiddels het kabeltje binnen en vandaag aangesloten... Carkit werkt inderdaad perfect over de speakers...

Nu alleen nog een nieuwe carkit voor de HTC4340 (de bluetooth koppeling tussen de HTC en de Nokia Carkit werkt immers niet goed).

Nu zat ik te denken aan een combinatie van de USB-MP3 en de HTC4350. Met de beperking van de MFD veroorzaakt doordat een eventuele USB-MP3 oplossing via de CD-wisselaar aansluiting moet lopen, kan ik nog wel leven (6 mappen, 99 nummers per map en geen namen van de MP3-tjes op je MFD-scherm). Het zou echter wel prettig zijn als de HTC4350 als het opslag medium kan dienen van de MP3-tjes.

Weet iemand of dit mogelijk is? Zou ik dan de USB aansluiting van de HTC hiervoor moeten gebruiken?

Daarbij overweeg ik de Parrot CK3100 of de nieuwe MK6100. De laatste heeft ook weer mogelijkheden om draadloos MP3 te spelen over de speakers, maar hoe dat dan weer op een goede manier geïntegreerd kan worden op de MFD is mij nog niet duidelijk...

Hopelijk heeft iemand nog adviezen of suggesties...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

De door jou aangedragen suggesties zijn imho zinloos daar de uitgangen waar je gebruik van maakt voor de overdracht slechts één kanaal betreffen, altijd mono dus en het frequentiebereik zou ook nog wel eens behoorlijk geclipt kunnen zijn.

Trouwens, er was hier onlangs nog iemand met zo'n HTC meen ik die hem gillend weer weg heeft gedaan vanwege BT problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
renelle
Starting Member
Starting Member

Inmiddels weer wat verder en de Parrot 6100 aangeschaft

Bericht door renelle »

Inmiddels weer wat verder en de Parrot 6100 aangeschaft...

Daarbij is gebleken dat deze Parrot voor de MP3 speler functionaliteit wel degelijk 2 uitgangen heeft (stereo dus) welke geschikt zijn om aan te sluiten op de Line-in (L+R) van een externe versterker of audioinstallatie.

Ook gelezen in een ander bericht dat het blijkbaar mogelijk is om deze aan te sluiten op de AUX aansluiting van de MFD2 DVD. Dit met de beperking dat deze dan niet kan navigeren en luisteren naar de MP3-tjes via deze AUX tegelijk...

Heeft iemand een idee welke aansluitingen (pennen) voor deze AUX audio in gebruikt dienen te worden?

Zijn dat de AR-IN en AL-IN pinnen van de rechthoekige Video aansluiting?

Alvast bedankt en gegroet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Re: Inmiddels weer wat verder en de Parrot 6100 aangeschaft

renelle schreef:Inmiddels weer wat verder en de Parrot 6100 aangeschaft...

Daarbij is gebleken dat deze Parrot voor de MP3 speler functionaliteit wel degelijk 2 uitgangen heeft (stereo dus) welke geschikt zijn om aan te sluiten op de Line-in (L+R) van een externe versterker of audioinstallatie.
Heeft de Parrot dan zowel uitgangen voor de MP3 functie als voor de weergave van telefoon via de luidspreker(s)? Als ik de specificaties bekijk, en ik raad je aan deze nog eens nauwkeurig te beschouwen, inclusief de datasheets voor aansluiting in VW's, zie ik maar één uitgang en dat is de Line Out 1 en 2 en het is zeker geen Stereo omdat er 2 draadjes uitkomen of omdat de fabrikant zegt dat je er stereobronnen mee kunt afspelen. De echte stereoweergave komt alleen via de LS aansluitingen in het blok dat achterop de LS ISO moet worden geplugd. En dan is het daar geproduceerde vermogen ook wel iets anders dan dat van de onderliggende installatie omdat de daar aanwezige eindversterker niet wordt gebruikt.
Ook gelezen in een ander bericht dat het blijkbaar mogelijk is om deze aan te sluiten op de AUX aansluiting van de MFD2 DVD. Dit met de beperking dat deze dan niet kan navigeren en luisteren naar de MP3-tjes via deze AUX tegelijk...
Dan zul je (zie hierboven) een tweetal uitgangen met elk massa moeten hebben AF-L en AF-R. Uit de Parrot zijn alleen maar Line-out 1 en line out 2 te trekken die volgens het aansluitschema moeten worden aangesloten op de Tel + en - van de Navigatie. Dat is dus geen stereo simpelweg omdat het twee draadjes zijn maar gewoon de noodzakelijke + en - van de luidsprekeruitgang.
Heeft iemand een idee welke aansluitingen (pennen) voor deze AUX audio in gebruikt dienen te worden?
Zijn dat de AR-IN en AL-IN pinnen van de rechthoekige Video aansluiting?
In principe zijn dat de aansluitingen, maar je kunt dus niet deze aansluitingen en de Tel in tegelijkertijd gebruiken.
En hoe denk je de videouitgang vrij te schakelen voor gebruik van dit signaal? Daar zul je een adapter voor nodig hebben die de navi laat weten dat er een videobron is aangesloten en zodoende aux kan vrijgeven. Of als alternatief met een schakelaartje moeten werken om 12 volt (dacht ik) op vswitch te zetten.
Neem nu maar een gewone adapter voor de wisselaaraansluiting en sluit daar iets op aan waar stereo uit komt. De oplossing die jij voorstelt leidt voorzover ik het kan beoordelen tot een heilloze situatie met monogeluid over de speakers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
renelle
Starting Member
Starting Member

Bericht door renelle »

Neem nu maar een gewone adapter voor de wisselaaraansluiting en sluit daar iets op aan waar stereo uit komt. De oplossing die jij voorstelt leidt voorzover ik het kan beoordelen tot een heilloze situatie met monogeluid over de speakers.
Het is blijkbaar moeilijk om iets van een ander aan te nemen, maar neem nu maar van mij aan dat er echt twee uitgangen op zitten voor de MP3-functionaliteit!! Ik heb de draadjes zelf in de handen gehad!!

Ik ben met je eens dat de via internet te verkrijgen documentatie dit niet duidelijk laat zien en heb daarmee een gokje genomen bij de aanschaf van de P6100. Echter de gescheiden bediening en scherm was daar voor mij meer doorslaggevend dan de MP3 functionaliteit...

Begrijp me ook niet verkeerd hoor... Ik stel je inbreng zeer op prijs. Je hebt me ook bij het aansluiten van de Nokia carkit prima op weg geholpen!

Kortom... uitgangspunt is dat ik een P6100 heb MET een stereo uitgang voor de MP3-speler functionaliteit.

Kan ik nu deze aanlsuiten op de AUX aansluiting? Beeld heb ik daar uiteraard niet voor nodig. Zonder er iets op aan te sluiten lijkt zelfs deze inputbron actief tijdens het navigeren... Wordt nu van deze AUX alleen de input van het beeld geblokkeerd of ook de audio?

Overigens staat er in de manual dat er voor de telefoon (het geluid van het telefoongesprek) slechts één van de twee uitgangen gebruikt hoeft te worden, dus daar blijft nog wel een uitdaging over hoe hier een combi met de AUX aansluiten te maken...

Nogmaals MP3 heeft geen topprioriteit en ik ben ook nog niet van plan om 300 euro uit te gaan geven aan een oplossing hiervoor. Daarom ook de vraag of dit via de AUX aansluiting zou kunnen gaan werken...

Wederom alvast bedankt!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Op da Videoaansluiting kun je niet zonder meer de audioingangengebruiken. Daar is een aparte multimediaadapter van haast 200 euro voor nodig.
En ik zou graag van je horen dat de door jou genoemde 2 draadjes iets anders is dan line out 1 en 2
volgens de pin-out van de 6100 worden deze aangesloten op tel + en -. Als dit de stereouitgang zou zijn kan het niet eens werken.
Ik ben er, als de documentatie klopt zoals door Parrot zelf verstrekt, van overtuigd dat het niet kan werken zoals door jou wordt (voor)gesteld. Ook in de beschrijving zie ik alleen maar aanwijzingen dat de stereo uitsluitend over de luidsprekeruitgang wordt gerealiseerd. :oops: Maar misschien heb jij er van Parrot wel twee extra snoertjesbijgekregen. Dat kan ik natuurlijk uit de documentatie niet destilleren. Zij zeggen dat je of de line out of de ISO aansluiting moet gebruiken. Dat wordt nog heel interessant!
Maar, sluit maar lekker aan, ik hoor wel of het werkt. In ieder geval waagt ook Parrot zich niet aan de instructies om het aan een MFD2 aan te sluiten. Alle documentatie spreekt uitsluitend over de standaard radio's! Ik had er mijn geld niet aan uitgegeven. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Op de Videoaansluiting kun je niet zonder meer de audioingangengebruiken. Daar is een aparte multimediaadapter van haast 200 euro voor nodig.
En ik zou graag van je horen dat de door jou genoemde 2 draadjes iets anders is dan line out 1 en 2
volgens de pin-out van de 6100 worden deze aangesloten op tel + en -. Als dit de stereouitgang zou zijn kan het niet eens werken.
Ik ben er, als de documentatie klopt zoals door Parrot zelf verstrekt, van overtuigd dat het niet kan werken zoals door jou wordt (voor)gesteld. Ook in de beschrijving zie ik alleen maar aanwijzingen dat de stereo uitsluitend over de luidsprekeruitgang wordt gerealiseerd. :oops:
Maar, sluit maar lekker aan, ik hoor wel of het werkt. Ik had er mijn geld niet aan uitgegeven. :wink:
Ik ken dat nog van de tijd dat ik een videorecorder aangesloten had op m'n TV. Daar dacht ik dus ook audio van de radio mee op te kunnen nemen, maar dat kon ik rustig vergeten. De audio kon alleen opgenomen worden als 'ie onderdeel uitmaakte van het video-signaal, maar niet los.
Zoiets zal ook wel hier spelen....

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
renelle
Starting Member
Starting Member

Bericht door renelle »

Dat heb ik je al twee keer verteld! Het zijn dus 4 draadjes. 2 voor rechts (een plus en een min) en 2 voor links (ook een plus en een min)...
als de documentatie klopt zoals door Parrot zelf verstrekt
Die klopt dus niet! Ook dat had ik al duidelijk gemaakt! Bij de Parrot in de verpakking zit wel een handleiding met een juist aansluitschema. Helaas heb ik geen scanner, anders had ik 'm hier nog even opgezet... Letterlijk staat er in de tekst "Door de twee paar <line> uitgangen te gebruiken kunt u de streaming audio functie in stereo gebruiken op de luidsprekers van uw auto". Er wordt daarbij gesproken over een eventueel scenario waarin een externe versterker via deze line uitgangen input krijgt. De ISO stekkers worden in dat geval NIET gebruikt... Je moet wel zelf de tulpstekkers aan de bedrading monteren, want die zit er niet standaard aan...

Het door jou gebruikte schema is niet erg duidelijk. Er wordt hier wel gesproken over twee line uitgangen, maar niet waar ze anders dan aan de telefoonaansluiting van de radio aangesloten moeten worden. Hier wordt alleen voorgesteld om één van de twee uitgangen te gebruiken. Geen woord over het aansluiten van een externe versterker.

Maar goed... Nu even terug naar de feitelijke case!! De vraag was immers niet OF de MK6100 een stereo lin uitgang heeft, maar of en hoe deze stereo line uitgang aan te sluiten is op de MFD DVD...

Daarvoor heb ik dus een 200 euro kostende adapter nodig. Als dat zo is, heeft het inderdaad verder geen zin.

Kan ik deze line uitgangen dan via een eenvoudige adapter aansluiten via de CD-wisselaar aansluiting?

Ik hoor het wel of iemand me kan helpen...

Groeten!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
renelle
Starting Member
Starting Member

Bericht door renelle »

Nu ik nog even "iets verder kijk dan mijn neus lang is", kom ik onderstaande uitleg tegen van "Gerritje":

Voor de radionavigatie ligt de zaak iets gecompliceerder. Er zijn 2 mogelijkheden om een audiobron aan te sluiten;

Via de aux aansluiting. Dit kan met een vrij goedkoop kabeltje. Nadeel hiervan is dat de navigatie wordt gestopt om de unit op Aux over te schakelen. Deze adapterkabel is er met een ronde 10 polige stekker voor de MFD en met een platte 18 polige stekker voor de MFD2 serie. In beide gevallen met 2 cinch aansluitingen voor Aux-in. Deze mogelijkheid is uitsluitend te benutten als er geen videobron, achteruitrijcamera of andere aansluitingen op de aux ingang aanwezig zijn

Via de wisselaaraansluiting. Dit gaat met een speciale interface, als bij de radio's. Voordeel is dat de navigatie gewoon doorgaat tijdens het luisteren naar de audiobron

Hebben we het hier dan over de 200 euro kostende kabel? Is dat vrij goedkoop?

Ik krijg toch de indruk dat dit DE oplossing is of snap ik er gewoon niets meer van?

Ik hoor het wel...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Kan ik deze line uitgangen dan via een eenvoudige adapter aansluiten via de CD-wisselaar aansluiting?
Nee dat kan niet en dat heb ik ook al diverse keren geschreven onder andere in een sticky die gaat over MP3 op de VW installaties. Daarvoor heb je een weliswaar minder prijzige maar nog steeds kostbare adapter nodig die een CD wisselaar simuleert. Als je via de 18 polige videoaansluiting van de MFD2 wilt zul je deze vrij moeten schakelen (hoewel sommige leveranciers beweren dat het zou moeten functioneren zonder) en kun je verder geen andere functies van het apparaat meer gebruiken

PS:
Als jij zo bijdehand was geweest om meteen even te zeggen dat er bij de Parrot andere papieren zitten dan op de website had ik daar ook een andere verklaring en mening over kunnen hebben. Nu wordt je pissig om het feit dat ik op basis van informatie van Parrot zelfjou iets probeer te veduidelijken, maar naar wat nu blijkt niet klopt en waar jij kennelijk ook pas na aanschaf van het apparaat bent achtergekomen. Volkomen onterecht om dus de boodschapper aan te vallen die jou onwelgevallige berichten doorgeeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
renelle
Starting Member
Starting Member

Bericht door renelle »

Beste Gerritje,
Als jij zo bijdehand was geweest om meteen even te zeggen dat er bij de Parrot andere papieren zitten dan op de website had ik daar ook een andere verklaring en mening over kunnen hebben.
Ik heb aangegeven dat de handleiding op de site van Parrot niet duidelijk was. Ik heb aangegeven dat ik het apparaat al heb aangeschaft èn de betreffende draadjes in mijn handen gehad. Ik heb mijn best gedaan om hier duidelijk in te zijn...

Nu wordt je pissig om het feit dat ik op basis van informatie van Parrot zelfjou iets probeer te veduidelijken, maar naar wat nu blijkt niet klopt en waar jij kennelijk ook pas na aanschaf van het apparaat bent achtergekomen.
Ik wordt en ben niet pissig, maar verbaas me er over dat een vraag over hoe e.a. aan te sluiten voornamelijk teruggebracht wordt tot een discussie over of de Parrot nu wel of niet een stereo aansluiting heeft...

Maar eh goed... Toch bedankt voor de input en de tijd die je er in stopt hoor!!

Denk je dat er iets kapot gaat als ik toch probeer om de eerder genoemde AR-IN en AL-IN pinnen van de rechthoekige Video aansluiting aan te sluiten?

Thanks en de groeten...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Geen enkel probleem, succes niet uitgesloten!
Maar mocht het werken, denk er dan wel om dat itt de normale verwerking, het binnenkomende gesprek dan over alle luidprekrers wordt weergegeven zonder volume-regeling. Dat is de prijs die je moet betalen voor deze uitvinding!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
renelle
Starting Member
Starting Member

Dietz 1215

Bericht door renelle »

Dat het een kwestie van uitproberen is, lijkt me inderdaad de enige manier om erachter te komen of het gaat werken...

Nog wel de volgende adapter kabel (betaalbaar) tegengekomen: Dietz 1215

Het feit dat er zelfs een kabel voor te krijgen is, maak te kans op succes weer iets groter.

Ik hoop dat de mute-kabel de "trigger" is voor het openzetten van de telefoon-ingang en dat hier zonder een signaal hierop niet naar "geluisterd" wordt. Immers bij een binnenkomend gesprek schakelt de MFD de bestaande geluidsbron uit (en de navigatiestem iets zachter). Als dat inderdaad zo is, zou één van de lijn-uitgangen zowel aan de audio-in als aan de telefoon-in aangesloten moeten kunnen worden. Het zal een kwestie van uitproberen zijn...

Ik laat weten wat de resultaten zijn...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Actieve aub aansluiten RNS MFD2 type B
    door BakkerOnTour » 17 jan 2017 17:07 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1120